Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 23:02
Waarom "bewerken" ? ;)

Mijn moeder maakt voor haar werk filmpjes van bepaalde praktijksituaties op haar werk.
Uit een opname van bijvoorbeeld 30 minuten film heeft ze maar 5minuten nodig die bestaan uit 5 fragmenten.

Het gaat er dus om dat uit 30 minuten ruw materiaal (1 clip) 5*1 minuut wordt gehaald en die 5 fragmenten moeten samen 1 nieuwe clip van 5 minuten gaan vormen. Geen hippe overgangseffecten , geen toffe muziek , helemaal niets. Gewoon 5 fragmenten achter mekaar die 1 clipje worden. Echt bewerken is het dus amper te noemen en het idee is vrij simpel.

Ik heb Windows moviemaker geprobeerd maar daar krijg ik de mpg clip niet ingeladen. Nieuwste Pinnaccle Studio geprobeerd, daar krijg ik de clip prima ingeladen maar de juiste 5 fragmenten er uit knippen blijkt een hele puzzel. Als ik er uren en uren in steek heb ik tegen morgenochtend vast wel een manier gevonden, probleem is dat mijn moeder het ook nog zelf moet gaan kunnen. :+

Hopelijk heeft iemand tips of ervaring met een stukje software dat precies dat doet en ook niet meer. _/-\o_

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 21:48

lordsnow

I know nothing

avi-demux is het simpelste tooltje dat ik ken, op dit gebied:
http://fixounet.free.fr/avidemux/

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 23:02
We hebben avi-demux geprobeerd. Ge-wel-dig! Precies wat m`n ma nodig heeft. Nu kan ze er eindelijk zelfstandig mee aan de slag. Supertip _/-\o_ , dank je wel (ook namens m`n moeder)