Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:57
Beste,

Vorige week heb ik de E-thermostaat van Essent geïnstalleerd en heb nu last van een trage internetverbinding over WIFI. Ik heb een Ziggo abbo 60 mbit lijn. Deels van het huis is bedraad en deels wifi.

Via het bedrade netwerk heb ik een keurige snelheid van 60 mbit en een ping van 5 msec. Echter via wifi haal ik amper 1,5 / 2,0 mbit en een ping van >15 msec, ongeacht apparaat.

Hebben jullie deze ervaring ook? En weet iemand een oplossing?

- Verplaatsen van de hub is niet mogelijk (gezien afstand tussen hub en modem en vrije stopcontact).
- Modem op diverse kanalen geprobeerd, geen verbetering.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
En als je die hub uitzet is alles weer normaal, of heb je dat niet geprobeerd? :)

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-11 21:02
Wifi van de router stelt zich in op de snelheid van het traagste apparaat. Blijkbaar "trekt" de thermostaat de wifi-snelheid omlaag door een slechte verbinding. Hier hebben dan alle aangesloten gebruikers last van.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Een oplossing is waarschijnlijk een extra routertje aansluiten op je bestaande router,modem

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
tonschong schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:42:
Wifi van de router stelt zich in op de snelheid van het traagste apparaat. Blijkbaar "trekt" de thermostaat de wifi-snelheid omlaag door een slechte verbinding. Hier hebben dan alle aangesloten gebruikers last van.
Dat klopt niet helemaal. Protocol wise ja. Dus als je een mixed G/N netwerk hebt en je sluit een G device aan, dan gaat je hele netwerk naar G snelheid. Het is niet zo dat als je een apparaat hebt met slechte ontvangst dat dan de rest wat wel goede ontvangst of signaal/ruisverhouding heeft ook ineens langzaam wordt.

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:57
UltraSub schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:04:
En als je die hub uitzet is alles weer normaal, of heb je dat niet geprobeerd? :)
Heb de hub uit het netwerk gehaald, nu lijkt alles normaal te zijn. Lekker dan, kansloos op deze manier!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Verwijderd

Vandaag precies hetzelfde meegemaakt. Al een tijd problemen met de WIFI verbinding (traag, verbinding met printer werkt slecht), nadat de HUB van essent uit het netwerk is, is het hele netwerk 3x zo snel. Net of er een hoop ongedefinieerde pakketjes het netwerk op geknald worden door de HUB. Bijzonder!

Nu de HUB losgetrokken, maar zou natuurlijk beter zijn als de thermostaat wel gewoon via internet bediend kan worden.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:34
Misschien handig als jullie jullie type modem nog even delen, misschien compabiliteitsprobleem?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

via ziggo heb je 3 wifi's in huis
het 2,4 ghz wifi en het 5g wifi en het gasten wifi
die laatste is een soort sharing wifi zodat je op elkaars wifi kan gebruiken
als je de e-thermostaat nu aanmeld via het gasten wifi heb je er geen last meer van

Verwijderd

Jim423 schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:18:
Misschien handig als jullie jullie type modem nog even delen, misschien compabiliteitsprobleem?
Het gaat in mijn geval om een TP-link WDR4300 router en een Ziggo Ubee modem welke in de welbekende bridge modus staat.
Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:17:
als je de e-thermostaat nu aanmeld via het gasten wifi heb je er geen last meer van
Deze werkt alleen bedraad voor zover ik weet. De thermostaat communiceert via een eigen protocol met de HUB, welke vervolgens weer bedraad is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2018 20:12 ]

Pagina: 1