Nieuw Moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Joey54
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 15:02
Hallo Mede tweakers,

Ik ben van plan mijn pc te gaan upgraden.Waarom? Omdat ik toch graag USB3.0 wil hebben , sata III en dat 1 pci x16 slot niet meer goed werkt. (heb crossfire , dus dat werkt nu tijdelijk ook niet)

Setup:

-965 AMD BE
-6950 XFX 2gb in crossfire
-120GB vertex 4
-60GB vertex 2
-Corsair CX750M
-Geheugen 8gb kingston (zal even type nr nog opzoeken)
-Huidig mobo: Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H

Het huidige Gigabyte mobo ben ik zeer tevreden over. Dus weer een van gigabyte sta ik voor open :) , nu was ik dus aan het zoeken naar een en viel mijn oog op een Asrock 990FX extreme .

Nu was ik dus door het geheugen eens aan het kijken en viel me op dat de 8gb modules vrij schaars waren (2x4gb) want dan ging het meteen naar de 16gb waar je aanzienlijk veel meer voor betaald en ik het nou niet echt ga gebruiken. Het is leuk maar moet ook aan mijn studenten beurs denken :+
Geheugen

De vraag is dus nu , voor welk mobo kan ik dan beter gaan? Of is het geheugen nu niet meer zo specifiek zoals dat was toen ik dit mobo (alweer) 4 jaar terug gekocht had. Tevens vraag ik me af ,omdat ik nu 1333mhz geheugen erin heb zitten , je veel verschil merkt met 1600mhz ?

Owja! Mijn budget: 130 euro max aan moederbord. Vind ik toch al vrij veel moet immers denk ik ook nog nieuw geheugen voor erbij kopen.