data niet zichtbaar (vista)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 20:42
Geen idee of ik hier goed zit en of ik dit mag vragen... anders wis het maar.
Maar ik kan niks vinden op internet.

Ik ben mijn laptop aan het opschonen in de een bepaalde map is iets raars aan de hand...
Ik ga naar Start -> Computer -> C: -> Gebruikers en dan rechterklik ik op de map met mijn eigen naam.
Ik krijg dan de info dat er +/- 10 gig in zit.
Maar nu komt het rare als ik dezelfde map open en control A doe om alles te selecteren krijg ik maar +/- 1,5 gig aan data?! selcteer ik niks in dezelfde map en druk op de rechtermuis knop en dan eigenschappen krijg ik weer die 10 gig?!
Rechtermuis knop en dan bestand namen verbergen staat wel een vinkje voor maar ik kan het niet selecteren omdat die optie greyed out is...
Weet iemand hoe ik de rest aan data zichtbaar kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je als admin bent aangeloged kan je via config > map opties 'verborgen bestanden' aanzetten en het zo zichtbaar maken? Anders kan je ook een nieuw account maken en deze verwijderen? Of is een herinstallatie overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kijk eens voor de grap hoeveel er in je recycle bin zit? Die wordt ook meegerekend als schijfruimte.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit is wel de juiste plaats maar ik verbaas me er over dat je niets kunt vinden. Dit is alleen al op GoT vele malen besproken, de allereerste hit ([Win8] 250GB data vermist *) als ik op je topictitel zoek (data niet zichtbaar) geeft al tips. Waar loop je vast?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ga eens naar %USERPROFILE%\appdata en kijk dan nog eens hoe groot de zooi is. Zoals F_J_K al heeft aangegeven, je vraag is in grote getale hier gesteld op GoT in verschillende vormen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Sorry was bij mijn ouders die hebben momenteel geen internet...
Maar er zit niks in de prullemand. Ik zal eerst even die topics doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ha! dat heb ik een maand of 2 geleden ook gehad met de Vista laptop van me pa, alles opgeschoond en met een week zat de c: weer vol. :?

De schuldige bleek de system restore/shadow copy functie in Vista, gelijk maar windows 7 erop gezet.
Dat was 9 Gig aan HD ruimte :P

http://www.bleepingcomput...em-restore-guide/#disable
En dan moet je de files nog ff wissen....
Met die link kom je er wel uit denk ik...

[ Voor 5% gewijzigd door BAS80 op 06-03-2013 12:25 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Ik heb dit even geinstalleerd:
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 22:14:
Ik heb een keer zoiets vergelijkbaars gehad met een disk waaruit bleek dat dit te maken had met shadowcopies.

Echter het progje TreeSize kon dit bovenwater toveren, maar dit was al eerder genoemd dus ik ga er vanuit dat dit al geprobeerd had. Ik had daar een blogje overgeschreven. Ik weet niet zeker of je hier wat aan hebt en of dit mogelijk een oplossing zou kunnen zijn...

Hier is het linkje http://macfacts.org/?p=1245
En nu zie ik inderdaat wat zoveel onzichtbare ruimte inneemt.
In de map AppData zit erg veel gig. Alleen het rare is dat ik die hele map niet zie, als ik gewoon in de gebruikersmap zit met mijn eigen naam, waar het in hoort te zitten.

Maar treesize maakt dat ik gewoon dingen kan wissen of copieeren dus volgens mij is het probleem wel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 16:49
dreamwalker schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:50:
Ik heb dit even geinstalleerd:

[...]

En nu zie ik inderdaat wat zoveel onzichtbare ruimte inneemt.
In de map AppData zit erg veel gig. Alleen het rare is dat ik die hele map niet zie, als ik gewoon in de gebruikersmap zit met mijn eigen naam, waar het in hoort te zitten.

Maar treesize maakt dat ik gewoon dingen kan wissen of copieeren dus volgens mij is het probleem wel opgelost :)
Met alle respect maar hidden files / folders is toch wel basiskennis hoor. Appdata is standaard hidden, hiervoor moet je de optie "display hidden files / folders" aanzetten in de instellingen van de verkenner voordat je deze kan zien.

Ik ben overigens blij dat de "UTFS" mentaliteit van vroeger niet meer aanwezig is op Tweakers, echter vragen topics als deze hier eigenlijk wel om.
Pagina: 1