Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 21:37
Gisteren is mijn MHL naar HDMI kabel binnengekomen en deze heb ik aangesloten aan mijn HTC One X+. Ik heb deze adapter eerst getest met mijn monitor, een LG Flatron E2281 (met HDMI input en 1080p beeld), en na alle kabeltjes aan de adapter aangesloten te hebben (dus ook de micro-USB kabel) kreeg ik op mijn beeldscherm alleen een rood kruis te zien. Soms kwam er voor een paar seconde beeld op mijn monitor, maar dat was ook wel het meeste dat ik eruit kon krijgen.
Nu ben ik naar de TV beneden gegaan (een Panasonic, typenummer weet ik niet, HDready) en heb hem daaraan aangesloten en de adapter deed gewoon zijn werk goed! Weet één van jullie wat het probleem veroorzaakt (waarschijnlijk dus mijn monitor) en wat het kan verhelpen?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Thomas

PS: Ik weet niet waar ik dit topic moet plaatsen, dus excuses als het verkeerd staat

[ Voor 4% gewijzigd door thomasvant op 03-03-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 21:22

tomk94

Developer

Misschien heeft het ermee te maken dat de HTC HDCP gebruikt en de LG Flatron geen HDCP heeft en de Panasonic wel? Ik geloof dat hier helaas weinig aan te doen is.

HDCP: Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
tomk94 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:50:
Misschien heeft het ermee te maken dat de HTC HDCP gebruikt en de LG Flatron geen HDCP heeft en de Panasonic wel? Ik geloof dat hier helaas weinig aan te doen is.

HDCP: Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection
Bedankt voor je reactie!
Ik lees op de Wikipedia-pagina dat de tv inderdaad HDCP moet ondersteunen als er HD-ready op staat. Helaas kan ik nergens de specificaties vinden van mijn monitor en dus ook niet of die wel of niet HDCP ondersteunt. Irritatie alom :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die monitor ondersteund HDCP, dus dat is het niet :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 16:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb wat gegoogled en als je een rode X te zien krijgt, dan wil dat zeggen dat er iets misloopt bij de handshake van je monitor en de adapter.
I got the red X once (displayed on the TV), afterwards it would not mirror the display to the TV until reset, so the connection handshaking is kinda finicky. I've been plugging the micro-USB power last, after the phone and the HDMI is connected and the phone is powered on.
Ik denk dat je wat verschillende dingen moet proberen. Bijvoorbeeld, monitor uit, kabel erin en dan monitor aanzetten en dat soort truukjes. Misschien krijg je het zo werkend? (Zoiets doe ik ook als mijn TV mijn HTPC signaal niet direct "begrijpt")

EDIT: Lees net dat je device locken en unlocken zou kunnen helpen. Ook een andere HDMI kabel was een oplossing voor iemand.

[ Voor 8% gewijzigd door Mavamaarten op 03-03-2013 13:18 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasvant
Mavamaarten schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:17:
Ik heb wat gegoogled en als je een rode X te zien krijgt, dan wil dat zeggen dat er iets misloopt bij de handshake van je monitor en de adapter.

[...]

Ik denk dat je wat verschillende dingen moet proberen. Bijvoorbeeld, monitor uit, kabel erin en dan monitor aanzetten en dat soort truukjes. Misschien krijg je het zo werkend? (Zoiets doe ik ook als mijn TV mijn HTPC signaal niet direct "begrijpt")
Dus als ik het goed begrijp ligt het aan de volgorde van het insteken van de kabeltjes? Ik zal eens wat proberen, iig bedankt!

Edit: Dank je wel! Ik ben erachter gekomen dat ik mijn monitor eerst aan moet zetten, de HDMI-kabel eruit moet halen, dan weer uit moet zetten, dan mijn mobiel moet koppelen aan de adapter, dan de micro-USB, dan de HDMI en dan de andere zeide van de HDMI in mijn monitor moet steken en dan weer moet aanzetten. Heel erg bedankt allemaal!

Edit2: Nu heb ik probleem dat mijn monitor nu alleen maar het beeldscherm van mijn mobiel laat zien voor een paar seconde, en als ik dan tijdens die paar seconde mijn HDMI-kabel dieper in de monitor duw, duurt het wat langer voordat het beeldscherm weer compleet zwart is. Zal ik mijn monitor terug moeten sturen? Help me nr.2 :P .

[ Voor 34% gewijzigd door thomasvant op 03-03-2013 20:49 ]

Pagina: 1