ADSL aanlsuiten op glasvezelkastje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504238

Topicstarter
Wij hebben ADSL internet aangevraagd,
Wij hebben in het huis geen aanlsuiting voor het modem. Wel is er een glasvezelkastje aanwezig.
Is het ook mogelijk om het modem aan te sluiten op het glasvezel kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

wellicht niet

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, 't lijkt me sterk dat er een RJ11 op dat kastje zit dat een analoog signaal uitpoept waar je je modem aan kan hangen.

Maarre, waarom wil je ADSL als je al glasvezel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504238

Topicstarter
Daar zitten we nu 1 jaar aan vast. Hadden mijn huisgenoten aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

En er zit nergens in huis een simpele telefoonaansluiting.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 504238 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:45:
Daar zitten we nu 1 jaar aan vast. Hadden mijn huisgenoten aangevraagd.
Als je geen telefoonaansluiting hebt in je huis (klein wit kastje waar PTT of KPN op staat en waar een blauw/rood/witte kabel in gaat typisch gezien) dan zou ik die ADSL-provider maar 's bellen dat je helemaal geen mogelijkheid hebt hun product af te nemen en of je dus kunt annuleren. En als dat niet kan dat zij zelf maar een aansluiting komen regelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Of het is nieuwbouw en net opgeleverd, kan zijn dat je dan enkel glasvezel hebt als aansluiting.

Waar heb je 'ADSL internet' aangevraagd? Want je besteld een abonnement met een 'tot xx snelheid' en niet specifiek de technologie bij de meeste consumenten providers.

[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 04-03-2013 22:03 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Als je het aangevraagd hebt moet er ook iets geleverd zijn. "glasvezel only" woningen komen niet door de ADSL postcode check en als je echt geen ISRA punt in je woning hebt had je ook geen ADSL kunnen bestellen (simpele check: controleer even op telfort.nl je postcode, als daar een adsl lijn uit komt moet je een lijn in je huis hebben liggen). Als je het ISRA punt niet kunt vinden zit het wellicht buiten de woning (meterkast buiten de woning?) of achter de verwarming tegen de voorgevel van het huis.

Mocht je geen duidelijk ISRA punt hebben (komt wel vaker voor in studentenhuizen) dan zal de leverende ISP in ieder geval een lijn met testen+labelen op moeten leveren. Er komt dan een monteur langs om de actieve lijn uit te meten en een ISRA punt te maken.

Echter: met een beetje mazzel kun je er vanaf en kun je glasvezel bestellen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 04-03-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:49
Een kennis van me wilde in zijn nieuwbouwwoning adsl hebben, ondanks dat er enkel glasvezel ligt, en geen analoge lijn.
Volgens alle postcodechecks kan hij het aanvragen. Maar om het werkelijk geleverd te krijgen is hij al maanden aan het bellen met KPN.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
CyBeR schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:12:
[...]

Als je geen telefoonaansluiting hebt in je huis (klein wit kastje waar PTT of KPN op staat en waar een blauw/rood/witte kabel in gaat typisch gezien) dan zou ik die ADSL-provider maar 's bellen dat je helemaal geen mogelijkheid hebt hun product af te nemen en of je dus kunt annuleren. En als dat niet kan dat zij zelf maar een aansluiting komen regelen.
Volgens mij kan je sowieso binnen 7 dagen het product annuleren. Meeste providers bieden ook een dertig dagen probeer-periode aan. Anders nu al bellen, kan het proces vaak nog wel stopgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FatalError schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:17:
Een kennis van me wilde in zijn nieuwbouwwoning adsl hebben, ondanks dat er enkel glasvezel ligt, en geen analoge lijn.
In godsnaam waarom?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:09
Evt mogelijkheid zou ook nog kunnen zijn dat de betreffende ADSL provider ook diensten kan leveren over glas. Bijvoorbeeld KPN, Telfort etc.
Dan zouden ze misschien genegen zijn om het abonnement om te zetten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wie weet; misschien omdat hij genoeg had aan een 20 euro-abonnementje, of omdat hij zijn online.nl-emailadres wilde behouden.
Pagina: 1