Ik ben bezig om een website op te zetten waarbij er gegevens van teams en spelers uit een database gehaald worden, nu werk ik qua spelers met de categorieën junioren en senioren en deze moeten ieder op een aparte pagina getoond worden. Tot op heden heb ik altijd de categorie aangegeven 'in de speler' maar dit brengt ieder seizoen weer extra werk mee vandaar de vraag of het simpeler kan;
Mijn database ziet er als volgt uit:
team => tm_id tm_naam tm_categorie tm_sponsor tm_trainer
speler = > sp_id sp_voornaam sp_achternaam sp_knvbnr sp_teamid
Nu wil ik dus graag een query maken waarbij hij de spelers ophaalt die in een junioren team zitten.
Dus hij zal moeten kijken naar team_id en met het cijfer dat daarin voor komt weer het tm_categorie ophalen.
Schematisch: Speler > sp_teamid = 1 > speler > tm_id = 1 > tm_categorie = junioren, waarna hij dus deze speler selecteert en weergeeft (= junioren speler).
Vrij warrig verhaal maar hoop dat iemand het kan begrijpen
.
Mijn database ziet er als volgt uit:
team => tm_id tm_naam tm_categorie tm_sponsor tm_trainer
speler = > sp_id sp_voornaam sp_achternaam sp_knvbnr sp_teamid
Nu wil ik dus graag een query maken waarbij hij de spelers ophaalt die in een junioren team zitten.
Dus hij zal moeten kijken naar team_id en met het cijfer dat daarin voor komt weer het tm_categorie ophalen.
Schematisch: Speler > sp_teamid = 1 > speler > tm_id = 1 > tm_categorie = junioren, waarna hij dus deze speler selecteert en weergeeft (= junioren speler).
Vrij warrig verhaal maar hoop dat iemand het kan begrijpen
[ Voor 3% gewijzigd door mdrop op 04-03-2013 18:57 ]