Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn opa heeft het jaarlijkse onderhoud aan zijn pc gedaan, alles eraf en erop.
Alles leek goed gegaan te zijn totdat er geen geluid uit kwam
Alleen heeft hij nog niet zo lang een geluidskaart laten steken in een winkel.
Helaas geen doosje of boekje meegekregen.
En nu ligt de vraag bij mij en omdat ik me nog niet zo lang in deze apparaten verdiep nu ook bij jullie?
Hoe kom ik erachter wat voor kaart erin zit, in het configuratiescherm van win 7?
Daarna hoop ik dat het driver downloaden is omdat deze wss eraf gehaald is.
De computerspeciaalzaak zal de driver wel ergens weggezet hebben waar de bezem ook doorheen is geweest?

mvg Nick

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:00
Apparaatbeheer openen, zoeken achter gele uitroeptekens.
Rechtsklik op items met gele uitroeptekens > Eigenschappen > tablad 'Details' > Eigenschap: Hardware-id's > ID's kopieren en plakken in google.

Zo weet je welk apparaat het is en kan je de correcte drivers downloaden. Succes!

edit: of je belt de computerspeciaalzaak, die zouden je moeten kunnen helpen met de juiste drivers voor de geluidskaart die zij er in gestoken hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door CedricD op 03-03-2013 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitleg.
Het is ook allemaal gelukt en krijg een hoop hits op google.
Heb jij een voorstel welke site het best /meest betrouwbaar is?

Verwijderd

Computer winkel hoort eigenlijk ook doos, boekjes & CD etc mee te geven, erg slordig! IIg moet je een bon hebben neem ik aan of zelfs op naam kunnen terug zoeken aldaar wat je gekocht hebt?

Verwijderd

Topicstarter
CMI8738/C3DX PCI Audio Device
Dit is de geluidskaart maar van welke fabrikant komt dat ik wil het liefst van de site van de fabrikant downloaden of gaat dat niet lukken.
Ik heb nu zo een compleet programma van driver identifier gedownload maar diue wil alle drivers scannen en daar zit ik niet op te wachten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 15:10 ]

• CedricD
Probeer deze eens:
https://www.dropbox.com/s/9x21uzf9dus8x4f/cmi8738.zip?m

Is wel voor Windows Vista 32 bit, maar je kunt het altijd eens proberen.
Meestal werken Vista drivers gewoon op Win 7

Verwijderd

Topicstarter
Waar zet je je driver het beste weg zodat de computer hem aan je hardware koppelt?
Ik heb hem in een map op het bureaublad staan maar hij kan hem niet vinden?

• CedricD
de .zip openen en het hem installeren.
PC herstarten en kijken als hij het doet...

Verwijderd

Topicstarter
De driver krijg ik niet geinstalleerd op het einde van hat installatieproces krijg ik de melding dat ik het audio device apparaat aan moet sluiten.
Dit is natuurlijk aangesloten want het zit in de computer.
Wat nu?
Zou hij dan alweer kapot zijn?
De gele driehoek met uitroepteken is wel weg en vervangen door een zwart klokje

Maar na nog een keer opnieuw opstarten is het wonder geschied en werkt het geluid.
En nog even melden dat ik ook een driver bij sweex vond (omdat de factuur toch boven water kwam).
Natuurlijk ook bedankt voor jullie hulp.

Mvg Nick

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 17:03 ]

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Open anders eens het eigenschappen-venster van de geluidskaart. Dit kun je doen door met de rechtermuisknop op de geluidskaart te drukken in het apparaatbeheer-venster (naast het zwarte klokje, dit klokje houd normaal gesproken in dat de pc de drivers aan het identificeren is maar als dat zo lang duurt gaat er toch iet fout). Ergens in het eigenschappen-venster staat een knop waarmee je de drivers kan updaten. Overigens kan je hier ook extra info over de kaart zien en of de drivers goed geïnstalleerd zijn.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Verwijderd

Ik zou eerst maar de bon opzoeken, mogelijk heb je de verkeerde driver te pakken? nm!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 23:22 ]

• CedricD
Blij dat het opgelost is!
Pagina: 1