Clone SSD en 1TB harddisk naar 2 TB, NTSF/HSF+ + boot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb ervaring met clonen van schijven maar mijn ervaring is dat het ook mis kan gaan. Ik heb nu een complexer probleem waar ik graag advies over wil hebben,

Ik heb ga upgraden van pc en wil de oude SSD naar mijn nieuwe setup meenemen. Situatie als volgt:

Oud:

SSD - > Win 8
HDD 1 1 TB
- 1e partities windows XP (boot via F8 schijfselectie in bios)
- 2e parittie: staat nog een werkende windows 7 op, mag eraf
- 3e partitie: HSF+ data partitie van mijn hackintosh
HDD 2 300 gb, hackintosh, bootable via F8

In 1e instantie wilde ik alleen de SSD gewoon eruit halen, maar sinds een week is de 1 TB hdd kapot (geeft errors na diverse testen, dus vervangen)

Ik wil nu kijken of het mogelijk is de migratie windows 8 naar partitie 2 te realiseren. Moet er dan als volgt uitzien:

HDD 1: 2 tb
1e partitie windows XP
2e partitie Windows 8 (clone/migratie SSD oud)
3e paritite HSF+ .
4e partie voor data (of ik maak partitie 2/3 groter ben ik nog niet over uit)

Probleem zit hem wss in bootable houden van de diverse mogelijkheden, probeem is dat ik niet even trial and error kan spelen omdat dat nogal tijdrovend is.

Iemand een suggestie>? Ik moet waarschijnlijk zowieso een nieuwe bootstructuur gaan maken ivm windows xp/8 op dezelfde schijf. De hackintosh wil ik via F8 laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Mocht de schijf toch niet kapot zijn dan wordt het een cloon van SSD naar parittie 2 hdd1. denk dat windows 8 reinstall snelste is dan, of zijn er manier om het te verplaatsen dan een boot menu te maken voor xp/win 8? Wel vaak gekloot vroeger met dual boot etc, maar ervaring leert dat dit veel te veel tijd kost en een reinstall sneller werkt. Nog steeds zo?