Kernel Power Event 41 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:14
Beste Forum leden,

Ik heb al paar maanden last van dat mijn computer ineens automatisch opnieuw opstart. Dat is tijdens het game bij Battlefield 3 en bij Black ops 2. Ik heb in mijn logboek gekeken en daar stond deze info in. Misschien kunnen jullie hier uit meer op merken. Ik heb de temp van mij GFX en CPU in de gaten gehouden tijdens het gamen en me GFX werd niet warmer als 73 graden. Ik heb een 600 watt OCZ voeding ik neem aan dat dat voeldoende is. Ik heb mij pc zelf in elkaar gezet in 2010 en ik heb dit probleem eigenlijk maar zins 3 maanden. Daarvoor heb ik nergens last van gehad. En heb in die tussen tijd ook niks aan me computer veranderd. Ik zelf kan uit logboek alleen op merken dat het iets met me stroom toevoer is.

Hier onder kopie van me Logboek en screen van mij Hardware + temp

Alvast bedankt,

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/a5f8b0e038c2d19ae310bdf6dddad5a1.jpg

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Datum: 3-3-2013 14:19:51
Gebeurtenis-id:41
Taakcategorie: (63)
Niveau: Kritiek
Trefwoorden: (2)
Gebruiker: SYSTEM
Computer: PC
Beschrijving:
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>2</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2013-03-03T13:19:51.441629800Z" />
<EventRecordID>69966</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Timo-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
</EventData>
</Event>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Dat event wil enkel zeggen dat je computer opeens zonder voldoende stroom zat en daardoor opnieuw opstarte.
Meestal zijn er geen parameters ingevuld en kunnen we je met enkel deze info verder helpen.

Je moet nu gewoon elk onderdeel apart stressen zodat je weet wat het probleem veroorzaakt:
  1. cpu: prime95
  2. gpu: furmark
  3. ram: memtest86
Bij deze tests hou je best de nodige temperaturen in de gaten.

Als bij geen enkele test je systeem uitvalt kan je deze onderdelen al uitsluiten en moet je verder kijken naar hdd's, moederbord en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-04 08:57
ik heb dezelfde melding ook al sinds 3 weken ID 41 cat (63), heb memtest86 ongeveer 8 uur laten lopen en kreeg 0 foutmeldingen, heb drivers nagekeken en die waren allemaal up to date. ik heb toen whocrashed gedownload en die stuurde mij vervolgens hier naartoe: https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
heb ook nog met windows memory diagnostics gerund, alle updates geinstalleerd en toen ik hem weer rebootte was het helemaal afgelopen.
hij wilde een system repair doen, maar dat kon hij niet automatisch doen en de enige optie die ik kreeg was om weer af te sluiten.
Ik heb toen linux geinstalleerd en daar draait hij nu prima op, dus ik denk dat het een software probleem is en niet zo zeer een hardware probleem.
mijn specs zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 195,90€ 195,90
1MSI Z77A-GD55€ 119,-€ 119,-
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 47,82€ 47,82
1Antec Eleven Hundred€ 101,16€ 101,16
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 39,95€ 39,95
2Enermax T.B.Apollish UCTA12N-BL, 120mm€ 9,14€ 18,28
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 50,-€ 50,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,90€ 16,90
1Corsair HX750€ 116,90€ 116,90
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 705,91

mijn probleem is dus ook nog niet opgelost en word een beetje wanhopig want niets dat ik probeer heeft geholpen.
heb windows 7 64bit en heb die nu al 5x opnieuw geinstalleerd zonder enige verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:12
Ik heb ook een aantal maanden gehad dat m'n PC op random momenten opnieuw opstartte zonder foutmelding.
Heb een aantal keer memtest gedraaid maar die vond geen fouten.
Heb toen vervolgens de 3 RAM reepjes los getest en toen draaide de PC zonder problemen.
Zelfs toen ik ze er alle 3 weer in had zitten draaide de PC nog stabiel, en heb ik daarna geen problemen meer gehad.
Misschien kun je eens proberen om je RAM geheugen te reseaten of per stuk testen, memtest geeft dit soort dingen namelijk niet aan.
Verder valt er volgens mij heel veel onder die "kernel 41" foutmelding omdat dit aangeeft dat de PC problemen met de stroomtoevoer heeft, het kan dus ook totaal iets anders zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door AdmiralSnipe op 03-03-2013 23:12 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

thibai schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:58:
Dat event wil enkel zeggen dat je computer opeens zonder voldoende stroom zat en daardoor opnieuw opstarte.
Dat is helemaal niet zeker, deze bsod komt in tal van andere situaties voor.

Die processor temperaturen, is dat idle of load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Anoniem: 263284 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 06:34:
[...]

Dat is helemaal niet zeker, deze bsod komt in tal van andere situaties voor.

Die processor temperaturen, is dat idle of load?
Het kan ook nog zijn dat de pc was blijven hangen, dat was ik vergeten te vermelden. Maar in een andere situatie zal je deze foutmelding niet krijgen. Ik weet niet hoeveel situaties jij nog kan bedenken...

Aangezien de computer zomaar herstart is het dus niet de pc die blijf hangen en blijft er 1 optie over in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thibai schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:39:
[...]
Aangezien de computer zomaar herstart is het dus niet de pc die blijf hangen en blijft er 1 optie over in mijn ogen.
Het eerste waar ik naar kijk als pc's spontaan herstarten is temperaturen, een te warme cpu veroorzaakt nog altijd een reboot.
Aangezien ik in het Hardware monitor plaatje max temps van boven de 70 graden zie, zou dat zomaar kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 04-03-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
had er net weer 1, hierbij wat extra info Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/crash01_zpsd4e73712.png

Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/tempsvolts_zpse3542ff4.png

mijn RAM heb ik opnieuw getest gisteravond en van slots gewisseld zoals je zei admiralsnipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil jij in het bios eens even de voltages uitlezen? Hardware monitor geeft hele vreemde readings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/cntrlcntrpwr_zps2fbcec25.png

bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:14
Zoals AdmiralSnipe zei me RAM even om wisselen heb ik gedaan helaas naar 10min BF3 spelen starten die ineens weer uit zichzelf op. Ik ben nu even de nieuwste NVIDIA drivers aan het downloaden en installeren ik denk dat dat het probleem niet oplost, aan gezien ik het probleem ook met vorige versies drivers had. Als dit niet werk dan ga ik morgen me hele pc maar Formatteren ik hoop dat dat helpt! Ik ben het aardig zat ik kan amper potje game en dan valt die al uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb je al eens naar je moederbord drivers gekeken? Soms willen die ook wel eens update.
Zoiets heb ik ook gehad. Toen heb ik er een huis tuin en keuken ventilator erop gezet! (waren normale temps) toen viel hij niet uit! Eraf gehaald, bleek me voeding helemaal vol te zitten met stof.

BTW belast het systeem niet zo zwaar. Ten opzichte van windows is Linux harstikke licht!

[ Voor 62% gewijzigd door J.S. Bach op 04-03-2013 20:32 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/softwarefault02_zps38a4ba1b.png

Mobo drivers zijn up to date, intel drivers zijn up to date... what's next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:27
Is je schijf nog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
heb allebei de schijven 3x getest en geen problemen. kan het voor alle zekerheid nog wel een keer nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 15:23

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Wij hebben dit op het werk ook lange tijd gehad met een PC. Van alles gedaan, getest, gestressed, maar het probleem deed zich ook voor bij office werk, niet alleen bij hele zware belasting.

Deze is regelmatig teruggegaan naar de leverancier. Uiteindelijk is het probleem opgelost na vervanging van de videokaart. Door vervanging van de kaart, was ook een verloop van VGA->DVI niet meer nodig. Ergens daar heeft het probleem toen dus gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
de pc zegt nu: Universal Serial Bus controller Driver is not installed. kan ook niet echt heel makkelijk vinden waar ik dat moet downloaden

Edit: heb hem gevonden en geinstalleerd, nu hopen dat dat het was.

[ Voor 20% gewijzigd door RubenSaurus op 05-03-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DigitalError schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:13:
de pc zegt nu: Universal Serial Bus controller Driver is not installed. kan ook niet echt heel makkelijk vinden waar ik dat moet downloaden

Edit: heb hem gevonden en geinstalleerd, nu hopen dat dat het was.
Ik vermoed zomaar dat het herstarten van een pc niet veroorzaakt wordt door een missend stuurprogramma.
Per slot van rekening maak ik op uit de tekst dat het ook een tijd goed ging?
Heb je al gezocht in het forum?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 06-03-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
uiteraard heb ik in het forum rondgezocht, de problemen gaan nu van kwaad tot erger. binnen een minuut reboot hij dus zit dit even te typen in safe mode want dat doet hij wel.
Heb er nu door al mijn fix pogingen weer een nieuwe melding bij:
Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/verifierdetectedviolation_zps0d5fac17.png
|:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Open eens een command prompt als admin en run: sfc /scannow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Al gedaan, hij zegt dat het geen geldig command is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het systeem al gecheckt op virussen en malware?
Boot desnoods eens vanaf een rescue cd / usb zoals: http://www.avg.com/nl-nl/avg-rescue-cd-download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
geen virus en/of malware geconstateerd, in ieder geval bedankt voor alle tips so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt het denk ik toch tijd om een clean install te proberen, overigens heel merkwaardig dat hij het commando sfc niet kan vinden / uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
ja ik word er helemaal gek van.. overigens doet hij het nu wel al 3 uur zonder te crashen en dat is een hele verbetering met de voorgaande dagen. zit er over te denken om dan meteen over te stappen op win8 als ik weer een clean install ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Hier een vergelijkbaar probleem met dezelfde Kernel Power error 41. Bij mij ontstond het probleem bij de eerste keer opstarten van Portal 2 eerder vandaag. Het scherm werd zwart met donkere strepen. Het systeem liep volledig vast. Het vreemde is dat toen ik de laptop weer aanzette het scherm zwart bleef. Dus zelfs het BIOS startte niet op. Na een paar keer het systeem weer uit en aan te zetten liet ik de boel maar voorlopig aanstaan. Na een minuut of 2 verscheen er ineens weer beeld en startte Windows weer netjes op maar pats binnen een minuut weer een black screen of death. Weer uit en weer aan en vanaf toen ging het weer goed.

Tot ik een half uur geleden Memtest begon te draaien. Na pakweg een kwartier deed zich ineens hetzelfde probleem voor. De laptop draait nu weer prima en ik doe voorlopig geen stresstest maar het lijkt erop dat het een hardware-probleem is. Mogelijk is het geheugen niet meer in orde. Ik ga zo snel mogelijk het geheugen weer stressen. Als het probleem zich weer voordoet dan weet ik voldoende. Aan de voeding kan het niet liggen want het is gewoon de stock adapter en die voldoet al bijna 4 jaar.

Misschien kun je wat met mijn situatie. Google anders eens kernel-power 41 black screen of death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
zojuist alles geformateerd en opnieuw geinstalleerd.. so far, so good
ook meteen maar even 4 nieuwe fans geinstalleerd voor extra cooling: pricewatch: Corsair AF120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier start de laptop ineens weer op met een zwart scherm. Na een paar seconden een zacht tikje en ineens beeld. Windows start op en vervolgens strepen in beeld. Weer uitgezet, even gewacht en nu werkt alles weer goed. Ik vrees dat hier toch iets met de energievoorziening aan de hand is. Helaas heb ik geen garantie meer. Heb al eens geprobeerd om de laptop helemaal open te maken maar dat is een lastig klusje met wel erg veel heel kleine schroefjes. Dan toch maar een keer wegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
is dit met de stekker erin of alleen op de accu? mijn vriendin had namelijk dat de accu verrot was en daarom alleen nog maar met stekker erin de laptop kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met stekker. En de accu was volledig opgeladen dus het moederbord kon over het volle vermogen van de adapter beschikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-06 23:30
Ik heb ook een tijd met deze zelfde meldingen gezeten.

Kernel Power meldingen kunnen misleidend zijn, ik was ook gelijk op zoek naar iets met de voeding o.i.d. maar ze betekenen niet altijd dat er ook iets met die power aan de hand is, de melding kan van alles betekeken.

Ik heb deze toen na ook allerlei tests etc. uiteindelijk via de crashdumps die windows maakt als hij vastloopt terug kunnen herleiden naar de oorzaak.

How to read the small memory dump files that Windows creates for debugging

Bij mij bleken ze veroorzaakt te worden door een "High Definition Audio Device" dat meegeinstaleerd werd door de drivers van mijn videokaart voor de audio ondersteuning van de DisplayPort.

Deze kun je onder apparaatbeheer opzoeken, als er daar meerdere staan is er wss. 1 van de videokaart.
Deze heeft over het algemeen geen merknaam zoals de onboard audio dat wel heeft, bijv. "Realtek High Definition audio"

Sinds ik deze uitgeschakeld heb, heb ik deze chrashes niet meer gehad tot een driver update het "High Definition Audio Device" weer had aangezet een paar weken geleden.
Deze heb ik toen weer gelijk uitgezet na de crash en ook sindsdien niet meer gehad.

Of dit voor jou de oplossing is weet ik niet maar als deze extra devices er staan is het makkelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe oud is je systeem? Mijn laptop is al bijna 4 jaar oud, met een huidige Windows-installatie van minimaal 6 maanden. Ik heb in de laatste 3 jaar geen wijzigingen in de hardware aangebracht. In mijn geval doet de laptop soms ook raar als ik deze net aanzet. Het scherm blijft dan een poosje zwart tot plots het bios in beeld komt. Lijkt mij dat het dan geen driverkwestie is. Ook de rare strepen in beeld als Windows allang draait, zijn verdacht. Het deed zich vorige week voor het eerst voor toen ik na lange tijd weer een game opstartte. Het probleem zal er al langer zijn alleen toen het systeem ineens wat zwaarder werd belast kwam het ineens naar voren. Ik dacht eerst aan een virus maar dat bleek niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-06 23:30
Wie zijn systeem bedoel je?

TS geeft een screenshot met daarin een i5 2500K, die is dus hooguit 2 jaar oud.
Digital Error geeft aan een i5 3570K te gebruiken die minder dan een jaar uit is, dus ook die is niet oud.
Ik zelf gebruik ook een 2500K van iets meer als een jaar oud.

Bij mij was het probleem ook mee verhuisd naar nieuwe installatie van Windows 8 toen ik van 7 geupgrade had.
1 van de 2 geeft ook aan al meerdere keren geinstaleerd te hebben maar niet van het probleem af te komen.
Deze "High Definition Audio Device" komt elke keer mee als je de drivers voor een videokaart instaleerd, waardoor je het probleem dus mooi meeinstaleerd.

Bij mij was het ook heel onregelmatig, er konden een aantal dagen voorbij gaan zonder crash of er kon 3X een crash per avond voorkomen.

Ik vermoed dat jou probleem toch in een andere hoek zit dan dat van TS en DigitalError.
Leeftijd van de laptop kan er zoals je zelf al aangeeft wel wat mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 13:27
Heb dit probleem ook gehad. Maandenlang gezocht naar een oplossing.

Het bleek te liggen aan het feit dat er een audiochip op mijn GTX 570 zit. Ik was gewisseld van een AMD HD5850 naar de GTX 570, hierna begonnen de problemen.

De oplossing was in mijn BIOS te vinden. Onder het kopje 'Advanced' > 'Onboard Devices Configuration'.

High Definition Audio [Enabled]

Allows you to enable or disable the High Definition Audio Controller.
Configuration options: [Enabled] [Disabled]

Front Panel Type [HD Audio] - Spreekt voor zich lijkt me. (AC'97 of HDA)

Het gaat echter om de volgende instelling.

SPDIF Mode Setting [SPDIF Output]
If you want to transfer digital audio signal using the HDMI port on your VGA card, set this item to [HDMI Output]. If you want to transfer digital audio signal using the onboard SPDIF port, set this item to [SPDIF Output].
Configuration options: [HDMI Output] [SPDIF Output]

Deze heb ik ingesteld op 'HDMI Output'. Hierna waren de problemen verholpen.

Geen idee of het in dit geval ook het probleem is, maar deze error lijkt ontzettend veel oorzaken te kunnen hebben, dat vond ik destijds ook ontzettend lastig, was al bijna begonnen met het vervangen van hardware.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumulio40
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
hallo

mijn naam is johan en zit ook met dit probleem. ik ben er achter gekomen dat het veel mogelijkheden kunnen zijn en heb bij mij ontdekt na een upgrade van moederbord processor en geheugen dat mijn wattage van de processor 125 w is en het moederbord ondersteunt maar tot 95 watt. heb met drivers zitten klooien van mobo en grafisch. met mobo bios .windows 7 en 8 geprobeerd. niets hielp echter tot ik alles na ging van begin tot eind en met geluk hier op stuitte via de fabrikant msi met de waarschuwing naast een afbeelding van het mobo dat het maar tot 95 watt ondersteund is 8) . verkoper beetje blind en ik een beetje laks.

hoop hiermee sommige hun probleem mee op te lossen.

grtzz johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:50
Ik heb ook last van dit probleem,

alleen blijft bij mij de computer hangen op een zwart scherm en moet ik hem handmatig opnieuw aanzetten (hard reset)

Furmark, Prime95 en Memtest86+ allemaal gedaan zonder errors/uitvallers..

What to do
?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 358214

Kernel power kan komen door overclocks en te weinig voltage naar GPU of CPU.
in geval je daar niet mee bezig was , zou ik het gooien op een software/driver probleem .
dit kan komen na een Driver installatie of programma met driver van jezelf, of het kwam via windows updates .
kijk of windows updates een herstel punt heeft gemaakt in de afgelopen dagen.

Daarna kijk of je een programma recentelijk geinstalleerd hebt , en probeer die te controleren op versie.
her-installeer de goede eventueel.

controleer of je adware hebt , draai een virus scan.
in geval van windows 10 , adviseer ik om alle Anti virus programma's te verwijderen, en de windows defender in te schakelen.

doe een scan met windows defender.
(windows defender schakelt zichzelf uit als je een andere anti virus installeert.)

draai een scan met de gratis ADWcleaner.
scan , en dan uncheck wat je wilt houden en dan verwijderen drukken.
http://www.filehippo.com/download_adwcleaner/

ook kunnen MS programma cracks de Memory dwars zitten.
MS banned de admin permissions van die files , en dan raakt de boel corrupt.
uninstall windows cracks.

ten slotte , update je systeem drivers
ga naar website van je moederbord fabrikant , desktop fabrikant , of Laptop fabrikant.
zoek op de pagina van drivers en support naar je laptop.
kies het juiste windows versie.

Moederbord "chipset driver" (.inf) informatie file voor de southbridge SATA en USB ,PCI-e chip.
SATA 3 van eventueel third party fabrikant.
USB van eventueel third party.

voor her-installeren van video kaart (adapter driver) , uninstall/ verwijder eerst met DDU.
Display Driver Uninstaller van Guru 3D
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=379506

Nvidia drivers
https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

AMD
http://support.amd.com/en-us/download

Intel
https://downloadcenter.intel.com/

ccleaner (browser cache /register cleaner)

https://www.piriform.com/ccleaner/download

ook in het logboek kun je meerdere hints vinden onder systeem.
kijk ook vlak voor de kritieke fout of andere programma's fouten aangeven.
die kunnen uiteindelijk voor de crash hebben gezorgd.

als dat lastig is kun je ook het log boek wissen en wachten op een nieuwe crash.
dan kijken wat er allemaal staat voor fouten.

waarschuwingen kun je vaak negeren , soms worden drivers eruit gegooid en een andere geinstalleerd tijdens opstarten.
zoals met USB apparaten.
die waarschuwingen zijn niet kritiek.

in geval van SSD i.p.v. HDD , kies AHCI SATA mode in BIOS.

Enable No- execute mem protection , ook DEP genoemd.
of
Enable Execute Disable Bit

voor Mem protectie

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 358214 op 22-05-2016 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 358214

RonaldMeer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:01:
Ik heb ook last van dit probleem,

alleen blijft bij mij de computer hangen op een zwart scherm en moet ik hem handmatig opnieuw aanzetten (hard reset)

Furmark, Prime95 en Memtest86+ allemaal gedaan zonder errors/uitvallers..

What to do
?
schakel (tijdelijk )naar IGPU in bios , integrated Graphics in geval mogelijk.
in geval desktop , probeer de video kabel in de moederbord poort i.p.v. video kaart.
dan opstarten en Video driver eruit gooien.

Gebruik DDU display driver uninstaller.
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=379505
her-installeer de video kaart driver (adapter driver)

NVIDIA
https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

AMD
http://support.amd.com/en-us/download

Intel
https://downloadcenter.intel.com/

als het weer werkt , de video kabel weer in videokaart, en/of omschakelen naar GPU/PCI-e

als het niet lukt om windows te repareren kun je een herstel DVD maken. (windows DVD)
google windows 8 Media creation tool, of windows 10 media creation tool.
download de tool alleen van Microsoft pagina's.
maak een windows DVD en dan boot de DVD , en selecteer herstel opties.
kies PC herstellen of probeer eerst de opstart herstel, of backup/herstel punt.
als je geen boot menu hebt tijdens opstarten , kun je de boot prioriteit veranderen in Bios.
de DVD speler krijgt het eerste prioriteit met afspelen van de DVD.

als je windows vanaf HDD wilt opstarten , zet je de HDD weer als eerste prioriteit.

ook kun je voortaan beter je herstel opties aanhebben, zodat je in dit soort gevallen een keuze menu krijgt.
voor safe mode (alleen Microsoft drivers werken dan)
of voor andere herstel mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l293/akira_010/herstel%20opties_zpswrwnh4td.png

je kan ook F8 herhaaldelijk drukken tijdens opstarten om het Herstel Menu te krijgen.
voor windows 10 moet je dit eerst aanzetten met opdracht prompt in windows.
open elevated command prompt (open opdracht prompt als admin)
type in het zwarte scherm:

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

druk enter en herstart PC , als het goed is werkt het herstel menu nu met F8 keuze toets.
druk herhaaldelijk om het niet per ongeluk te skippen.

Afbeeldingslocatie: http://i99.photobucket.com/albums/l293/akira_010/12_zpsw7vlc3iu.png

in geval van SSD i.p.v. HDD , kies AHCI SATA mode in BIOS.

Enable No- execute mem protection , ook DEP genoemd.
of
Enable Execute Disable Bit

voor Mem protectie

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 358214 op 22-05-2016 16:25 ]

Pagina: 1