hulp gevraagd bij installeren netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-05-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: ik heb momenteel een acer aspire 7740G (i5) laptop in gebruik voor privé en school.
Deze heeft het altijd goed gedaan, maar met de huide vooruitgang vond ik het nodig om een nieuwe netwerkkaart te kopen... Daarom heb ik een intel centrino advanced-n 6230 gekocht, omdat deze ook 5,0 gHz ondersteunt. Nu heb ik deze kaart ingebouwd, en volgens mij ziet windows hem ook, maar ik kan de drivers niet installeren. Als ik de gevraagde drivers download (64 bit) dan start hij de installatie niet op, en bij de 32 bits versie start de installatie op, maar geeft hij aan dat ik de 64 bits versie moet hebben...
Iemand die een oplossing weet?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Download de drivers zonder installatie setup, en gebruik apparaatbeheer om de drivers te installeren.

Edit:
Ik zie net dat intel dat niet heeft.
Geeft Windows Update niets nuttigs?

[ Voor 31% gewijzigd door jeroen3 op 03-03-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
Nee, voor zover ik weet niet. Ik heb het kaartje er nu de hele avond inzitten en ik heb nog geen melding gehad van windows update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:45
Je ka proberen om driverpack solution te draaien, is een programmatje dat (zoals de naam het al zegt) je PC scant naar apparaten zonder of outdated drivers en vervolgens installeert.

Maar zie je bij apparaat beheer een onbekend apparaat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
Ik krijg in de taakbalk een melding dat hij het stuurprogramma niet kan vinden/installeren.
Als ik kijk bij taakbeheer geeft hij wel aan dat het om een netwerkkaart gaat, maar hij heeft het stuurprogramma niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42
Oudere versie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

DeTeraarist

#Boots2Asses

Met een beetje geluk kun je het installatiebestand uitpakken met Universal Extractor. Dan kun je het daarna proberen handmatig te installeren.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
Dit heb ik geprobeerd, maar als je die download doet hij het niet...
Ik heb nog even gekeken en ik vermoedt dat het ermee te maken heeft dat de x64 versie een onbekende uitgever heeft, terwijl er daar bij de x32 versie gewoon intel staat. Ik heb echter geen idee of dit te veranderen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Probeer deze:
http://www.dell.com/suppo...verDetails?driverId=PK3WT

[ Voor 186% gewijzigd door jeroen3 op 03-03-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
Dit werkt niet, omdat mijn laptop een Acer is, en geen Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:48

Quad

Doof

Wordt je netwerkkaart herkent in apparaatbeheer? Als goed is heb je er een vraagteken bij staan.
Als je de drivers van 64 bit gedownload hebt en uitgepakt, kan je proberen om vanuit apparaatbeheer drivers bij te werken en te zoeken op je computer, ga dan naar de uitgepakte bestanden toe en selecteer de laatste map waaronder de betreffende driver bevindt.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zou toch die Dell drivers eens proberen, misschien zit de signing in die versie wel goed.
Maar idd, wat Quad schrijft zou ik eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Huidige/nieuwere netwerk drivers van Intel zijn niet meer uit te pakken met 7zip oid.
Is nu een "echte" .exe geworden.

Die van Dell daar in tegen zijn wel uit te pakken en dan zou de methode die Quad aangeeft prima moeten werken.

Je wil ook alleen maar de drivers hebben en niet het netwerk tooltje van Intel ook geïnstalleerd krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De laatste versie van de drivers voor manuele installatie staan hier. Voor Windows 7 x64 zonder utility heb je Wireless_15.3.1_Ds64.zip nodig :)

[ Voor 32% gewijzigd door Petervanakelyen op 03-03-2013 17:05 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyootje
Heb net na de suggestie van Quad wederom op de site van Intel gekeken. Het lijkt alsof ze het probleem zelf hebben opgelost; de gedownloade versie is namelijk anders dan de versie die ik gisteren heb gedownload.

Bedankt voor alle hulp!

EDIT:
Dit is mijn eerste post hier, maar voor het geval het hier net zo gaat als op andere fora:
Hier kan een slotje op.

[ Voor 20% gewijzigd door coyootje op 03-03-2013 17:20 ]

Pagina: 1