Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411507

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 50.000 euro of meer nodig voor iets wat Mijn leven zal veranderen. Ik Ben tweedejaars rechtenstudent maar Ik heb nu dat geld nodig. Om zoveel geld te lenen heb je een vast werkinkomen nodig toch? Kan Ik niet tijdelijk stoppen met studie, paar maanden werken en tegelijk het geld lenen en Dan ontslag nemen? Als Ik het geld heb kan Ik een jaar niks doen en daarna wil Ik Mijn studie oppakken, of is dit allemaal wish full thinking? Als dit niet kan, wanneer en hoe kan ik dan dat geld lenen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom zou iemand jou 50k willen lenen zonder een reeel terugbetaalplan? Of uberhaupt het idee dat het geld terugkomt....

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Om dat tegen redelijke voorwaarden te lenen is inderdaad wishful thinkink.

En jij bent niet verheven dus die hoofdletters mag je lekker weglaten hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je weet dat iets "lenen" betekent dat je het terug moet geven, hè? En bij geld lenen staat er vaak ook rente tegenover. Maar als jij iemand zo gek kan krijgen dat ze jou geloven dat je het geld terug kunt betalen.... zou ik het nog steeds niet doen :+

Geld lenen doe ik in principe alleen voor een huis. Voor al het andere moet je gewoon sparen, vind ik.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
U zou geld kunnen lenen bij de IB-groep. Dan hoeft U het pas veel later terug te betalen. Maar die geven natuurlijk niet in een keer 50000€.
Ik zie inderdaad niet in hoe U die 50000€ terug wilt betalen als U dan geen baan meer heeft. Die inkomensgrens is er niet voor niets. U kunt natuurlijk wel giften aannemen, alhoewel daar normalitair wel belasting over zal moeten worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
"U" schrijf je tegenwoordig ook niet meer met een hoofdletter ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben je een roker? Sport je? Misschien kom je een eind als je een long en een nier verkoopt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Fietsbel schreef op maandag 04 maart 2013 @ 04:57:
Ben je een roker? Sport je? Misschien kom je een eind als je een long en een nier verkoopt.
Illegaal in Nederland geloof ik ;).

@TS: Anyway, in jouw situatie denk ik dat je het van durfkapitaal e.d. moet hebben. De bank zal als student jouw never nooit € 50.000 lenen.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Waar heb je in hemelsnaam 50k voor nodig, dat "je leven kan veranderen"?

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Misschien dat hij een goed aanbod heeft gekregen van een vriendelijke Nigeriaan?

Ik kan me niet voorstellen dat een bank een bedrag als dit zomaar leent, zeker zonder goed onderpand of een hele goede onderbouwing, Ik denk dat je dit beter bij familie kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Je wilt geld hebben voor de kans in je leven, je kan een jaar niets doen en moet daarna weer je studie oppakken? Lijkt me niet een beste kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:51
Lijkt me een wereldreis die 50k kost.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-07 09:37

Stoffel

Engineering the impossible

Als je een investering zoek in een bedrijf dat je wil starten heb je misschien nog wel een kans, mits een goed verhaal. Is het inderdaad een consumptief krediet voor een wereldreis oid dan vergeet het maar. Dat gaat je niet lukken buiten het criminele circuit vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18
50k krijg je natuurlijk niet zomaar van een bank mee, maar het beslissingsproces is ook een momentopname. Nadat ik mijn studie had afgerond had ik behoefte om te reizen. Omdat ik al fulltime werkte kon ik bij de bank prima een lening krijgen, de dag daarna had ik mijn baan opgezegd en niemand die het iets kan schelen, zolang de maandelijkse betalingen maar komen....

Dat gezegd, ik had die lening genomen als backupplan. Mocht het nodig zijn geweest dan had ik daaruit kunnen opnemen. Op het einde van mijn avontuurtje ben ik weer teruggegaan zonder dat ik die lening dusdanig moest gebruiken.... Het is alleen wel prettig als je aan de andere kant van de wereld zit en je weet dat als het nodig is dat je direct bij een som geld kan. Dit ging om een bedrag van ongeveer 10.000. Dit kon ik makkelijk lenen omdat ik een vast contract had toen ik het afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:07

Rem

Als het een investering voor een bedrijf is kan je met een solide bedrijfsplan terecht bij de banken of bij Qredits.

Voor elk ander doeleind lijkt het me een ontzettend slecht plan om even eerlijk te zijn. Zonder veel meer informatie kunnen wij jou hier trouwens ook niet helpen. . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 14:21
Stoffel schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:08:
Is het inderdaad een consumptief krediet voor een wereldreis oid dan vergeet het maar. Dat gaat je niet lukken buiten het criminele circuit vrees ik.
Zelf binnen het criminele circuit zal het moeilijk gaan om geld te lenen voor een wereldreis. Je reis belemmert de incassomogelijkheden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 22:58

Sebastiaan

....

t_captain schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:31:
[...]

Zelf binnen het criminele circuit zal het moeilijk gaan om geld te lenen voor een wereldreis. Je reis belemmert de incassomogelijkheden :+
als je tijdens het reizen telkens een paar bolletjes wil meenemen dan hoef je het waarschijnlijk niet eens te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Tweedejaars rechtenstudent en dan zo'n vraag... denk je nou echt dat iemand je zo maar even een goed bruto jaarloon geeft? Hoe ga je dat in godsnaam afbetalen? Zelfs als je werkt? De enige rede dat je dat soort bedragen wel voor een huis krijgt is omdat ze dan je huis nog kunnen verkopen als terugbetaling. Zelfs als je wel gewoon een goede vaste baan hebt krijg je waarschijnlijk geen 50k mee.

(Je beste optie is een studielening; je kan totaal 771,05 per maand krijgen bij maximaal lenen, en misschien dat de bank je ook nog iets van maximaal 5k kan verstrekken. Dus als je nu een jaar alles opspaart kan je wellicht zo'n 10-15k bij elkaar krijgen. Maarja, dan heb je dus niks om uit te geven dat jaar. Zou je er nog een bijbaan bij kunnen doen, misschien dat je dan volgend jaar op 20k zou kunnen komen al is het vergezocht. 50k haal je nooit. Plus dat het daarna dan echt op een houtje bijten wordt; na je studie begint het leven pas duur te worden :P En denk aub niet, ik studeer rechten, als ik klaar ben wordt ik meteen ergens partner en verdien ik tonnen per jaar, want zo werkt het echt niet. De meeste studenten rekenen zichzelf veel te snel rijk...)

[ Voor 51% gewijzigd door Zoijar op 04-03-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Zoijar schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:04:
Tweedejaars rechtenstudent en dan zo'n vraag... denk je nou echt dat iemand je zo maar even een goed bruto jaarloon geeft? Hoe ga je dat in godsnaam afbetalen? Zelfs als je werkt? De enige rede dat je dat soort bedragen wel voor een huis krijgt is omdat ze dan je huis nog kunnen verkopen als terugbetaling. Zelfs als je wel gewoon een goede vaste baan hebt krijg je waarschijnlijk geen 50k mee.
Laat staan dat 'ie even snel een baan neemt. Regel maar eens even een vast contract binnen x dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik denk dat je het meeste kans maakt bij mensen die je lichamelijk letsel toebrengen als je niet bijtijds aan je betalingsverplichtingen voldoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 15:16

Brons

Fail!

Ik denk dat het duidelijk is waarom ik het topic sluit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.