UMTS bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2289
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 18:56
Hallo,

Om te beginnen zal ik mijn situatie even uitleggen om een en ander helder te krijgen:

Wij zitten met regelmaat (2-4X per maand) in onze chalet op Ameland. Helaas zitten wij op een blind spot voor ongeveer al het internet verkeer :-( . Er wordt wifi aangeboden maar daarvoor zitten wij te ver van de mast af dus ontvangst is er vrijwel niet. Gelukkig hebben we een smartphone en kunnen we deze als hotspot opzetten voor overige apparaten (laptop, tablet), echter deze heeft onvoldoende bereik en dus alleen GSM ontvangst.

Hier kom ik ook gelijk op mijn vraag uit:

Hoe kan ik dit bereik vergroten? Ik heb al reeds contact gehad met Vodafone over het plaatsen van een UMTS repeater alleen de route die je bij hen officieel moet afleggen voordat zoiets geplaatst mag worden is enigzins overdreven voor een consumentenoplossing, de enorme kosten daar gelaten.

Ik zat er zelf aan te denken om een umts-router te plaatsen met externe antenne. En hierbij dacht ik aan deze i.c.m. een sim only abbo:
http://www.wlanshop.nl/pr...-antenne_b683-hgo-3g.html

Echter ik heb mijn twijfels erbij of deze wel een UMTS signaal kan ontvangen, is een dergelijke antenne daar sterk genoeg voor?
Ik weet dat het signaal 300M verderop uitstekend is, bij ons zitten er echter wat bomen en andere caravans tussen wat het signaal (denk ik)blokkeerd.

Iemand hier ervaring mee of misschien andere, enigzins betaalbaare suggesties?

Gr.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Sinds kort heb je een 'Signaal versterker' wat je bij Vodafone kunt kopen om de UMTS verbinding te versterken binnens huis.

Dit zou je kunnen vinden in de webshop van Vodafone?
http://www.vodafone.nl/za...k_en_dekking/SignaalPlus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2289
Hallo Nick,

Een medewerker van vodafone wees me verleden jaar ook op deze constructie, deze moet je echter aansluiten op je vaste internetaansluiting. Deze hebben wij niet en is helaas ook niet beschikbaar op deze locatie. Dit is dus helaas geen optie.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:15
Hoe is dat wifi? 3G is wel mogelijk maar relatief duur / datalimieten.

als je, al dan niet met een richtantenne, het wifi signaal kunt gebruiken is dat een goedkopere en snellere oplossing. Kijk eens naar client-bridges met ingebouwde antenne (bv een http://www.engeniustech.c...ient-bridges/9339-enh202- ), of kijk naar richtantenne's, dan haal je nog veel grotere winsten.
Als je nu al (een beetje) bereik hebt, kun je met goede antenne's het prima halen.

Als je toch 3G wilt, kun je eens kijken naar een logischere plaatsing van de usb stick. Mogelijk is een externe antenne nieteens nodig en kun je (bv) een 3G-routertje in een behuizing op een mast klussen. Dan ben je met 50 eur al klaar. (TP Link TL-MR3020 + 3G dongeltje)
3G met losse antenne geeft een nog beter bereik. De eerder genoemde TPLink wordt (als eenvoudiger model, de TP-WR703N) ook veel gebruikt voor tweaks enz. Dat, icm een dongle met een externe 3g aansluiting, bied een hoop mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2289
Richtantenne kan maar het wifi signaal wat ik dan opvang is, helaas maar waar, betaald. De bedragen hiervoor zijn €20 voor een week. Dat vind ik eerlijk gezegd wat aan de dure kant. Aan de andere kant is het inderdaad zo dat een simonly abbo ook niet goedkoop is.

Wat ik me hierbij echter wel afvraag is of een dergelijke constructie wel een 3G signaal kan ontvangen waar een smartphone dat niet kan. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Jeroen2289 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:43:
Richtantenne kan maar het wifi signaal wat ik dan opvang is, helaas maar waar, betaald. De bedragen hiervoor zijn €20 voor een week. Dat vind ik eerlijk gezegd wat aan de dure kant. Aan de andere kant is het inderdaad zo dat een simonly abbo ook niet goedkoop is.

Wat ik me hierbij echter wel afvraag is of een dergelijke constructie wel een 3G signaal kan ontvangen waar een smartphone dat niet kan. Ervaringen?
Ja, neem maar is een voorbeeld aan internet in de trein. De trein zelf heeft een veel superieure dekking dan jij met je mobiel. Vooral op de Veluwe is dit goed merkbaar. Dus ik denk zeker dat je verbeterde prestaties krijgt.
Pagina: 1