We hebben sindskort de nieuwe Horizon box van UPC.
Het grote nadeel is dat de modem ook in dat ding is ingebouwd. Waardoor onze netwerk gewoon niet meer werkt, omdat alles via de meterkast ging. En kabels veranderen door een huis van 3 verdieping gewoon niet handig is.
Nu hebben we de pc's met een wireless adapter voorzien. Zodat iedereen iedereen heeft.
Alleen de printer werkt via de LAN en is dus nog aangesloten op de router.
Het probleem.
Alle PC's hebben via WiFi connectie met UPC box op de onderste verdieping.
De printer staat op de 1e verdieping via een router aangesloten, waarop ook 2 PC's zijn aangesloten.
Deze 2 PC's worden tevens ook gebruikt om te printen.
Het probleem is dat wanneer ik een PC op WiFi connect op UPC en via LAN op de router, het internet niet meer werkt.
Het lijkt net alsof LAN meer voorrang heeft op WiFi.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat internet puur via WiFI gaat en alleen printen via de LAN?
Het grote nadeel is dat de modem ook in dat ding is ingebouwd. Waardoor onze netwerk gewoon niet meer werkt, omdat alles via de meterkast ging. En kabels veranderen door een huis van 3 verdieping gewoon niet handig is.
Nu hebben we de pc's met een wireless adapter voorzien. Zodat iedereen iedereen heeft.
Alleen de printer werkt via de LAN en is dus nog aangesloten op de router.
Het probleem.
Alle PC's hebben via WiFi connectie met UPC box op de onderste verdieping.
De printer staat op de 1e verdieping via een router aangesloten, waarop ook 2 PC's zijn aangesloten.
Deze 2 PC's worden tevens ook gebruikt om te printen.
Het probleem is dat wanneer ik een PC op WiFi connect op UPC en via LAN op de router, het internet niet meer werkt.
Het lijkt net alsof LAN meer voorrang heeft op WiFi.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat internet puur via WiFI gaat en alleen printen via de LAN?
Huub Huub Barbatruc!