Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Beste allemaal! :)

Ik heb een zeer specifieke wens mbt een kamerthermostaat. Ik heb een Remeha avanta ketel en wil dus het liefst een OpenTherm modulerende thermostaat. Tot zover prima. Maar nu wil het toeval (:+) dat ik binnenkort onregelmatige diensten ga draaien. Om dan nog economisch en duurzaam te kunnen schakelen heb ik dus niets aan de standaard week- en weekendprogramma's van de meeste thermostaten. Wat ik graag wil is het volgende: een klokthermostaat die beschikt over (minimaal) 4 programma's (dagdienst, avonddienst, nachtdienst, vrije dag) en misschien nog wel het belangrijkste, waarop ik de avond van te voren op een gemakkelijke manier kan aangeven wat voor een dag het de volgende dag wordt. Dus niet dat ik een volledig menu door hoef om een instelling te wijzigen, maar gewoon makkelijk, draaikknopje oid. Als je de chronotherm kent: die heeft een knopje "morgen als zondag". Zoiets dus, maar dan met meer keuzes. (morgen als dagdienst, morgen als avonddienst, etc...)

Nu heb ik natuurlijk al gezocht, maar er is eigenlijk geen enkele thermostaat die ik kan vinden die hieraan voldoet. Al is het natuurlijk wel een beetje lastig googlen...
Als dit niet bestaat moet ik denk ik toch maar aan een internet-thermostaat... Maar die zijn zo prijzig... Welke ik dan weer wel gevonden had: Ecobee Smart Thermostat :9~ :9~ Maar helaas wel erg prijzig om zomaar even te bestellen om te testen. Heeft iemand ervaring met deze Ecobee Smart Thermostat? Ik geloof ook dat dit niet een modulerende thermostaat is helaas :(
Deze is ook mooi: Chronotherm Touch Modulation TH8200M1003 maar vodoet ook niet aan mijn eisen...

Heeft iemand het verlossende woord? Het mag best wat kosten!

Permanent wintericon!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
*bump*

Heeft er niemand een verlossend antwoord? :) Dan moet ik toch misschien maar de Honeywell gewoon testen... :'(

Permanent wintericon!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
ik heb een remeha isense termostaat.
modulerend en tijd.

het voldoet niet aan al je eisen denk ik.

maar door simple 2 draadjes door te verbinden achter op de termostaat kun je hem wel laten schakelen tussen programma's, mischien kun je daar wel iets voor kan maken.

verder is bediening erg eenvoudig. knopje draaien en klaar.
en een heel programeerbaar systeem.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:33
Euh honeywell evohome, maar daz ook een prijzig geheel. Echter niet zo extreem als de ecobee.

[ Voor 25% gewijzigd door Appie Heijn op 06-03-2013 15:16 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L