Asus EEE PC R051BX-C60, geheugen wel of niet uitbreidbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 19:05
Ik heb een nieuw netbook aangeschaft, maar ik heb gelijk een vraag hierover.

Het gaat om deze mofo:

http://www.bcc.nl/asus-r051bxblac-1.html

Het is dus een Asus EEE R051BX-C60, dus op het AMD Fusion platform...

Onderin heb je een soort van "service luikje", als je die opent heb je daar bij mij dus niks. Je kan niks eruit of erin doen. Er zit ook geen slot oid ofzo.

Weten jullie nou 100% zeker of deze nou wel of geen uitbreidbaar intern geheugen heeft? Want eigenlijk is 1 gig te weinig voor Windows 7, 2 gig zou echt perfect zijn...

Kijk je kan zeggen google it, ik word er echt niet wijzer van, ik lees bij een paar links dat het geheugen niet uitbreidbaar zou zijn, maar sommigen beweren dat je er perfect een ander reepje in kan doen. Ik word er gewoon niet wijzer van, zowiezo is er weinig te vinden over de R051BX te vinden.

En dan zie je dit bijv.

http://www.ebay.co.uk/itm...-DDR3-10600-/200807757682

Iemand die uitsluitsel kan geven? En nee, TFM zegt er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-06 15:27
Bij veel laptops zit het ram onder het toetsenbord of je moet de hele onderkant er af halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
lani100 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:07:
Bij veel laptops zit het ram onder het toetsenbord of je moet de hele onderkant er af halen
Dat snap ik, maar de grap is kan iemand mij uitsluitsel hierover geven. Ik ga niet dat ding helemaal uit elkaar halen om te ontdekken dat er niks te vervangen valt.

Volgens mij is het niet heel simpel om de bovenkant eraf te halen, en ik heb al zeker geen zin om "garanty void if broken" stickers te mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 18:56
Vreemd, heb zelf de 1015BX, in de gebruikerhandleiding staan meerdere types vermeld,
ook de R051BX.

Hierin staat ook dat het luikje een geheugenvak is, bij mij heb ik er gewoon 2GB ingedaan:

YouTube: How to upgrade memory on Asus 1015B EEE PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
De grap is, bij mij is dus die vakje horizontaal, en niet verticaal zoals in die filmpje. En er zit echt geen slot voor SO-dimm... Ik werk al sinds mijn 4e met computers en zoeits zou ik echt wel herkennen ;)

Er staat ook in de handleiding: "de geheugenmodule is in een speciaal vak gemonteerd" (met een foto van de onderkant). Ook de R051BX staat in die lijstje, het vakje is horizontaal zoals bij mij in de handleiding, maar er zit dus niks in het vakje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1250670

ik heb ook er ook zo een met het zelfde probleem een pc winkel gebeld en die zij dat hij hem kan upgraden naar 2GB
Pagina: 1