Windows 2003 Home directory niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 19:26
We hebben een probleem met 2 servers binnen onze organisatie mbt. Home directory's.
Wanneer er een nieuwe medewerker in dienst komt wordt er op de standplaats op de server een homedirectory aan gemaakt.
Dit werkt allemaal goed maar er is echter 1 probleem. Op 2 kantoren kunnen de nieuwe medewerkers niet verbinden met de home directory.
Alle rechten staan goed, ook als ik bij Effective permissions kijk dan heeft de gebruiker daar alle rechten.
Op de bovenliggende map (de home$) heeft de gebruiker normaal gesproken ook gewoon list rechten.
Hier kan de gebruiker ook niets.
Wanneer ik de home directory opnieuw aanmaakt via de AD blijft het probleem zich voordoen.

Op andere shares op de server gaat alles wel goed.

De client is Windows 7 ent. en de server is windows server 2003 R2 32 bits.

In de logging van de server en de client is niets terug te vinden.

Misschien heeft iemand van jullie dit probleem eerder gehad, of mij misschien in de juiste richting kunnen loodsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
dujour schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:24:
De client is Windows 7 ent. en de server is windows server 2003 R2 32 bits.
Eerst een vraag, gebruiken jullie een mix van clients? Dus bijvoorbeeld een kantoor heeft nog Windows XP machines en een ander Windows 7 Enterprise? Of is dit overal hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
Van de 1000 clients, zullen misschien nog 2 of 3 xp clients zitten.
Op de kantoren waar dit speelt zitten geen xp clients meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je zal een paar dingen moeten gaan uitzoeken. Ligt dit probleem specifiek bij bepaalde gebruikers? Zo ja, wat hebben die gebruikers dan gemeen met elkaar? Of ligt het aan een bepaalde computer in dat kantoor? Kunnen gebruikers wel andere shares op die machine benaderen? Naast rechten problemen kan je ook hebben dat ze gewoon die machine waarop de share zit niet kunnen resolven.

Sla je de profielen echt op een share op een server op, of heb je een DFS namespace hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
CMD-Snake schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:33:
Sla je de profielen echt op een share op een server op, of heb je een DFS namespace hiervoor?
Dat zou geen fuck uit hoeven te maken.

Naast je suggesties kan het nog firewall issues zijn en/of AD replication issues, en staat er uberhaupt wel een DC on-site?
Kan ook nog het gebruik van wifi zijn (stack word pas geladen na het inloggen dus worden GPO en andere settings niet geladen) en zo kan ik er nog wel 10 opnoemen.
Zonder de omgeving te kennen en de gebrekkige informatie kan ik hier weinig mee.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
Dank voor de punten wat jullie hebben aangedragen, ik zal nog even wat meer info geven.
Ook hebben we wat gevonden wat ook nog ergens op kan duiden.

Op elke branch office staat een full member DC (zelfde server)
Alle laptop gebruikers hebben het profiel op de laptop staan. Desktop gebruikers op de server via een DFS namespace.

Wat we hebben gevonden is het volgende:

Wanneer de gebruiker op de lokatie op andere werkstations (laptops of desktops) gaat het fout. Wanneer wij op de hoofdlokatie inloggen onder zijn gebruikersnaam kunnen we wel naar zijn home directory verbinden.
Het begint er dus wel een beetje op te lijken dat de AD niet lekker gesynced is. In de logs kan hier echter niets over weer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dujour
Zal nog even vertellen dat we een oplossing hebben gevonden.

Het weggooien van de client side cache heeft de oplossing geboden.

Dank voor het meedenken.
Pagina: 1