NAS snelheden van nieuwsgroepen/torrentz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
Hoi Alle!

Ik ben op zoek naar een NAS want ik heb er momenteel nog geen. Nu heb ik al wel het e.e.a. uitgezocht maar ik mis voor mijn doeleinde vaak nog belangrijke informatie.

Ik wil graag een NAS hebben die :
- mijn 120Mbit lijntje van Ziggo vol kan trekken met nieuwsgroepen/torrentz.
- 1 schijf is voldoende, meer mag
- usb 3.0 ondersteund
- interface maakt me niet uit, zolang er op de een of andere manier maar SABNZB opkan

Ik weet dat de snelheid afhangt van diverse zaken, maar ik was benieuwd welke snelheden jullie halen met wat voor NAS?

Ik vrees namelijk als ik bv een qnap TS-212 of een syn. DS213 koop deze moeite heeft om de volledige snelheid te halen :+ ?

Hoor graag jullie ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:34

job

sabnzbd is al iets wat je liever niet moet willen. nzbget vraag minder resources, en kan sneller downloaden dan sab met dezelfde processor.

Met de meeste nassen ga je die 120mbit/sec inderdaad niet halen. De vraag is, is dat echt zo erg?
Een 213 kan icm nzbget zo'n 80/90 Mbit/sec halen. Heb je nog bandbreedte over om te browsen.
Wil je je lijn echt dichttrekken, koop een 712+ (goedkoopste synology met een atom) of bouw je eigen nas.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 04-03-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpijnen
dank voor je reactie job.

als nzbget efficiënter is dan is dat ook goed, zolang ik maar vanuit een NZB tot een uitgepakt bestand kan komen, en het liefst nog automatisch!

80/90mbit klinkt mij al erg goed in de oren, en is ook acceptabel, maar ben benieuwd wat mensen met de verschillende nassen halen (mag ook een ander merk/type zijn rond hetzelfde budget).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:34

job

nzbget kan ook prima automatisch uitpakken. Je moet de boel alleen correct instellen.

Wat alternatieven betreft.
De 112+ heeft dezelfde cpu en evenveel geheugen als de ds213. 1 slot minder, maar wel 40 euro goedkoper.
qnaps weet ik niets van af, daar moet een andere je maar meer over vertellen. :)

edit:
cpu/mem gegevens van de synology modellen: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have
cpu/mem gegevens van qnap: http://www.qnap.com/static/products/comparison/All_NAS.php

[ Voor 26% gewijzigd door job op 04-03-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpijnen
dank voor je reactie job! Ik wacht even de verdere reacties af :)