• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Hallo Tweakers,

gister heb ik mijn pc in elkaar gezet en werkte alles naar toebehoren.
Ik kon Path of Exile spelen, Counter-strike source en meer.
Maar vanochtend veranderde alles.
Ik kon niets meer spelen. Geen Counter-strike, geen Path of Exile en geen Prototype 2,
Elke keer als ik een spel opstartte, liep het beeldscherm vast en zag je de laatst overheersende kleur, met wat lichtere strepen er tussenin. Nu denk ik dat het door de videokaart komt.
Weten jullie hier meer over? En kan een videokaart zo snel kapot gaan? (binnen 1 dag)

Specs:

ASRock B75 Pro3 iB75, SATA600 RAID, USB3.0
Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD7970 royalAce 3GB HDMI/2xDP
Corsair 2x8GB, DDR3, PC12800, CL10, Vengeance, LP
Crucial SSD 2.5", 256GB, SATA600, m4
Intel Xeon E3 1230V2 3.30GHz 5GT/s 8MB Box
Western Digital Harddisk 3.5" 1TB, SATA600, WD10EZRX
XFX Voeding Core Edition 650W
Windows 7 ultimate 64bit

Hartelijk dank!

Verwijderd

Kaart kan natuurlijk altijd kapot gaan! Heb je ene schone Windows installatie gedaan met het instaleren van de kaart? Heb je al andere drivers geprobeerd, de driver van de CD is al verouderd voordat de kaart uit de fabriek komt? BIOS voor je mobo up to date? Haal anders de kaart uit het slot en haal de stroom stekkers los en bevestig alles opnieuw, of test als mogelijk een andere PCI-e slot.

• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:53:
Kaart kan natuurlijk altijd kapot gaan! Heb je ene schone Windows installatie gedaan met het instaleren van de kaart? Heb je al andere drivers geprobeerd, de driver van de CD is al verouderd voordat de kaart uit de fabriek komt? BIOS voor je mobo up to date? Haal anders de kaart uit het slot en haal de stroom stekkers los en bevestig alles opnieuw, of test als mogelijk een andere PCI-e slot.
Hartelijk dank,

Één van de nieuwste drivers werkte niet op mijn videokaart. Ik heb deze vervangen met een nieuwere BETA versie.