Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe hardware werkt niet met oude voeding

Pagina: 1
Acties:

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Hi Medetweakers,

Ik heb afgelopen weekend mijn nieuw bestelde hardware geinstalleerd.

Het betreft de volgende onderdelen:

• Gigabyte GA-Z77X-D3H
• Intel Core i7 3770K
• 2x Gigabyte GV-R797OC-3GD
• 2x Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9

Omdat ik reeds een Corsair HX850W als voeding had en deze naar mijn mening zou moeten voldoen heb ik geen nieuwe voeding gekocht.
Nadat ik alles geïnstalleerd had en de boel probeerde aan te zetten ging de PC voor ongeveer 2 seconden aan waarna hij zichzelf voor 2 seconde uitschakelde om daarna weer voor 2 seconden aan te gaan enz.

Bij het testen heb ik hierna alles van het moederbord afgehaald om uiteindelijk over te blijven met een kaal moederbord met enkel de CPU en 1 reepje van 4GB geheugen. Hierop heb ik alleen de ATX power kabels aangesloten en getest of hij wilde starten. Het resultaat was precies hetzelfde als eerder. 2 sec aan, 2 sec uit.

Vervolgens heb ik de voeding op mijn oude hardware getest en deze startte zonder problemen weer op.

Omdat er in huis nog een PC in gebruik is heb ik op dit kale moederbord ook nog een 550W voeding getest (omdat ik deze niet volledig uit te andere PC wilde halen heb ik enkel de ATX kabels overgezet)
Nu leek de PC wel op te starten. De PC bleef ongeveer 30 sec aan om daarna uit te gaan en direct weer aan te gaan (omdat er geen HDD's aan zaten lijkt mij dit een logisch proces?)

Nu kan ik uiteindelijk niet anders concluderen dan dat de voeding niet goed werkt in combinatie met de gekozen hardware en ik heb dus een nieuwe voeding (be quiet! Dark Power Pro 10 850W) besteld.

Nu ben ik echter beniewd of het in combinatie met deze voeding wel gaat werken.
Ik zie geen reden waarom niet, maar volgens mij zou het in combinatie met de Corsair ook zonder problemen moeten werken.

Nu heb ik eigenlijk de volgende vragen:
Is 850W genoeg voor bovenstaande hardware?
Heeft iemand een verklaring waarom deze hardware niet wil draaien in combinatie met de Corsair?
Moet ik me zorgen maken dat het in combinatie met de nieuwe voeding nog altijd niet werkt?
Kan het probleem ergens anders liggen dan bij de voeding??

Alvast bedankt!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hathor schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:55:
De PC bleef ongeveer 30 sec aan om daarna uit te gaan en direct weer aan te gaan (omdat er geen HDD's aan zaten lijkt mij dit een logisch proces?)
Voor zover ik weet zou een pc niet spontaan moeten rebooten omdat er geen hdd aanwezig is.
Het kan ook nog steeds een kapot moederbord,cpu of ram zijn of een incompatibiliteit tussen deze onderdelen. Check ook eens of je bios up to date is en alle instellingen goed staan.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Kontroleer of alles goed is ingebouwd, je moederbord geen kortsluiting maakt, kabels niet defect zijn, cpu ondersteund wordt door bios.
Geheugen 1 voor 1 proberen.
Zoveel mogelijk hardware verwijderen.
Kabels kontroleren.
Handleiding van moederbord goed lezen, zodat je niks vergeet.

Zonder hd moet de pc toch aan blijven.

Onderdelen gaan uitwisselen, en niet kopen, omdat je daarna 2 dezelfde onderdelen hebt en je pc nog steeds defect is. En je dus weer onderdelen kunt gaan kopen.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 10:32
het klinkt als kortsluiting of een ander hardware matig probleem. De voeding is beveiligd en zal bij kortsluiting afslaan.
die corsair 850 zou het prima moeten trekken.

mixing a drink and music

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Haal het moederbord eens uit de kast en probeer het dan eens. Kans dat er misschien een afstandsbusje op de verkeerde plek onder het moederbord zit.

www.ping-win.nl

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Bedankt voor de reacties,

Ik heb ondertussen een andere voeding kunnen proberen en deze geeft exact hetzelfde probleem.
Kostsluiting klinkt logisch maar waar zou dit veroorzaakt kunnen worden?

Het MB is uit de kast, alleen de CPU, CPU Koeler en 1 reepje geheugen is hier op aangesloten momenteel.

De hardware is compatible met elkaar dus ik zie niet in waar het probleem kan liggen.
Tenzij ik hier nog een fantastisch reactie ga krijgen voor een test ga ik er toch maar vanuit dat het MB defect is, zal deze eens bij de leverancier laten testen.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Ga er dan maar vanuit dat het moederbord inderdaad dood is.
Als je helemaal geen piepjes hoort dan gaat daar toch waarschijnlijk iets mis. Ook niet geheel ongebruikelijk hoor dat een moederbord DOA is.

CPU's zijn bijna nooit DOA en reepjes geheugen geven als ze niet goed zijn meestal BSOD's, etc, maar het systeem boot eigenlijk altijd wel.

www.ping-win.nl

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-11 14:56
Rye schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:45:
Haal het moederbord eens uit de kast en probeer het dan eens. Kans dat er misschien een afstandsbusje op de verkeerde plek onder het moederbord zit.
Dit, of een dood moederbord...

PVO

Pagina: 1