• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 11:10
Ik heb een wat oudere pc met een Gigabyte GA-965P-DS4 400Watt psu en een dual core procc (2x2GB OCZ RAM) En ik zit met een raar probleem. Als ik de PC opstart dan draait de cpu fan, deze stop en draait dan in een keer door. Het moederbord post niet, ook niet naar reset; geheugen eruit, geheugen erin, graka eruit, erin maakt allemaal geen verschil. Wel draaien alle fans (ook die van de graka) Geen piepjes (speaker is aangesloten) Ook als alleen het moederbord met cpu draait gebeurt er precies hetzelfde als boven beschreven. Het lijk alsof het moederbord steeds opnieuw start. (reageert niet op de uit knop nadat alles ''draait'')

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen, ik kan de cpu ook niet testen in een ander moederbord want ik heb alleen een 1155 moederbord en geen 775 meer. Wel heb ik de graka getest, en deze werkt gewoon in een andere computer.

Iemand enige suggestie?

[ Voor 6% gewijzigd door iNFiNiTY- op 04-03-2013 09:53 ]

• Forced
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-04-2025
Heb hetzelfde probleem, hele zooi ligt nu bij Alternate.
Moederboard was een dag oud, cpu was getest.
Enige opties die overblijven zijn Ram en Voeding.

Probeer een andere voeding als je die wel hebt liggen.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
USB aparatuur aangesloten? Verwijder dit eens.
(Vrugah zelfde bord, zelfde probleem en dit was de reden)

• iNFiNiTY-
Ik had een muis/keyboard aangesloten, deze ook losgekoppeld en opgestart -- zelfde probleem.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:33

Nemesizz

Untouchable

Ik denk dat het de voeding is.

Fans laten draaien is een koud kunstje, maar je CPU, GPU en dergelijke hebben meer moeite met een onjuiste spanning en reageren daarom waarschijnlijk niet.

Dat de PC niet meer uit wil nadat ie eindelijk draait heb ik een keer meegemaakt bij een PC en toen was de voeding kapot.

• iNFiNiTY-
Net een 500W coolermaster erop aangesloten, precies hetzelfde liedje. Alle connectors aangesloten ook de EPS12v aansluiting. Even hikkend de fans draaien, dan helemaal door --- geen post, geen piep.. niks, met een reepje geheugen, zonder geheugen, maakt niet uit. Sigh.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Heeft het gewerkt?
Zoja heb je een onderdeel vervangen?

Rev 1 van dit bord ondersteund (officieel) alleen Conroe/Kentsfield CPU's terwijl de latere revisies ook compatible zijn met Penryn varianten.

965 Chipset is PCIE Gen1 maar dit zou downwards compatible moeten zijn met PCIE Gen2 en Gen3 Videokaarten. Alleen een bepaalde VIA chipset had hier problemen mee.

Indien het eerder gewoon heeft gewerkt zou ik eens proberen om het bord uit te bouwen, op een kartonnen doos te leggen en het alleen met PSU/CPUGPU/RAM te testen.
Mocht dit werken dan heb je ergens kortsluiting,

Probeer eens om op te starten met "DEL" toets ingedrukt, Mobo zou dan naar de Backup Bios moet switchen alhoewel ik vermoed dat je niet eens zo ver komt.

(Het zou me trouwens niets verbazen als de reden bij je OCZ DDR2 ligt)

• iNFiNiTY-
Het heeft gewerkt ja, niks vervangen. Zonder geheugen post hij ook niet, dus ik denk niet dat het aan het geheugen ligt. Denk dat het mobo overleden is.
Pagina: 1