Stel dat er iets defect is aan je Lenovo, vind je het de korting waard voor de moeite die je erin moet steken om uberhaupt je garantie te mogen claimen. Frabriekanten zijn meestal zeer terughoudend met het verlenen van gratis reperaties ook al is de laptop echt kapot gegaan intern buiten jouw macht. Ze kunnen het altijd afschuiven op gebuikersschade. Vervolgens verneem ik van je dat je het via een importeur wilt kopen, dan staat de laptop niet op jouw naam waarschijnlijk omdat jij niet de orginele bon toegeleverd krijgt. Als je garantie op je laptop wilt moet je meestal een serie aan vragen beantwoorden zoals: aankoop datum, aankoop bedrijf, naam van de koper, verzendadres naar waar de laptop als eerste is verstuurd etc. als er maar 1 vraag niet juist is beantwoord dan gaan ze al weer moeilijk doen. Dit heb ik heel erg gemerkt toen mijn Alienware uit amerika problemen had. Uiteindelijk is het zeer netjes allemaal geregeld met een monteur aan huis enzo maar dat is weer de service van Dell ik weet niet hoe het bij Lenovo zit.
(Edit: uiteindelijk is mijn laptop 2 maanden dood geweest voordat Dell echt ingreep na mn 6e belltje en 10e mailtje)
Wat Diqiu-Long al zegt, meestal zijn de prijzen gelijk of duurder dan wat je hier gewoon bij de Mediamarkt kan krijgen of bij de bedrijven in de pricewatch. Stel dat je een laptop wilt kopen die niet verkrijgbaar is in Nederland, dat is dan weer een heel ander verhaal.
Ik mis in ieder geval een hoop informatie in je post, het lijkt erop dat je zelf nog niet echt op onderzoek bent uitgegaan via google.
[
Voor 4% gewijzigd door
cyntax op 04-03-2013 16:09
]