Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonT1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 15:08
Goedemiddag allen,

Weer een vraagje van mij over een beamer. Heb een poosje terug een beamer (Epson TW5900) aangeschaft. Nu ben ik een tijdje op zoek naar een schermpje, maar wil ik wellicht wat anders proberen om te projecteren.

De kamer waar de beamer staat kan pikzwart, hier komt geen licht bij. Omdat ik toch ook eens verder wilde kijken wat mogelijk is kwam ik bij een oplossing die ik ook in mijn nieuw verbouwde huis in de gang heb gebruikt.

Een goedje wat je bij de locale bouwmarkt kan kopen wat spierwit is en superglad gestuct kan worden. Dit wilde ik eigenlijk in mooi beeldformaat op mijn projectiemuur kletsen met wat rode gordijnen hiernaast.

http://www.alabastine.nl/steen/egaliseren/

Wat ik in de gang heb gebruikt ziet er perfect uit, superstrak.

Zou ik dit ook kunnen gebruiken als projectiescherm? Zou me al gauw 150 Euro besparen en als het resultaat net zo goed is als een projectieschermscherm ga ik mn klusbroek weer aan trekken :D.

[ Voor 12% gewijzigd door RemonT1 op 08-03-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:15
Ik heb ooit in het verleden gewoon op de muur geprojecteerd (de muur was voorzien van standaard witte latexverf), en doe dat inmiddels op een projectiescherm. Het verschil tussen de 2 is met name het contrast, dat is op een projectiescherm een stuk beter. Ook qua lichtreflectie is het scherm beter, hoewel ik slechts een scherm heb met een gain factor van 1.0. Op projector central zijn er wellicht wat ervaringen met speciale verf. Wellicht zou je daar eens kunnen kijken. Persoonlijk ben ik blij dat ik op een scherm projecteer. Dat was de 180,- mijn inziens gewoon waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Op het moment dat je de kamer geheel kan verduisteren moet je sowieso geen spierwitte muur nemen maar een lichtgrijze. Op het moment dat je muur spierwit is krijg je dat de reflectie te hoog is en in een donkere kamer is dat alleen maar een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 23:09
Op het HTforum heeft Frank Doorhof (volgens mij) eens de verf van Vogels getest. Dit zou een projectiedoek kunnen vervangen. Eigenlijk jouw vraag dus

Ga hier eens naar op zoek (de test bedoel ik). De conclusie van de test was volgens mij; Leuk maar een echt doek is duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504842

Dit is die verf: http://www.mightybrighty.com/
Valt inmiddels niet meer onder het Vogel's merk overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonT1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 15:08
Dank voor de tips. Wellicht dat ik dan toch maar voor een scherm ga.

[ Voor 65% gewijzigd door RemonT1 op 08-03-2013 12:00 ]

Pagina: 1