[All-in-one-printer] Simpel, Wi-Fi en vrij compact. Welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ben op zoek naar een simpele all-in-one printer die ik voor volgende doeleinden wil gebruiken:
  • Briefje printen
  • E-tickets printen
  • Kopietjes maken zonder tussenkomst van computer
Normaal doe ik dit gewoon op werk, maar soms is het ook handig om dit thuis te kunnen doen. Het zal dus allemaal sporadisch zijn dat ik het doe. Alle all-in-one printers zijn hier natuurlijk geschikt voor, dus wat dat betreft is de keuze niet moeilijk.

Voor mij is het eigenlijk alleen nog belangrijk dat ik de printer gewoon ergens in een hoekje weg kan zetten (gebruik hem toch niet vaak), dus vrij compact is handig, en dat ik er dan wel draadloos op kan printen. Verder heb ik er ook geen zin in dat ik op mijn simpele netbookje allemaal zware drivers / bloatware moet installeren voor die paar keer dat ik wat print.

Ik heb dus al wat zitten rondsnuffelen en dan is deze test wel handig:

http://www.123inkt.nl/pdf/123inkt_het_goedkoopst.pdf

en natuurlijk www.alatest.nl (als ie niet down is).

Als ik kijk op alatest, dan zie ik dat Canon erg hoog scoort, ook met de goedkopere, maar als ik bij de Digitaalgids-test kijk dan scoren de goedkopere Canons weer minder en zie ik vooral bij gebruiksgemak "printen" dat ze neutraal scoren, terwijl HP dat weer beter doet.

Als ik afga op formaat, dan kan ik volgens mij beste gaan voor Canon, maar als ik afga op testoordelen die ook zien op gebruiksgemak dan twijfel ik weer een beetje. Vraag me overigens wel af wat er nu in vredesnaam ongemakkelijk kan zijn aan een printer, maar daar kom ik liever niet achter nadat ik hem gekocht heb :P

Mijn vraag is nu dus: welke all-in-one voor minder dan EUR 100,- past het best bij mij? Gewoon de pricewatch: Canon Pixma MG5350 die populair is in de pricewatch, betaalbaar is, alles wel kan (maar geen wake-up on LAN heeft) en in de Digitaalgids vrij matig scoort. Of toch iets anders? Zie ik misschien een modelletje over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien je het ding sporadisch gaat gebruiken zou ik je keuze sowieso beperken tot een laser gevan en niet voor inktjet gaan. Tegen de tijd dat je hem dan weer eens wilt gaan gebruiken zul je altij net zien dat je inkt is uitgedroogd en mag je een bedrag aftikken waar je een nieuwe printer voor zou kopen ;)

Dan is vraag twee: kleur of zwart/wit?
De goedkoopste zw laser in de PW: pricewatch: Brother DCP-7055
Goedkoopste kleuren laser: pricewatch: Samsung CLX-3185
Dan zit je voor kleur weliswaar aan 175% van je budget, maar bedenk wel dat je daar ook echt tijden mee doet. Kleuren inktjet komt bij incidenteel gebruik een stukje duurder uit als die 175 euro :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Haha, inkt uitdrogen zal wel meevallen toch? En ik zou idd wel kleur willen. Voor die EUR 100 extra voor een kleurenlaser kun je heel wat navullingen kopen voor een inkjet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is maar ik heb een Brother MFC-215C staan waar al zeker 3 jaar dezelfde inkt inzit, kan voor nog geen 10 euro alle kleuren bijbestellen en hij gaat weer 3 jaar mee. Uitdroging heeft ie geen last van in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het zal er qua inktkwaliteit ongetwijfeld op vooruit gegaan zijn qua uitdroging de laatste jaren, maar he, toner is al poeder dus dat kan sowieso niet uitdrogen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 10:02
Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:32:
Haha, inkt uitdrogen zal wel meevallen toch? En ik zou idd wel kleur willen. Voor die EUR 100 extra voor een kleurenlaser kun je heel wat navullingen kopen voor een inkjet.
Dat valt niet mee. Als je een printer echt sporadisch gebruikt zou ik toch echt voor een laserprinter gaan. Wat hiervoor gezegd wordt is gewoon waar. Printer een paar weekjes niet gebruikt en je kan nieuwe cardridges halen, die net zo duur zijn als de printer zelf. Pas als je elke week dat ding gebruikt blijven die inkt cardridges goed. Je kan natuurlijk jezelf "dwingen" om elke week de printer even te gebruiken, dat werkt ook.. Maar ik zou dat zelf niet echt zien zitten haha.

Bovenstaande uit ervaring van de laatste 2 jaar, bij mijzelf en verschillende kennissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Nou weet niet welk merk jij gebruikt hebt maar ik heb ook met verschillende inkjets gewerkt en heb pas uitgedroogde cartridges gezien na 2 jaar oid. Heb hier twee printers staan die al maanden niks geprint hebben en het nog prima doen.

Waarom zoveel geld uitgeven voor een laser als je voor een fractie een inktjet hebt. Eerst even zoeken op internet hoeduur de refills zijn (neppe uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07 19:34
Ik koop via Ebay voor 9 euro ofzo alle 4 de cartridges voor de SX440W in dit geval. Werkt prima nooit problemen en ik heb het idee dat ze nog voller zitten dan de officiele a 9ml dacht ik. Enige nadeel is de 2 weken levertijd maar dat kan je incalculeren.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@Megamind: linkje naar de test uit de Digitaalgids is geplaatst door 123inkt.nl en bevat ook info over voor welke printer er refills beschikbaar zijn :)

@de rest: Thx voor alle bezorgdheid over het uitdrogen van de cartridges van inkjetprinters, maar ik ga de gok toch maar nemen om voor cheap-ass inkjet te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoop voor je dat goedkoop geen duurkoop wordt. Van toner weet je dat het niet uit kan drogen; bij inkjets heb je dat risico altijd - in meer of mindere mate, wat al aangegeven wordt. Maar het blijft uiteindelijk jouw keus natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Thx. Volgend jaar maar een kickje geven, zodat andere mensen weten of er nu wel of niet op gelet moet worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aanloop van 12 maanden. Ik mag hopen dat ie dan bovenaan in de active topics komt :+

Pagina: 1