Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

installeren sd lezer driver werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• jurjenvduyn
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-06 14:31
hallo mede forumleden,

op de laptop van mijn vriendin wil ik de sd kaar lezer installeren na een schone installatie.
het gaat om een asus k53sv.
zodra ik de setup start gaat deze aan het werk en halverwege krijg ik een bsod...

het gaat om windows 8 64bit.

iemand enig idee?
ik heb hem al uitgevoerd op comptabiliteit van windows 7 want daar zijn de drivers voor. voor windows 8 zijn geen officiele drivers.

mvg,
jurjen

Verwijderd

Simpele test: Kijk of hij wel goed werkt op Win7 :) dat sluit hardware problemen uit!

• jurjenvduyn
heeft hij altijd gedaan. windows 7 stond er gisteren nog op. toen alles gecontroleerd.

als ik hem probeer te installeren krijg ik halverwege de installatie de bsod

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Onder Windows 8 wordt alles meestal al geïnstalleerd. Is de kaartlezer echt niet al geïnstalleerd, maar alleen niet zichtbaar omdat er geen sdkaartje of driveletter aan gekoppeld is?

Dit kan je nakijken in devmgmt.msc onder schijfbeheer.
Ook kan je kijken onder apparaatbeheer of er nog apparaten staan met een geel icoontje

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als er een uitroep- of vraagtekentje bij staat in apparaatbeheer, noteer dan even de ven(dor) en dev(ice) code's, te vinden bij "eigenschappen apparaat" -> tab details -> hardware id.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://main.makeuseoflimited.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2009/09/Device-ID.png

Mbv daarvan kunnen we achterhalen welke controller wordt gebruikt en of daar een Windows 8 driver voor is.

Daarnaast, fix je shifttoets eens ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 03-03-2013 12:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• jurjenvduyn
Haha is bij deze gefixxed (of hoe anders)

Er staat nu inderdaad nog een usb 2.0 CRW wat imo voor Card Reader staat?
De hardware ID's zijn:

USB\VID_0BDA&PID_0139&REV_3960
USB\VID_0BDA&PID_0139

Mvg

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm PCI Database herkend ze niet, maar volgens Google gaat het om een Realtek USB 2.0 Card Reader. Nu is de vraag welke controller gebruikt wordt. Ik zoek nog even verder.

Maar wacht eens, jij voerde de installer van de driver uit? Pak die eens uit met Winrar of vergelijkbaar programma en wijs dan via apparaatbeheer de map aan waar de inf staat, misschien dat dat wel werkt?
edit: Bij de Windows 7 driver hoeft uitpakken niet eens zie ik net, als je via apparaatbeheer de driver installeerd even verwijzen naar de DriverBin_64bit map.

edit2: Volgens de inf file gaat het om een RTS5139, op de site van Realtek staan daar Windows 8 drivers voor, als het goed is is ftp://WebUser:YbwD5pB2@20...UVStor_6.2.8400.39034.zip de directe link naar de driver.

[ Voor 94% gewijzigd door Raven op 03-03-2013 12:32 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1