Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:48
Hallo allemaal,

Sinds 1,5 maand heb ik een Time Capsule (2TB) om al mijn data te bewaren.
Sinds deze week ondervind ik rare problemen. Het kopieren en schrijven van en naar de Time Capsule duurt enorm lang. (6GB = 6uur). Ook backups maken met Time Machine duurt lang.

Wat me opvalt is dat mijn internet via de Time Capsule wel gewoon prima is. Het zelfde als voorheen.

Nu zit ik te denken aan een kapotte schijf in mijn Time Capsule. Is dit mogelijk?
Is het mogelijk dat de hardeschijf kapot is, maar het internet gedeelte van de Time Capsule wel goed werkt.

Ik heb nog geen reset gedaan aangezien de Time Capsule vol staat met belangrijke bestanden.
Het eraf halen van deze bestanden duurt enkele dagen...

- Time Capsule is updated
- Werk met een Macbook pro (2011)

Weet iemand raad?

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Nu zit ik te denken aan een kapotte schijf in mijn Time Capsule. Is dit mogelijk?
Alles is mogelijk en schijven gaan wel is eerder dan verwacht stuk. Misschien heeft de capsule een firmware die je kan upgraden? Is de schijf al overvol dit kan ook wat vertraging veroorzaken. 1u/GB is idd bizar weinig maar kan ook door het netwerk komen als dat er nog tussen zit? Ik zou hem toch maar leeg halen want als het een schijf probleem is kan je alles kwijt raden als hij ermee op houd natuurlijk. Ook kan je de schijf dan resetten en testen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
hoe maak je verbinding, met kabel of draadloos?

Als je draadloos doet, kijk eens of het met een kabel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Ik maak draadloos verbinding. Vanmiddag met een kabel geprobeerd maar dit maakt geen verschil.
Van de 2TB is nog ongeveer 1,4TB vrij. Vol is die dus zeker niet.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ow hij is draadloos :) my bad, maar heb je hem dan al een keer aan en uit gezet incl de ontvangende doel machine. en gezorgd voor een obstructie vrije overdachts ruimte tussen de twee apparaten (te dichtbij kan ook een probleem zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
Beide apparaten opnieuw opgestart. Time Capsule zelfs even van stroom gehaalt.
Maakt helaas geen verschil. Ook geprobeerd om vanaf mijn Windows pc een bestand van de Time Capsule te halen maar ook dit was drama.. Enorm traag.
Apparaat staat in een tv-meubel met genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:59

breinonline

Are you afraid to be known?

Welke versie van de TC heb je? Draadloos zijn de eerdere apparaten gewoonweg niet bijzonder snel namelijk. Een draadje zou dan dus wel verschil moeten maken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:51:
en gezorgd voor een obstructie vrije overdachtsruimte tussen de twee apparaten
TS zegt dat 'ie draadloos internet heeft via die TC en dat dit wél naar tevredenheid werkt. Dan lijkt mij dat er al sprake is van bovenstaande, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 21:18

freddyathlon

McLaren Mercedes

UnitedJunk schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:04:
Beide apparaten opnieuw opgestart. Time Capsule zelfs even van stroom gehaalt.
Maakt helaas geen verschil. Ook geprobeerd om vanaf mijn Windows pc een bestand van de Time Capsule te halen maar ook dit was drama.. Enorm traag.
Apparaat staat in een tv-meubel met genoeg ruimte.
Bij mijn TC ging het opeens ook wat 'trager' na de nieuwe firmware-update.

Ongeveer dezelfde snelheid als bij jou. Ik heb nu een kabel tussen mijn Mac Pro en de TC zitten, dat gaat veel sneller nu.

Wat je kunt doen is even een APR binnenlopen. iCentre bijvoorbeeld wilde mijn TC wel testen op gebreken, zonder iets te wijzigen aan de diskinhoud. Kun je altijd ff proberen, dan weet je of en wat er mis is.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:10
Heb je je TC op 5GHz of 2.4GHz staan? Ik heb een MBP early 2011 en een TC van 2TB (nieuwste generatie) en had hetzelfde probleem totdat ik de 5GHz band forceerde. Toen was het over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:39
Heb je al eens de schijf losgekoppeld en opnieuw de koppeling laten aanmaken via Time Machine?

Ik maak gebruik van TM op mijn nas. Deze ging ook erg traag; na 3 uur nog geen 100mb. Ik had voor die tijd mijn nas al gemount in os x, en daarna TM geactiveerd en aangegeven welke schijf gebruikt kon worden. De snelheid was dus dramatisch.

Daarna alles unmount, in TM aangegeven dat ie de gebruikte schijf moest "vergeten", en alles opnieuw opgestart. Vervolgens via TM de schijf weer laten koppelen en we hadden succes: de snelheid was weer helemaal top. Ik heb alles overigens bedraad aangesloten, maar via wifi ging het niet beter.

Wellicht dat je dit dus eens kunt proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Leut op 09-03-2013 13:10 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Pagina: 1