Driver migratie voor andere storage controller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 10:00
Ik probeer te migreren naar een andere storage controller. Normaal gesproken zou ik ze beiden in 1 pc stoppen dan Windows opstarten aan de oude RAID kaart en de driver voor de nieuwe installeren. Dan de HDD aan de nieuwe controller hangen en opstarten, afsluiten, oude controller verwijderen en hopen dat het werkt.

Nu heb ik hier een PC met een RAID PCIe kaart (Perc8 serie van dell).

Op het moederbord zit een RAID controller van Intel - raar genoeg lijkt die gedeactiveerd als de PERC8 kaart in de machine zit.

Ik wil de HDD op beide controllers kunnen gebruiken (vraag me niet waarom, dan wordt de post nog 2x zo lang en is niet relevant).

De HDD zit nu aan de PERC8 kaart. Als ik deze nu aan de intel RAID van het moederbord hang en de PERC8 kaart verwijder uit het systeem boot de PC nog wel op. Echter voordat er een login scherm komt reboot de PC - dit is een oneindige loop.

Bij de installatie van Window 7 Ultimate 64bits heb ik de losse driver moeten laden van de PERC8 kaart, bij een installatie op de intel controller moet hetzelfde gebeuren. Windows 7 ondersteund beide kaarten dus niet "out off the box".

Hoe krijg ik nu de intel driver (of de PERC8 driver) geinstalleerd in 1 en dezelfde Windows installatie. Beide drivers zijn enkele kb's groot maar kunnen niet handmatig worden geinstalleerd met de inf file (alleen als de hardware aanwezig is, En aangezien de hardware mutually excluisve is kan dat dus niet).

Verder vind ik het raar dat de intel controller inactief wordt als de PERC controller ingestoken is. Ik zou denken dat er best 2 RAID controllers actief moeten kunnen zijn. Als iemand daar een antwoord op weet hoor ik het graag.

-------