Waarde BIOS en Cpu-Z anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGN63
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08 21:02
Hallo mede Tweakers,

Ik ben sinds een paar dagen begonnen met het overclocken van mijn systeem en ben tegen een heel raar probleem gelopen.

Het probleem is als volgt. Ik heb in mijn Bios mijn CPU up 4.3 Ghz staan en wil hem verder overclocken naar 4.4 of 4.5 Ghz. Maar als ik de multiplier omhoog schroef doet hij dat niet in windows en als ik hem omlaag schroef ook niet.

Mijn systeem:
Processor: i7 2600k
MoBo: Asus P8Z77-m
Geheugen: Corsair vengeance 1600mhz 2x4 gig
Videokaart: Gtx 580 Twin frozr

Ik weet niet hoe ik verder moet.
Hopelijk kan iemand mij helpen en alvast bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer is een ander programma voor het uitlezen. Windows info is hier niet geschikt voor. Ik vertrouw de BIOS beter als het programma echter is het wel veel gebruikt. Post als het kan een foto van de CPU-Z waardes, zie je er ergens nog wel waardes veranderen of blijft het allemaal precies het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGN63
Ten eerste dank je voor je reactie.

Ik heb het net geprobeerd met coretemp, cpu-z en open hardware monitor en allemaal geven ze constant maar 4300mhz aan.
De waardes (voltages, turbo dingetje van intel staat nu op 1600 mhz en als ik hem intensief gebruik springt hij naar 4300mhz)
Heb net het batterijtje van de mobo uitgehaald en weer opnieuw ingedaan en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGN63
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:01:
Probeer is een ander programma voor het uitlezen. Windows info is hier niet geschikt voor. Ik vertrouw de BIOS beter als het programma echter is het wel veel gebruikt. Post als het kan een foto van de CPU-Z waardes, zie je er ergens nog wel waardes veranderen of blijft het allemaal precies het zelfde?
Ten eerste dank je voor je reactie.

Ik heb het net geprobeerd met coretemp, cpu-z en open hardware monitor en allemaal geven ze constant maar 4300mhz aan.
De waardes (voltages, turbo dingetje van intel staat nu op 1600 mhz en als ik hem intensief gebruik springt hij naar 4300mhz)
Heb net het batterijtje van de mobo uitgehaald en weer opnieuw ingedaan en heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Voor de Z77 serie heb je toch de Asus suite/controller? Turbo V. Wellicht dat je daarmee vanuit Windows naar 4.4-4.5 kan. Deze Otto doet er ook de laatste loodjes mee;

http://youtu.be/20rCMNzkwJo @ 11min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGN63
bbblije schreef op maandag 04 maart 2013 @ 02:08:
Voor de Z77 serie heb je toch de Asus suite/controller? Turbo V. Wellicht dat je daarmee vanuit Windows naar 4.4-4.5 kan. Deze Otto doet er ook de laatste loodjes mee;

http://youtu.be/20rCMNzkwJo @ 11min
Dank je voor je hulp!!
Ik heb net mijn bios geupdate en hij werkt weer naar behoren.

Mijn probleem is opgelost
Pagina: 1