Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie, surf, sims 3 laptop max €600

Pagina: 1
Acties:

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 21:10
Beste,

Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een laptop onder de €600 (dit is echt max en het liefst zo rond de €500).
Ze wil een spelletje als The Sims 3 spelen en Sim City 2013 (graphics zijn niet echt heel erg van belang). Film kunnen kijken.
Wat vooral belangrijk is, is dat de laptop snel aanvoelt, ze is niet heel geduldig.
Browsen moet lekker soepel gaan. Verder geen geklooi met drivers.
Het uiterlijk is erg belangrijk, mijn aanrader was de Dell Inspiron 15R SE, maar die had "lelijke afgeronde hoeken". De laptop mag niet te zwaar zijn en niet al te warm worden.

Ze heeft nu een Toshiba Satellite A300-16i: http://www.toshiba.nl/dis...ducts/satellite-a300-16i/
T8100
HD3650M

En die vindt ze te traag (ook de accu is niet goed meer). Ompraten naar nieuwe accu + SSD is mij helaas niet gelukt. Ze wil gewoon een nieuwe laptop. Zeer waarschijnlijk omdat ik voor mezelf recentelijk ook een nieuwe laptop heb gekocht :)

Wat heb ik gekozen:
pricewatch: Samsung NP535U3C-A03NL
Motivatie:
Uiterlijk ligt in de lijn der verwachtingen. Opstarten zou snel genoeg moeten zijn. Ik heb echter geen verwachting over de CPU/GPU.

pricewatch: Asus VivoBook X202E-CT009H
Uiterlijk precies wat ze wil. Ook lekker klein. Snelheid weet ik niet of het genoeg is.

Ik heb moeite met een laptop uit te kiezen met deze eisen en budget. Ik hoop dat iemand van jullie ook zo'n dame op de bank heeft en suggesties heeft!

Medion heeft leuke laptops voor dit budget, maar zelfs voor deze prijs vind ik de bouwkwaliteit van medions bagger.

[ Voor 3% gewijzigd door Angilo op 04-03-2013 18:35 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Beetje stom dat je geen 15r se wilt, want dat is echt de beste keuze, heeft een Full-HD scherm, wat je echt niet vindt in deze prijscategorie en een i5, met een HD7730 Gpu, ik zou echt die nemen. Je wil natuurlijk wel een mooi uiterlijk van de laptop, maar zoveel maakt dat toch ook niet uit? :)

• Angilo
Ben ik het 100% mee eens.
Maar de 15R SE mag echt absoluut niet, enkel vanwege de ronde hoeken. Ik heb van alles geprobeerd!

Dat is tevens wat de keus zo lastig maakt, want naar mijn mening is er geen alternatief in dit segment. Ik hoopte dat er hier een tweaker zou zijn die hetzelfde mee heeft gemaakt!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Er is geen goed alternatief op de 15r se, en wat is er zo erg aan een paar ronde hoeken, en je zegt zelf ook al dat het uiterlijk niet zoveel uitmaakt?

Verwijderd

De vivobook moet je overigens laten liggen, dat ding heeft de slechtste koeling die ik in 5 jaar heb gezien, en ik maak geen grapje..

In het segment is de inspiron 15R SE gewoon de enige keuze. Als je die om wat voor reden ook dan niet wil dan zou ik gaan voor cheap en iets rond de €400-500 nemen met een aftermarket SSD erbij. Het verschil tussen een pentium en een i5 is toch nauwelijks merkbaar.

• Angilo
Ik heb een Kingston SSD (120GB) besteld en ga die in haar oude laptop zetten.
Dan zou het weer goed genoeg moeten zijn!

• thenoice
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-11 22:34
Hoe staat die 7730 tegenover de gt650?
Ik zit zelf ook te kijken naar een nieuwe laptop die wel wat games moet kunnen draaien.
De i5 volstaat mijn inziens wel, alleen kom ik bij de zoektocht naar een laptop met gt650 snel boven budget.
Pagina: 1