Toon posts:

WHS wel op LAN maar niet op WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een nieuwe router heb (Sitecom 300N X2) is Windows Home Server (acer aspire easystore h340 met ip 192.168.0.102) alleen nog maar op de PC met vaste internetverbinding bereikbaar, niet meer op de wifi-apparaten.

Na een hoop gegoogle las ik dat dit te maken heeft met poorten forwarden en UPnP. Ik heb hiertoe de volgende instellingen gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GBSO7A6W.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P4Y8WDKH.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4VQVPLRM.jpg

Al uren met instellingen te spelen maar nog steeds geen resultaat. Het zal vast simpel zijn maar weet iemand wat it fout doe?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat heb je helaas verkeerd gelezen op Internet want al die settings die je hierboven hebt gedaan zijn nutteloos voor jouw probleem. Sterker nog, ze zijn gevaarlijk. Gauw weer terugzetten dus.

Wat betreft je probleem, kan je met wireless apparaten wel op andere apparaten komen die bekabeld zijn?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hmm vreemdgenoeg werk het nu plots (zonder iets veranderd te hebben).

@ whizzcat, bedoel je al die vinkjes in het 2e scherm? Of andere instellingen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 20:43 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:42:
Hmm vreemdgenoeg werk het nu plots (zonder iets veranderd te hebben).

@ whizzcat, bedoel je al die vinkjes in het 2e scherm? Of andere instellingen.
Allemaal, die NAT entries, UPnP aanzetten (heel gevaarlijk!) en die special applications. Gewoon uitzetten :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-12 21:28
UnPlug aNd Pray ;-)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

Vaak is er een optie om het LAN verkeer te scheiden van het WLAN verkeer. Misschien in die richting zoeken?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
@ Whizzcat,
Als ik het uitzet wat jij adviseert zegt WHS: Windows Home Server is at risk!
Verifying port forwarding for your router failed. Port forwarding on your router may not be working properly. Your web site may not be available on the Internet.

Tevens is de NAS nu niet meer ter bereiken :(

Dus wellicht toch wel UPnP e.d. aanzetten? Wat is er gevaarlijk aan?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:41:
@ Whizzcat,
Als ik het uitzet wat jij adviseert zegt WHS: Windows Home Server is at risk!
Verifying port forwarding for your router failed. Port forwarding on your router may not be working properly. Your web site may not be available on the Internet.

Tevens is de NAS nu niet meer ter bereiken :(

Dus wellicht toch wel UPnP e.d. aanzetten? Wat is er gevaarlijk aan?
Je zou het moeten kunnen regelen zonder UPnP. Als je de juiste poorten forward naar je WHS zou dat gewoon moeten werken. WHS kan dan wel blijven zeuren dat hij het niet goed kan controleren maar het zou allemaal wel gewoon moeten werken.

Nadeel van UPnP is de beveiliging, of eigenlijk het gebrek eraan. Eigenlijk geef je toestemming aan elk apparaat op je netwerk om naar eigen inzicht zaken te veranderen in je instellingen.

Volgens mij zou je een heel eind op weg moeten zijn door de juisten poorten naar je WHS en je NAS te forwarden. Al die vinkjes op het 2e screenhost zouden dan volgens mij ook niet aan hoeven staan.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1