Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Het spreekt voor zich, wie speelt deze pareltjes ook nog wel eens? :D

Deel hier ook je zelfgemaakte steden/starter towns en dergelijke.

Zelf speel ik het elke week nog wel een paar keer tussendoor, zal niet veel meer zijn maar toch. Halfuurtje tot uurtje in de week voor de lol.Gewoon makkelijk een stad bouwen, zonder te erg na te denken waar nou precies een weg hoort om elk huisje te kunnen voorzien van een aansluiting á la SC4 en nieuwer. Dus gewoon een simpele, vermakelijke game met uiteraard een goede soundtrack (een gehele jazzband werd gebruikt voor de games) :)

Het enige waar ik tegenaanloop is dat het als enige oude game geen 1080p ondersteund, voor alle andere oudjes zijn er wel fixes, hacks of aanpassingen die er voor zorgen dat het hogere resoluties ondersteund.. (een 1280x1024 monitor zal in 1999 wel een fortuin hebben gekost :D )

Maps voor Simcity 3000 en World Edition:

http://www.sc3000.com/cities/

Ik verwacht dat het geen storm gaat lopen hier maar toch, van die nieuwe thema forums moeten we maar gebruik maken als de mogelijkheid er is :)

[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 03-03-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik kan me sim city 3000 eigelijk niet meer goed voor de geest halen, heb die overgeslagen. Wel 2000 gedaan! Gewoon uit intresse wat is aan 3000 nou zo anders? Het lijkt echt bijna 1 op 1 op 4.

Overigens is het wel een ideale laptop game.

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 03-03-2013 14:09 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Postius schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:08:
Ik kan me sim city 3000 eigelijk niet meer goed voor de geest halen, heb die overgeslagen. Wel 2000 gedaan! Gewoon uit intresse wat is aan 3000 nou zo anders? Het lijkt echt bijna 1 op 1 op 4.

Overigens is het wel een ideale laptop game.
Simcity 3000 is eigenlijk de opvolger van 2000, echt letterlijk. Het zag er beter uit dan 2000 en waren wat kleine verbeteringen. Zoals er afval werd toegevoegd als iets waar je rekening mee moest houden om maar iets te noemen.

World Edition/Uk Edition/Unlimited waren daarentegen 3000 met wat meer keuze uit gebouwtjes, en een hele lijst aan 'wereldgebouwen' die je in je stad kon plaatsen. Wie wil er nou niet het WTC in je stad hebben staan bijvoorbeeld (was voor 2001 dus toen bestonden ze nog)

Vergeleken met Simcity 4, het is wat makkelijker 'grootschaliger' te krijgen dan 4 heb ik altijd bevonden. Je hoeft niet moeilijk te doen met elk huisje een verbinding aan een straat te geven, gewoon 5 vakjes van een weg af werd er gewoon netjes wat gebouwd. Verder wat andere kleine aanpassingen die toen vast nog niet mogelijk waren vergeleken met SC4. Het speelt wat makkelijker weg, je hebt zo in een half uurtje en prima stad in elkaar geknutseld waar je toch op veel dingen hebt moeten letten, niet te veel, maar ook niet te weinig.
Imho gewoon prima om je even mee te vermaken, maar ligt er ook aan wat je gewend bent. SC4 heb ik zelf pas gespeeld toen ik al even 3000 speelde dan merk je die verschillen de andere kant op :)

En ja, de ideale laptop game, ik weet nog dat ik in 2001-ish toen nog een oude pc had, die net simcity 3000 kon draaien :D Nu is het eerder windows 7 ( en 8?) die soms problemen geeft bij het installeren om maar iets te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 03-03-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Ik heb Simcity 3000 geinstalleerd onder Windows 8 64 en dat werkt perfect.
Het recentere Simcity 4 Deluxe daarentegen gaat niet 100%. Als je een custom region wilt renderen adv van een jpg height map en config.bmp krijg je zonder pardon een CTD...

Nu ja :p
Ik heb Simcity 2000 ook uit de kast gehaald en ben momenteel bezig om het stadje tot in de kleine details te verzorgen met boompjes, parkjes en noem maar op. Er zitten zo quasi geen grijze verlaten gebouwen in. Enkel in de industrie zones. Misschien moet ik die ook eens verfraaien met boompjes en waterplasjes. Het zou de vervuiling toch al moeten terugdringen, dus geen slecht idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 09:51
Ik heb nog wel SimCity 4 draaien om inderdaad een keer een middagje aan te besteden.
3000 heb ik weinig herinneringen aan, 2000 en de eerste versie weer wel!

Trouwens, bij de nieuwe simcity had ik meteen dat gevoel weer. Ze hebben echt een gelijkwaardige sfeer neer weten te zetten ;)

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Anoniem: 125883 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:22:
Ik heb Simcity 3000 geinstalleerd onder Windows 8 64 en dat werkt perfect.
Het recentere Simcity 4 Deluxe daarentegen gaat niet 100%. Als je een custom region wilt renderen adv van een jpg height map en config.bmp krijg je zonder pardon een CTD...
Eindelijk begint het hier te lopen in dit topic *sarcasme* :+

Ah thanks voor de bevestiging dat het toch wel 'werkt' onder Windows 8 64bit, ik had echt mijn twijfels of ik wel zou moeten updaten naar windows 8, heb het uiteindelijk niet kunnen doen (niet voor simcity, maar het was maar dat tot 3 keer toe mijn win8 upgrade werd geannuleerd, ja als je mijn geld niet wilt dan niet hé microsoft, blijf ik lekker bij win7)

Moet er binnenkort voor een laptop toch aan geloven dus dan krijg ik daar iig geen problemen mee. De oudere simcities zijn echt laptopspellen voor tussendoor heb ik altijd ervaren

Zelf doe ik ook graag een stadje tot in de kleine details te verzorgen, al doe ik dat liever in SC 3000 World Edition, vind ik grafisch gezien toch net wat draaglijker en die extra building sets zijn leuk voor de variatie (vooral die van azie) , gezien de gameplay bijna 1 op 1 is :P
atacama schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:37:
Ik heb nog wel SimCity 4 draaien om inderdaad een keer een middagje aan te besteden.
3000 heb ik weinig herinneringen aan, 2000 en de eerste versie weer wel!

Trouwens, bij de nieuwe simcity had ik meteen dat gevoel weer. Ze hebben echt een gelijkwaardige sfeer neer weten te zetten ;)
Het is dat ik pricipieel tegen die vorm van DRM ben die EA hanteert, laat ik die nieuwe Simcity (jammergenoeg) links liggen :( Zou m graag proberen maar vind de always-on drm overdreven.
Vroeger ook net zo erg met GTA IV, moest je DVD + GFWL + Rockstar Club aanmelden met internet.. ben ik blij dat ze daar op terug zijn gekomen en dat de steam versie gewoon alleen steam vereist nu. Steam heb ik niks tegen, dat werkt ook eventueel prima offline. Die drm van ea slaat ook nergens op, het is ook een singleplayer, dat het eigenlijk voor de piraterij is dat geloven we wel.
Misschien haal ik de game wel in een goeie sale, heb zelf toch te veel backlog op het moment. (en niet eens genoeg tijd om mijn SC 3000 te spelen :'( )

[ Voor 30% gewijzigd door MusicAddict op 12-03-2013 16:16 ]

Pagina: 1