Printer via Lan, Internet via WiFi

Pagina: 1
Acties:

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
We hebben sindskort de nieuwe Horizon box van UPC.
Het grote nadeel is dat de modem ook in dat ding is ingebouwd. Waardoor onze netwerk gewoon niet meer werkt, omdat alles via de meterkast ging. En kabels veranderen door een huis van 3 verdieping gewoon niet handig is.

Nu hebben we de pc's met een wireless adapter voorzien. Zodat iedereen iedereen heeft.
Alleen de printer werkt via de LAN en is dus nog aangesloten op de router.

Het probleem.
Alle PC's hebben via WiFi connectie met UPC box op de onderste verdieping.
De printer staat op de 1e verdieping via een router aangesloten, waarop ook 2 PC's zijn aangesloten.
Deze 2 PC's worden tevens ook gebruikt om te printen.

Het probleem is dat wanneer ik een PC op WiFi connect op UPC en via LAN op de router, het internet niet meer werkt.

Het lijkt net alsof LAN meer voorrang heeft op WiFi.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat internet puur via WiFI gaat en alleen printen via de LAN?

Huub Huub Barbatruc!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een alternatieve suggestie: bel UPC en vraag of je een los modem mag ipv internet via de Horizon?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DNA_Saint
  • Nu online

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Nope, dat kan echt niet.
Kon zelfs niet meer een decoder krijgen anders dan de Horizon box.
Ik wilde eigenlijk geen horizon, omdat het gewoon crap werkt, maar wel een DVR. Maar dat was dus niet mogelijk...

Huub Huub Barbatruc!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk krijg je via LAN ok een default gateway meegestuurd. En als je PC twee default gateways heeft, dan weet hij niet meer hoe hij het internet moet benaderen.

Hoe heb je die router met de printer aangesloten? Heeft deze via WiFi weer verbinding met de box van UPS of is dat geheel losstaand?

• DNA_Saint
  • Nu online

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Zal even de connecties uitleggen:

Router (heeft geen internet):
- printer
- pc1
- pc2

UPC box (WiFi)
- pc1
- pc2

Dus de router heeft nergens connectie mee, behalve de printer en de pc's.
Dus het enige doel, is eigenlijk om te printen. Tenminste, dat is mijn uiteindelijke doel.

Huub Huub Barbatruc!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ech wel.

Er zijn legio mensen met een apart kabelmodem en horizon, precies om de situatie die jij omschrijft: de horizon box staat over 't algemeen bij de tv maar daar ligt niet noodzakelijk ook een netwerkkabel heen. UPC ondersteunt dus ook gewoon het hebben van beide apparaten.

Case in point mijn oom en tante hebben zeer recent UPC internet aangevraagd (hadden adsl) en hebben in de meterkast een EPC3925 en naast de tv een Horizon doos.

• DNA_Saint
  • Nu online

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:20:
[...]

Ech wel.

Er zijn legio mensen met een apart kabelmodem en horizon, precies om de situatie die jij omschrijft: de horizon box staat over 't algemeen bij de tv maar daar ligt niet noodzakelijk ook een netwerkkabel heen. UPC ondersteunt dus ook gewoon het hebben van beide apparaten.

Case in point mijn oom en tante hebben zeer recent UPC internet aangevraagd (hadden adsl) en hebben in de meterkast een EPC3925 en naast de tv een Horizon doos.
Maar probleempje is wel dat ik geen UPC internet had hiervoor. Had via Telfort...

tenminste, als ik het hier lees:
http://vragen.upc.nl/app/...em-naast-horizon-mediabox

[ Voor 19% gewijzigd door DNA_Saint op 04-03-2013 19:24 ]

Huub Huub Barbatruc!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat hadden mijn oom en tante ook niet. Die hadden ook een van de KPN-merken tot vrij recent (dit jaar iig nog.)

Enneuh:
Er kunnen uitzonderingen zijn op bovenstaande situaties. In dat geval kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Uitzondering laten maken dus :P

[ Voor 43% gewijzigd door CyBeR op 04-03-2013 19:34 ]

• DNA_Saint
  • Nu online

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik ben nu net naar de Media Markt geweest. Heb van Netgear een PowerLan adapter gekocht voor 51,-
En alles werkt nu perfect. Anders had je waarschijnlijk toch nog een borg en aansluitkosten van de router moeten betalen.

Huub Huub Barbatruc!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

En dat baseer je waarop?
Je hebt dat al betaald voor je Horizon, UPC zal je gewoon gratis dat modem opsturen. En hoezo aansluitkosten? 2 kabeltjes inprikken en klaar?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Pagina: 1