Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN (I+B+TV) Na het aansluiten 2e TV geen HD meer op 1e TV.

Pagina: 1
Acties:

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:17
Eén pakket met Internet, Bellen en TV van KPN
Na het aansluiten van de 2e TV geen HD meer op 1e TV.

ExperiaBox Arcadyan
Alles-in-één Standaard
Interactieve TV
ADSL: CONNECTED
Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download: 14192 Kbps.
Upload: 1028 Kbps.

http://www.speedtest.nl/adsl (op basis van postcode)
Afstand tot de centrale: 1251 meter

http://www.snelpchulp.nl/...ken-afstand-tot-centrale/ (op basis van attenuation downstream)
Afstand tot de centrale is ongeveer tussen de:
1.558 KM en de 1.792 KM
attenuation downstream:21.5
de maximale snelheid voor deze afstand is ongeveer 20 Megabit

Op vrijdag 1 maart 2013 ontving ik van KPN een e-mail :”Gereedmelding aansluiting.”
“Uw aansluiting voor Interactieve TV is gereed. De apparatuur die u ontvangen hebt kan nu geïnstalleerd worden.”

Met behulp van de draadloze verbindingsset heb ik mijn 1e TV aangesloten, alles verliep probleemloos. Ook de HD zenders kwamen perfect door.

Nu heb ik afgelopen zaterdag (2 maart 2013) mijn 2e TV aangesloten met behulp van de draadloze verbindingsset, ook nu verliep alles probleemloos, prima beeld.

Nu zag ik zaterdagavond opeens dat ik op mijn 1e TV geen HD zenders meer ontvang.

Via mijn KPN zie ik nu ineens staan dat er op mijn adres maar op 1 TV naar HD zenders gekeken kan worden. In het menu van de 1e TV staan HD-zenders op “aan”. In het menu van mijn 2e TV staan HD zenders op “uit””.

Ik heb vervolgens de draadloze verbindingsset naar mijn 2e TV uitgeschakeld en mijn Arcadyan Experia en mijn ander verbindingsset opnieuw opgestart. Helaas nog steeds geen HD op mijn 1e TV.

Op dit moment is mijn verbindingsset naar mijn 2e TV uitgeschakeld en gebruik ik alleen de 1e TV.

Wat moet ik doen om weer HD zenders op mijn 1e TV te krijgen?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 09:26
Belletje naar de helpdesk om te vragen of het mogelijk is om het profiel op 2HD te zetten. Als ik kijk naar je download (14192 Kbps.) gaat dit m niet worden. Per HD signaal 8mbit nodig.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Jep, met SharpEdgeOne. Je hebt onvoldoende bandbreedte voor twee HD-streams (tegelijkertijd).
Misschien dat je nog wat aan je snelheid kunt doen (modem zo dicht mogelijk bij het ISRA). Of dat ze je op VDSL2+ i.c.m. WBA-E kunnen zetten. Even bellen met KPN dus :).

My favorite programming language is solder.

• Mr. Dave
Het probleem is dat ik nu op mijn 1e TV geen HD heb, het spul voor de 2e TV staat uit. Is dit niet op te lossen zonder met KPN te bellen?

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Dit kan voorkomen. Als 1 HD + 1 SD niet gaat werken volgens een inschatting van KPN dan wordt het omgezet naar 2 SD signalen. Omdat je nu je 2e stb hebt gekoppeld aan je abonnement is dit gewijzigd. Lijkt me dat dit niet gaat wijzigen zonder contact met KPN (=2e tv uitzetten). Als ik je snelheden zie kan ik me ook wel voorstellen dat dit is gebeurt. Als je ruwweg 8 Mb/s rekent voor HD en 4 Mb/s voor SD, dan hou je niks over om te kunnen internetten.

• Mr. Dave
Nu moet iemand me toch een uitleggen hoe dat nu zie met die afstanden tot de centrale.

Ik zit op een afstand van 1.000 meter van de centrale, volgens de routeplanner via een omweg 1.800 meter.

Als ik kijk op wikipedia ADSL2+ 1.800 meter dan kom ik uit op 20 Mb/s. Waarom staat mijn modem dan ingesteld op 14192 Kbps?

Volgens wikipedia is 14 Mb/s de snelheid op 2.300 meter van de centrale. De centrale ligt zowat bij mij om de hoek, hemelsbreed 700 meter.

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 09:26
Ook al staat de centrale naast de deur, de kabel vanuit je huis kan dan naar links gaan naar een centrale 2500m verderop.

20MB/s onder optimale omstandigheden, dwz direct op isra met korte kabel. Onder voorbehoud dat de kabel in de grond niet tal van keren opnieuw is gelast.

KPN bellen om te vragen of het TV profiel naar 1HD1SD kan.

Verwijderd

Waarom ga je niet terug naar de kabel als je geen glasvezel hebt?
Want bij de kabelaar heb je dit probleem zeker niet!

• Mr. Dave
Zojuist een belletje naar de helpdesk om te vragen of het mogelijk is om het profiel op 1HD en 1 SD te zetten.
Helaas onvoldoende bandbreedte (8+4=12 Mb/s dan blijft er nog 2 Mb/s over voor internet).

Ik heb mijn 2e ontvanger laten afmelden en dus nu heb ik 1 HD en 0 SD en nog 6 Mb/s voor internet.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:07:
Waarom ga je niet terug naar de kabel als je geen glasvezel hebt?
Want bij de kabelaar heb je dit probleem zeker niet!
Idd, adsl/vdsl niet echt voor breedband bedoeld is leuk voor internet en meer ook niet.

Heb jaren kabel gehad bevalde prima, maar de upload was drama |:(
Telkens viel de modem uit, veel monteurs hier over de vloer gehad met modem omruilen, kabels vervangen, buitenkast enzzz niks hielp.........

Was het zat de loze beloftes, nu echte fiber hier en beval goed nooit meer terug naar kabel.