Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticTeka
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 11:57
Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe gaming muis.

Mijn oog is gevallen op deze twee, maar indien er betere alternatieven zijn mag dit ook.

pricewatch: Cyborg R.A.T. 7 zwart

of

pricewatch: Corsair Vengeance M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 19:02
Wat voor soort spellen wil je ermee spelen? Heb je grote of kleine handen? Liever draad of draadloos? (Ik neem aan bedraad.)
Zonder verdere wensen/eisen zijn er talloze alternatieven. Als je vertelt wat je allemaal zou willen van die "nieuwe gaming muis", kun je beter geholpen worden. ;)

Ik gebruik zelf de Corsair M90 en ben daar erg tevreden over. Is dat misschien iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07 20:48

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Cyborg mag je wat mij betreft afschrijven. Hij is designtechnisch erg mooi en ziet er compleet anders uit dan andere muizen. Ik heb zelf de 5. Laser op de muis activeert echter niet goed. Heb de mijne nu een jaar en moet nu na 'boot' 5 minuten wachten tot mijn muis actief wordt. Zonde van je geld. Servicedesk is ook niet echt plezant hierin.

De corsair lijkt er zo erg op, dat het bijna wel van dezelfde fabrikant moet komen. Misschien dat hun laser beter is, dat weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07 09:51

player-x

Disruptive by design

Muizen is iets wat je letterlijk het best bij een computerzaak of zo kan kopen, daar argonomie voor iedereen anders is.

De een houd van lange muizen zo als de G500 en G700, andere houden weer van korte muizen zo als de M60.

Maar zelfs tussen tussen bv verschillende lange muizen kan ook nog een verschil zitten, en enige manier hoe je daar achter komt is gewoon uit testen in een winkel.

Ik weet redelijk goed wat voor een vorm muis ik prettig en vooral niet prettig vind, en nog steeds ga ik gewoon naar de winkel om ze daar uit te proberen

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticTeka
Nonstop decay schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:08:
Wat voor soort spellen wil je ermee spelen? Heb je grote of kleine handen? Liever draad of draadloos? (Ik neem aan bedraad.)
Zonder verdere wensen/eisen zijn er talloze alternatieven. Als je vertelt wat je allemaal zou willen van die "nieuwe gaming muis", kun je beter geholpen worden. ;)

Ik gebruik zelf de Corsair M90 en ben daar erg tevreden over. Is dat misschien iets voor je?
Ik speel fps games, en bezit nu een g5..
Ikheb geen enkel idee van wat ik best koop.
Prijs rond de 80 euro liefst.
Heb geen te grote handen en idd liefst bedraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelash
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 11:24
Point.Flare schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:20:
Cyborg mag je wat mij betreft afschrijven. Hij is designtechnisch erg mooi en ziet er compleet anders uit dan andere muizen. Ik heb zelf de 5. Laser op de muis activeert echter niet goed. Heb de mijne nu een jaar en moet nu na 'boot' 5 minuten wachten tot mijn muis actief wordt. Zonde van je geld. Servicedesk is ook niet echt plezant hierin.

De corsair lijkt er zo erg op, dat het bijna wel van dezelfde fabrikant moet komen. Misschien dat hun laser beter is, dat weet ik echter niet.
Ik heb de R.A.T.7 en ben super tevreden van de muis, heb er nog geen problemen mee gehad en de software werkt uitstekend.

On topic: Ik heb de R.A.T.7 gekozen omdat ik graag een muis had die goed was voor fps en daarmee was de 'precision aim button' super handig ( je muis beweegt minder snel als je het inhoudt, handig voor te snipen en dergelijke ) Je kan tevens de lengte van de muis instellen maar het is en blijft een non-claw-grip muis. De software die je kan downloade van de website werkt zeer goed en je kan standaard profielen downloaden voor black ops of battlefield ( en vele meer ) maar je kan het natuurlijk ook zelf allemaal manueel instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07 12:40
Ik heb de R.A.T.9, omdat ik op bed ook game en dus draadloos wilde.
Hij heeft de handigheden van de 7, maar dan draadloos.

Station wat er bij zit is direct ook een lader voor de extra accu die meegeleverd word.
Na z'n 5uur Far Cry 3 en Skyrim (waar de precision aim soms goed van pas komt)
zat de muis op 75%.

De extra batterij is (naar mij idee) binnen twee uur opgeladen.
Dus je zit nooit zonder ''stroom''. Overigens ligt ie (na even zoeken) perfect in me hand nu :D.
Ik heb overigens totaal geen last van 5 minuten wachten na boot. Dit is z'n 5 seconden eerder.
Soms vervelend aangezien mijn nieuwe PC bliksemsnel opstart, maar ach dat neem ik voor lief :*)

Aanrader vind ik zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Dubrillion op 06-03-2013 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticTeka
Dubrillion schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 07:28:
Ik heb de R.A.T.9, omdat ik op bed ook game en dus draadloos wilde.
Hij heeft de handigheden van de 7, maar dan draadloos.

Station wat er bij zit is direct ook een lader voor de extra accu die meegeleverd word.
Na z'n 5uur Far Cry 3 en Skyrim (waar de precision aim soms goed van pas komt)
zat de muis op 75%.

De extra batterij is (naar mij idee) binnen twee uur opgeladen.
Dus je zit nooit zonder ''stroom''. Overigens ligt ie (na even zoeken) perfect in me hand nu :D.
Ik heb overigens totaal geen last van 5 minuten wachten na boot. Dit is z'n 5 seconden eerder.
Soms vervelend aangezien mijn nieuwe PC bliksemsnel opstart, maar ach dat neem ik voor lief :*)

Aanrader vind ik zelf.
Stelash schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:10:
[...]

Ik heb de R.A.T.7 en ben super tevreden van de muis, heb er nog geen problemen mee gehad en de software werkt uitstekend.

On topic: Ik heb de R.A.T.7 gekozen omdat ik graag een muis had die goed was voor fps en daarmee was de 'precision aim button' super handig ( je muis beweegt minder snel als je het inhoudt, handig voor te snipen en dergelijke ) Je kan tevens de lengte van de muis instellen maar het is en blijft een non-claw-grip muis. De software die je kan downloade van de website werkt zeer goed en je kan standaard profielen downloaden voor black ops of battlefield ( en vele meer ) maar je kan het natuurlijk ook zelf allemaal manueel instellen ;)
Zouden die issues van de slechte laser en het niet vlak zijn van de muis opgelost zijn?
Ik heb namelijk al een paar keer gelezen dat die laser het soms laat afweten en dat ze niet vlak zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Ik heb zelf een logitech G700. Deze is draadloos maar kan ook bedraad gebruikt worden. Ik zelf vind draadloos wel lekker. Zit dat snoer niet aldoor in de weg als je hem vanaf een andere positie beweegt.

De G500 lijkt me ook een erg goede muis. En is een stuk goedkoper. De corsair vengeance M60 gebruikt iemand die ik ken en die is er erg blij mee. Er zijn echter zat goede muizen, het is vaak persoonlijke voorkeur wat iemand wilt. Misschien in de winkel modellen proberen, zoals een korte of lange muis bijvoorbeeld.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stelash
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 11:24
MysticTeka schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:30:
[...]

[...]

Zouden die issues van de slechte laser en het niet vlak zijn van de muis opgelost zijn?
Ik heb namelijk al een paar keer gelezen dat die laser het soms laat afweten en dat ze niet vlak zijn?
Ik denk dat die issues inderdaad opgelost zijn maar ik heb de muis nog maar een paar maanden dus misschien ( hopelijk van niet ) komen ze later pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07 12:40
Ik heb geen last van de ''bounching laser''... zo noemen ze hem volgens mij O-) .

Heb ook een Steelseries Qck Mini erbij genomen. Deze muismat is zacht genoeg, maar de muis doet het volgens mij overal op.

Het kantelen is nu over bij de muis.
Ik gebruik de extra ophoging, waardoor er dus nog meer gewicht op de achterkant komt en ik heb nergens last van d:)b .

Vind het een groot voordeel dat hij accu's heeft en je dus niet dozijnen aan Duracell batterijen moet kopen als je eens een goed game maandje heb :D. Ze gaan makkelijk 8 uur mee en de batterij is ruim binnen deze tijd opgeladen. Wel heb ik het stationnetje in een USB-poort gedaan die alleen laad als me PC aanstaat. Ik wil namelijk de batterij kunnen verwijderen als deze opgeladen is. Anders overlaad hij en gaan ze veeeeeel eerder kapot |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Dubrillion op 07-03-2013 07:27 ]

Pagina: 1