Toon posts:

Internetkabel splitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn kamer een pc en een tv die ik op internet wil aansluiten.
Op dit moment heb ik maar 1 internetkabel daarheen, dus wil graag een splitter zodat ik met beide tegelijk op internet kan.
Ik heb zelf al op internet rondgekeken maar kom alleen splitters tegen die je in de modem of router moet doen.
Is er iets dergelijks waar ik een interkabel in doe en dat er dan 2 uitgangen zijn?
Dankjewel alvast

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 17:14
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:15:
Ik heb op mijn kamer een pc en een tv die ik op internet wil aansluiten.
Op dit moment heb ik maar 1 internetkabel daarheen, dus wil graag een splitter zodat ik met beide tegelijk op internet kan.
Ik heb zelf al op internet rondgekeken maar kom alleen splitters tegen die je in de modem of router moet doen.
Is er iets dergelijks waar ik een interkabel in doe en dat er dan 2 uitgangen zijn?
Dankjewel alvast
Een switch :)
Elke zal wel voldoen

• warloco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 13:48
Knip.. weg met dat lmgtfy ding..

[ Voor 78% gewijzigd door Equator op 04-03-2013 07:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke dankje!
ik heb deze op het oog:
http://www.allekabels.nl/...j45-jj-1:1,-shielded.html
Is het niet zo dat ik hier veel snelheid door verlies?
er is een 'shielded' en 'unshielded' versie hiervan. Scheelt nog al veel in prijs.
Heb ik perse een shielded nodig? Weet niet of het er iets mee te maken heeft maar er zit een modem en een router voor.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Buiten het feit dat lmgtfy linkjes niet gewaardeerd worden is het ook nog niet eens waar TS naar op zoek is. Een switch zoals gezegd doet wat je wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 04-03-2013 07:00 ]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:26:
oke dankje!
ik heb deze op het oog:
http://www.allekabels.nl/...j45-jj-1:1,-shielded.html
Is het niet zo dat ik hier veel snelheid door verlies?
er is een 'shielded' en 'unshielded' versie hiervan. Scheelt nog al veel in prijs.
Heb ik perse een shielded nodig? Weet niet of het er iets mee te maken heeft maar er zit een modem en een router voor.
Ik zou niet voor deze oplossing kiezen, Dr Pro heeft gelijk, jij hebt behoefte aan een switch.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Een simpele 5 poorts switch kost geen drol.
Als je meer stopcontacten nodig hebt koop je toch ook een stekkedoos?

Abort, Retry, Quake ???

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt een 8 aderige Cat5e UTP kabel splitsen in 2 kabels van 4 aders. Moet je aan beide kanten twee utp connectors op de juiste aders knijpen. Haal je wel een maximale snelheid van 100 Mbit ipv de 1000 Mbit die met 8 aders mogelijk is.
Een eenvoudigere oplossing is inderdaad een switch kopen en die er tussen zetten. Voordeel is dat het simpeler is, maar het nadeel is dat het natuurlijk een paar euro extra stroomkosten oplevert per jaar afhankelijk van hoe zuinig de switch is. Heb je wel meteen meer dan 2 aansluitingen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bovengenoemde suggesties om er een switch tussen te zetten impliceren dat je al een router hebt die NAT doet. Als dat niet zo is heb je op je PC je WAN IP adres en gaat dit niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig heb ik op mijn xbox problemen gehad met NAT. Krijg 'm nog steeds niet volledig open, maar staat al niet meer op strict.
Maar dan zouden er dus geen problemen moeten zijn?

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Henk007 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:34:
Bovengenoemde suggesties om er een switch tussen te zetten impliceren dat je al een router hebt die NAT doet. Als dat niet zo is heb je op je PC je WAN IP adres en gaat dit niet werken.
En laat nou net 99 van de 100, zo niet 999 van de 1000 consumenten internet verbindingen in Nederland zo werken.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
oude ziggo (@home) modems gaven/geven gewoon een public IP door
Pagina: 1