Toon posts:

Zelf netwerkkabels geknipt, geen 1Gbps, maar 100Mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn netwerk (kabel) zit als volgt in elkaar:
Router (1gpbs) -> zelf geknipte kabel (Cat5e) -> Cat5e muur kastje -> Cat5e kabel naar pc.

In plaats 1Gbps krijg ik maar 100Mbit. Waar kan dit aan liggen?

Ik heb de kabels er in deze volgorde in gedaan:
1 white/orange
2 orange
3 white/green
4 blue
5 white/blue
6 green
7 white/brown
8 brown

Bij de zelf geknipte kabel zit de wit/bruine kabel niet helemaal (op 1mm na) tegen het einde aan. Kan het hier aan liggen? Komt het zo nauw? Welke kabels moeten überhaupt werken om 100Mbit mogelijk te maken?

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Kun je niet ergens een CAT tester regelen?
Maakt het je veel makkelijker en geeft je aan welke ader niet goed is aangesloten mocht dat het geval zijn.

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:08
Cat5e moet zeker werken i.c.m. 1Gbps. Weet je zeker dat alle devices die er tussen zitten 1Gbps ondersteunen?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:25

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Er zijn ook een tijdje aluminiumkabels verkocht als CAT5e kabel, wellicht heb je daar een rol van?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:46
De door jou gebruikte volgorde is prima conform de TIA/EIA-568-B standaard. Wat je even moet doen is de verschillende secties apart van elkaar testen en verifiëren dat ze werken.

Je test dus eerst jouw zelfgemaakte netwerkkabel (tussen switch en pc). Als dat werkt dan weet je dat het niet aan je kabel ligt. Misschien zit het dan wel in het "muurkastje". Verder is het van belang dat je overal de T568B standaard aanhoudt, dus niet per ongeluk T568B en T568A door elkaar gebruiken.

edit:
Over wat voor lengte praten we overigens?

[ Voor 5% gewijzigd door Puch-Maxi op 03-03-2013 18:43 ]

My favorite programming language is solder.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:52
Welke merk kabel gebruik je? Eventueel een foto van de doos maken. Er bestaat helaas kwaliteitsverschil tussen kabels.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo hoor denken jullie niet dat het ligt aan die kabel die ik zelf geknipt heb waar 1 ader 1mm minder diep er in zit? Hoe nauw komt dat?

De apparatuur kan 1Gbit aan.

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/ajigpqxft/2013_03_03_16_43_22.jpg
De telefoon stekker heb ik dus vervangen door een rj45 connector.

Aan de andere kant komt de kabel binnen op deze wandcontactdoos: http://www.conrad.nl/ce/n...Netwerkstopcontact-CAT-5e

De kabel zal zo'n 10-15m lang zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 16:51 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:24
Misschien kan je iets meer vertellen over het soort kabel, de aansluiting op je wanddoosje en of je de juiste stekker hebt gebruikt voor je type kabel? Verder kan het zijn dat je CCA of CCS kabel hebt gebruikt. Met CCA lukt het over korte afstand vaak nog wel met gigabit, met CCS heb je over 5 meter al geen gigabit-waardig signaal meer.
Pagina: 1