Toon posts:

Panasonic DT50 vs LG LM860 vs Samsung ES6800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe 46" TV. Na wat research ben ik er achter dat het model onder het topmodel het meest geschikt is (prijs kwaliteit verhouding). Een gave afstandbedieningen (heb een Harmony), gestures, uitbreidingssloten, 3d etc. ga ik toch niet gebruiken.

Shortlist:
  • Panasonic DT50
  • LG LM860
  • Samsung ES6800
De volgende punten zijn erg belangrijk voor mij:
  • De look en smalle randen
  • Goede 2d beeldkwaliteit
  • Goede netwerk media speler die "alle" MKV's af kan spelen en het geluid (DTS) direct naar mijn receiver kan sturen.
  • Geluid van de TV is niet belangrijk, dit gaat via receiver.
Vragen:
  • Welke TV heeft de beste beeldkwaliteit?
  • Welke TV heeft de beste media speler?
  • Kunnen alle TV's geluid (van de netwerk mediaspeler) direct doorsturen naar mijn receiver? (moeilijk te vinden op internet)
  • Welke TV zou jij kiezen?
Hopelijk kan ik zo de juiste keuze maken. Bedankt :)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:35:

• Goede netwerk media speler die "alle" MKV's af kan spelen en het geluid (DTS) direct naar mijn receiver kan sturen.
Dan kun je het direct vergeten op een televisie. MKV is niet zomaar een bestand maar heeft heel veel mogelijkheden / manieren en codecs. Niet een televisie ondersteunt het goed genoeg om het zonder zorgen af te kunnen spelen. Daarvoor ben je veel en veel beter af met een goede mediaspeler.
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:35:
Na wat research ben ik er achter dat het model onder het topmodel het meest geschikt is (prijs kwaliteit verhouding). Een gave afstandbedieningen (heb een Harmony), gestures, uitbreidingssloten, 3d etc. ga ik toch niet gebruiken.
Wanneer je naar LCD kijkt, is de beeldkwaliteit van een topmodel inderdaad een heel stuk beter dan dat van een budget model televisie. Kijk je naar plasma, dan is dit veel minder het geval. Ook dat van een budget model geeft een hele goede kwaliteit. Op sommige punten kan een budget model plasma een topmodel LCD zelfs verslaan als het gaat om beeldkwaliteit. Als het dus echt om de beeldkwaliteit gaat en je wilt veel bang for buck, ben je beter af met een plasma televisie. Heb je dit al overwogen?

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort mij nergens over het budget model praten...

Enig idee welk merk het beste bekend staat om zijn media speler? Als 90% van de mkv's worden afgespeeld ben ik meer dan tevreden. Bij geval van nood kan ik nog altijd mijn laptop aan de receiver hangen.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 21:57
Mijn ES6800 speelt 95% van alle mkv's die ik heb. Alleen bij exotische mkv's (>15gb oid) wil hij wel eens raar doen; bijvoorbeeld geen geluid. Common 720p en 1080p H264/AC3 rips geen enkel probleem. Ondertitel kan je selecteren, keuze tussen PCM / DTS / Dolby Digital e.d. werkt allemaal prima.

Streamen via Allshare is ook ideaal, hoef nooit meer met USb hardeschijven of usb sticks te prutsen. Gewoon draadloos streamen over netwerk vanaf je PC.
Dan kun je het direct vergeten op een televisie. MKV is niet zomaar een bestand maar heeft heel veel mogelijkheden / manieren en codecs. Niet een televisie ondersteunt het goed genoeg om het zonder zorgen af te kunnen spelen. Daarvoor ben je veel en veel beter af met een goede mediaspeler.
Niet mee eens, de ingebouwde speler werkt dusdanig prima dat een mediaspeler overbodig is.Ik zie de meerwaarde in ieder geval niet.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hier ervaring met de 6800 serie van Samsung en de LM860V van LG. De LG krijgt van mij nèt iets meer de voorkeur, de verschillen zijn marginaal. Het paneel van de 860 vind ik persoonlijk beter. Scherper voor m'n gevoel, lekkerdere kleuren op fabrieks-settings. Qua mediaspeler slikt de LG ook net wat meer dat de Samsung (gisteren nog een 25GB rip van the Hobbit gekeken). In principe werkt het allemaal via DLNA, dus als je andere apparaten hebt die DLNA ondersteunen, dan werkt het gewoon.

Qua 3D kan ik alleen zeggen dat ik de passive 3D van LG erg prettig vindt kijken. Je krijgt er een zwik aan brillen meegeleverd (ook te gebruiken in de bios). Bij de Samsung is het actieve 3D. Kwalitatief (beeld) schijnt het ietsjes beter te zijn, maar je krijgt zware brillen op je hoofd, die ook nog eens opgeladen moeten worden.

Qua uiterlijk is het (voor mij) een no-brainer. De LG is een pareltje van een TV.
Ik weet niets van de panasonic. Wel ooit gelezen dat Panasonic's smart-tv en mediaspeler nogal spartaans zijn.

tenslotte, TS zegt gebruik te maken van z'n Logitech Harmony. Mooi systeem, maar de WII-achtige remote die LG naast een 'gewone' remote bij de 860V levert is erg fijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 04-03-2013 11:35 ]

Hier staat tekst

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
InfinityG35 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:41:
Mijn ES6800 speelt 95% van alle mkv's die ik heb. Alleen bij exotische mkv's (>15gb oid) wil hij wel eens raar doen; bijvoorbeeld geen geluid. Common 720p en 1080p H264/AC3 rips geen enkel probleem. Ondertitel kan je selecteren, keuze tussen PCM / DTS / Dolby Digital e.d. werkt allemaal prima.

Streamen via Allshare is ook ideaal, hoef nooit meer met USb hardeschijven of usb sticks te prutsen. Gewoon draadloos streamen over netwerk vanaf je PC.

[...]

Niet mee eens, de ingebouwde speler werkt dusdanig prima dat een mediaspeler overbodig is.Ik zie de meerwaarde in ieder geval niet.
Om ook de andere 5% van je videobestanden af te spelen?
Tevens missen er gewoon veel mogelijkheden die je met een goede mediaspeler wel hebt. Zoals bijvoorbeeld correct afspelen van ondertitels wat jouw samsung niet kan wanneer de ondertitels in de MKV container zitten.

Tevens lijkt het mij niet echt handig als je de keuze laat afleiden door welke televisie de meeste bestanden kan afspelen maar lijkt mij dat je de keuze tot een televisie voornamelijk neemt om de beeldkwaliteit. Wanneer je een mediaspeler neemt, heb je weer de keuze tot 100% van de televisies in plaats van je tot een merk richten doordat het zoveel, maar niet alles, kan afspelen.
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:33:
Ik weet niets van de panasonic. Wel ooit gelezen dat Panasonic's smart-tv en mediaspeler nogal spartaans zijn.
Valt best wel mee. Net als Samsung en LG worden veel bestanden ondersteund. Echter mist de mediaspeler wel gewoon functies.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:05

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Om ook de andere 5% van je videobestanden af te spelen?
Tevens missen er gewoon veel mogelijkheden die je met een goede mediaspeler wel hebt. Zoals bijvoorbeeld correct afspelen van ondertitels wat jouw samsung niet kan wanneer de ondertitels in de MKV container zitten
ik kan van tot nu toe alle gevoerde bestanden ondertitels en audiosporen selecteren.. Ik meen dat dat ook prima ging op de samsung 6800 van m'n ouders :?

Ik ben persoonlijk voor de LG 42LM860V gegaan, omdat die op papier de meest complete mediaspeler (in TV's ingebouwd) van dit moment zou hebben. En ja, ik ben bestanden tegen gekomen die het niet doen. Die 95% die het wel doet is ongeveer wel correct qua percentage. Een alternatieve versie downloaden of de niet werkende film even converteren is zo gepiept (ik maal er in ieder geval niet om).
Doordat ik 100% gebruik maak van de ingebouwde mediaspeler heb ik geen extra kastjes, AB's, en kabels naar m'n TV lopen. Op dit moment is het alleen stroom, coax en UTP. Bediening doe ik via de magic remote (geniaal ding).
Losse mediaspelers kunnen me niet echt bekoren, wederom vanwege de bovenstaande reden, ik wil max 1 AB op m'n salontafel hebben liggen, geen extra kastjes, etc. M'n vrouw snapt het nu ook volledig, en ik betwijfel of ik haar een alternatief uitgelegd krijg als bijvoorbeeld een losse mediaspeler, of een Logitech Harmony AB, die middels macro's het één en ander uit kan voeren.
Voor mij is de ingebouwde mediaspeler van de LG (en Samsung) uitstekend, voor een ander misschien niet.

Hier staat tekst

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-02 21:57
Dimens schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:06:
[...]
Tevens missen er gewoon veel mogelijkheden die je met een goede mediaspeler wel hebt. Zoals bijvoorbeeld correct afspelen van ondertitels wat jouw samsung niet kan wanneer de ondertitels in de MKV container zitten.
De ES6800 leest alle ondertitels die in de .mkv container zitten.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor de LG gegeen. Vooral vanwege de looks. Bedankt voor jullie adviezen!
Pagina: 1