Op de PC van mijn moeder draait Windows 7 32bit. Op enig moment ging haar videokaart stuk en heb ik een nieuwe geplaatst, een Asus Radeon HD5450 die via DVI zit aangesloten op haar Iiyama Prolite E2208HDS-B2 monitor 22".
Ik heb tevens de nieuwste drivers voor de videokaart geinstalleerd v307.74.
Voor de monitor zijn de juiste Iiyama drivers geinstalleerd.
Het gekke is dat ik de resolutie niet goed krijg ingesteld. Gevolg is dat alles breder wordt uitgerekt dan de bedoeling is. Bijvoorbeeld de ronde bureaublad klok is ovaal.
Volgens mij is de monitor een 16:9 monitor. Omdat mijn moeder al wat ouder is wil ze graag een wat lagere resolutie, dus zou bijvoorbeeld 1280x720 een goede optie zijn. Maar die keuze kan ik niet maken in Windows 7, ik zie alleen keuzes die net anders zijn en zorgen voor een te breed uitgerekt beeld.
Hoe zou ik dit aan moeten pakken om het goed te krijgen?
Alle input is dus welkom
Ik heb tevens de nieuwste drivers voor de videokaart geinstalleerd v307.74.
Voor de monitor zijn de juiste Iiyama drivers geinstalleerd.
Het gekke is dat ik de resolutie niet goed krijg ingesteld. Gevolg is dat alles breder wordt uitgerekt dan de bedoeling is. Bijvoorbeeld de ronde bureaublad klok is ovaal.
Volgens mij is de monitor een 16:9 monitor. Omdat mijn moeder al wat ouder is wil ze graag een wat lagere resolutie, dus zou bijvoorbeeld 1280x720 een goede optie zijn. Maar die keuze kan ik niet maken in Windows 7, ik zie alleen keuzes die net anders zijn en zorgen voor een te breed uitgerekt beeld.
Hoe zou ik dit aan moeten pakken om het goed te krijgen?
Alle input is dus welkom
Samsung S23 Ultra 256GB