Licentie windows 8 pro virtuele machines

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik kan nergens een goed antwoord vinden. Is het nog steeds zo dat windows 8 op 4 virtuele pc's geinstalleerd mag worden? Of is het tegenwoordig 1:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tennisbal schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:15:
Ik kan nergens een goed antwoord vinden. Is het nog steeds zo dat windows 8 op 4 virtuele pc's geinstalleerd mag worden? Of is het tegenwoordig 1:1?
Volgens Microsoft mag dit alleen als je een Software Assurance licentie hebt voor Windows 8.

Enkel de Enteprise versies mogen van Microsoft aangeboden worden in een VDI omgeving. Voor alle andere versies valt dit buiten de licentie. Een voorbeeld is Windows 7 Ultimate, deze is technisch helemaal gelijk aan 7 Enteprise, maar Ultimate mag niet als VDI gebruikt worden.

Let op dat je in sommige gevallen ook een CDL licentie nodig hebt om je virtuele desktop te mogen gebruiken.

Zie hier via Google de pdf van Microsoft over virtualisatie rechten en Windows 8. (Let op, deze link opent direct de pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Dus ik mag helemaal geen virtuele pc maken? Ook in in een vmware desktop machine? Raar , ik dacht dat dat met windows 7 met 1 licentie 4 keer mocht? Krijg ik problemen nu als ik probeer te activeren?

Is gewoon voor hobby thuis, beetje kloten esxi, niet serieus voor bedrijfsoplossingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tennisbal schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:56:
Is gewoon voor hobby thuis, beetje kloten esxi, niet serieus voor bedrijfsoplossingen...
Dan laat je het tegen Microsoft praten van je VM toch achterwege? met een re-arm kun je er dan tot 180 dagen mee stoeien...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Jester-NL schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:50:
[...]

Dan laat je het tegen Microsoft praten van je VM toch achterwege? met een re-arm kun je er dan tot 180 dagen mee stoeien...
Dat is idd ook een optie. Las ook dat installeren van de verplichte key makkelijk omzeilt kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 04-03-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dan zou ik idd niet activeren. Waarom zou je licenties kopen daarvoor? Een Retail of OEM licentie kan in principe maar een keer geactiveerd worden. Doe je dat nogmaals terwijl de eerste installatie nog draait dan krijg je gedonder.

Overigens ligt de VDI licentie van W7 nog complexer dan die van W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:12
Dan kan je toch ook de Enterprise editie trial gebruiken, kan je wel activeren en is dacht ik ook 180 dagen geldig, of in ieder geval 90. Voor wat probeerseltjes lijkt me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
Je loopt hier al ongeveer 7 jaar rond en volgens mij mogen we dan toch zeker verwachten dat iemand de regels kent.

Lees, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt nogmaal de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...maar goed dit weet je natuurlijk eigenlijk ook best wel.

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.