Voor stereo muziek Marantz PM7004 i.p.v. Marantz SR6005

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 00:12
Wat ik heb
Marantz SR6005
Marantz CD67 mkII
Monitor Audio RX8
Monitor Audio RX2
Monitor Audio RX Centre
WD TV Live
Samsung Blu-Ray
Ik luister nu naar stereo muziek (pure direct) via de cd speler en wd tv live (streamen).
Ik vraag me af of de PM7004 versterker van Marantz beter stereo kan doorgeven met mijn Monitor Audio RX8 luidsprekers. En als ik een dac zou kopen ( Musical Fidelity M1 DAC ) zal ik dan beter geluid krijgen. Heeft een DAC echt nut om zoveel geld uit te geven?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:49

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb een vergelijkbaar systeem (Marantz PM7003, CD6003, popcornhour en Monitor Audio RX8) en ik vraag me af wat je probeert te bereiken? Begrijp ik dat je niet tevreden bent met de (stereo) prestaties van de SR6005?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
tayram schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:20:
...
Ik vraag me af of de PM7004 versterker van Marantz beter stereo kan doorgeven met mijn Monitor Audio RX8 luidsprekers. En als ik een dac zou kopen ( Musical Fidelity M1 DAC ) zal ik dan beter geluid krijgen. Heeft een DAC echt nut om zoveel geld uit te geven?
Alvast bedankt.
Wat betreft het vervangen van je receiver zou ik zeggen: niet doen. Eén van de moderators hier (Fear, dus de credits zijn voor hem) heb ik in diverse topics zien aangeven dat in blinde ABX-tests een surround receiver nooit wordt aangewezen tussen stereoversterkers als deze allemaal gelijk af zijn gesteld. Het zou dus zonde zijn van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:31

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:04:
[...]
Wat betreft het vervangen van je receiver zou ik zeggen: niet doen. Eén van de moderators hier (Fear, dus de credits zijn voor hem) heb ik in diverse topics zien aangeven dat in blinde ABX-tests een surround receiver nooit wordt aangewezen tussen stereoversterkers als deze allemaal gelijk af zijn gesteld. Het zou dus zonde zijn van het geld.
En ik heb dat ook weer van diverse fora, ik ben veelal ook maar een doorgeefluik ;)
Overigens is bovenstaande niet van HT Forum, daar zweren ze echt bij een stereoversterker voor stereo.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Ik heb toch M1 DAC en PM 7004 besteld. Even afwachten voordat ze geleverd zijn. Ik ben benieuwd. SR6005 wil ik niet vervangen. Alleen voor muziek wil ik van de PM7004 gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:49

woutur

Klauwtjes uit!

Haha, dit lijkt op een typisch gevalletje 'ik wil graag horen dat ik het moet kopen en zoniet, dan toch!' :)
De economie aanzwengelen, je doet het, Tayram!

Natuurlijk horen we graag wat voor verbetering het heeft opgeleverd :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Nou Marantz PM7004 is binnen. Maar de M1 DAC helaas nog niet. Ik ben geen audio expert maar ik kan maar een ding zeggen dat PM7004 zeker beter geluid produceert dan de SR6005. Bass is ook strakker geworden. En hoog nog mooier. Dus gelukkig geen spijt van mijn aankoop. Nu even nog afvachten voor de M1 DAC. Dat zal nog even duren denk ik.
Pagina: 1