Leuke muis en toetsenbord met backlight?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ok ondertussen nu echt alles volledig vervangen behalve videokaart.

Ik zoek een nieuwe muis en toetsenbord, ok heb er hier een stuk of 10 liggen van beide, maar goed je wilt wat nieuws.

Toetsenbord:

Eis: Backlight, ik merk dat ik niet 100% blind kan tikken of dat ik soms op de verkeerde toetsen zit te tikken, bij starcraft ofzo dat je ipv 2 3 pakt oid en dat kan zeer verkeerd afgelopen, gevolg ik heb meestal altijd licht aan.

Verder zooitje macro knoppen erbij en media gedoe. Ik draai ook tegelijk een hackintosh dus wellicht een combi zou mooie zijn (of een mac osx toetsenbord met licht erin wat waarschijnlijk niet bestaat...), laatste mac keyboard is overleden nadat er een fles water in gevallen is :(

Muis, ik heb een magic mouse, maar met casual gamen werkt het niet echt. Ik ben geen die-hard gamer, nieuwe setup is geen game setup maar virtualisatie, maar af en toe starcraft 2/ settlers 7/ of soms een shooter is leuk. De rest zal op de PS3 gebeuren tegenwoordig. Heb vroeger zo'n high end logitech dual optical mouse gehad, maar die is overleden, of doet het amper meer. Heb nu zo'n standaard muis voor windows en die magic mouse voor mac (kan ook win maar werkt niet optimaal).

Goed ik zoek vooral veel knoppen, vind dat ideaal en leuke resolutie. Maar nogmaals ik zal niet dagenlang lopen gamen dus zo belangrijk is dat niet. Vooral ergonomisch is belangrijk en dus die knoppen. Verder weet ik niet wat voor andere handige zaken er zijn.

Wireless is wel lekker, mits dat nu goed werkt. Toen ik die dual optical kocht werd dat zwaar afgeraden, maar vind het toch wel handig. Same voor keyboard eventueel.

Graag wat namen dan research ik zelf ff verder. Vind het ideaal werken zo dit subforum. Even richting opduwen en zelf uitzoeken,.

Verwijderd

4 voor mij bekende mogelijke tobo's:

Logitech G15
Alienware TactX (my favorite)
Razor Tron (incl muis)
Goedkoop kijkshop tobo met rubber toetsen.

Muis ken ik niet met veel lampjes :) , bv.:
pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized
Logitech G serie
Razor serie?

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Microsoft Sidewinder X6, heb hem zelf al enkele jaren tot volle tevredenheid.

• Tennisbal
Sinner schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:01:
Microsoft Sidewinder X6, heb hem zelf al enkele jaren tot volle tevredenheid.
[video]
Geen PW, is er geen nieuwe model?

• Sinner

Sinner

Nee, maar ik zie ze nog vaak genoeg in winkels liggen..

• Tennisbal
Sinner schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:04:
Nee, maar ik zie ze nog vaak genoeg in winkels liggen..
Hoe duur schat je>?

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:53:
4 voor mij bekende mogelijke tobo's:

Logitech G15
Alienware TactX (my favorite)
Razor Tron (incl muis)
Goedkoop kijkshop tobo met rubber toetsen.

Muis ken ik niet met veel lampjes :) , bv.:
pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized
Logitech G serie
Razor serie?
Ik kan ook hier geen PW vinden :( lastig

• Tennisbal
Ik zit willeurige toetsenbord te bekijken, maar man wat veel keus. Bv deze pricewatch: Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) ziet er goed uit, maar goed wat kan ik nog meer, misschein toch ff naar winkel morgen om te kijken...

• Sinner

Sinner

Pin me er niet op vast, maar volgens mij was het iets van 7 tientjes.
Echt een extreem prettig keyboard met een shitload aan instelbare knoppen.

Zie trouwens net dat er ook 1 in V&A staat, mooi prijsje ook.

• Tennisbal
Sinner schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:11:
[...]

Pin me er niet op vast, maar volgens mij was het iets van 7 tientjes.
Echt een extreem prettig keyboard met een shitload aan instelbare knoppen.

Zie trouwens net dat er ook 1 in V&A staat, mooi prijsje ook.
Ziet er goed uit, is er geen opvolger?

• Sinner

Sinner

Nee, dat zei ik de vorige keer dat je het vroeg ook al.

Verwijderd

pricewatch: Razer TRON + Muismat
pricewatch: Razer Tron Gaming Keyboard
pricewatch: Logitech G710+ Mechanical Gaming Keyboard (G15 is eruit, my bad)
AW TactX is helaas via Dell.nl niet meer te krijgen en de UK wil hem niet opsturen weet ik uit ervaring. Maar V&A of MP is altijd een optie zo ben ik er ook aangekomen :)

• Tennisbal
Sinner schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:15:
Nee, dat zei ik de vorige keer dat je het vroeg ook al.
haha ben even met teveel dingen tegelijk bezig :) dacht dat je een ander model had :)

• Tennisbal
Ben lekker bezig. not.. 2x hetzelfde topic openen. Zijn er nog keyboards die ik kan kopen? De meeste links hierboven zijn niet meer aanwezig in webshops

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 09:33
Tennisbal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:37:
Ben lekker bezig. not.. 2x hetzelfde topic openen. Zijn er nog keyboards die ik kan kopen? De meeste links hierboven zijn niet meer aanwezig in webshops
Zal ik dan een quote uit je andere topic pakken?
alex3305 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:06:
Ik zou zeggen: veel succes. Je hebt ongeveer 32 resultaten.
Ik gebruik zelf de Logitech G110, die heeft backlight, typt prima en is niet al te duur. Maar smaken verschillen natuurlijk. Als je zelf wat wil uitproberen zou ik gewoon naar een Mediamarkt oid gaan en wat verschillende modellen uitproberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Racemol op 07-03-2013 19:44 ]

• Tennisbal
Racemol schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:39:
[...]

Zal ik dan een quote uit je andere topic pakken?

[...]

Ik gebruik zelf de Logitech G110, die heeft backlight, typt prima en is niet al te duur. Maar smaken verschillen natuurlijk. Als je zelf wat wil uitproberen zou ik gewoon naar een Mediamarkt oid gaan en wat verschillende modellen uitproberen.
Tnx lijst heb ik gevonden maar gaat meer om ervaringen :) Ik heb de afgelopen jaren diverse toetsenborden versleten en weet eigenlijk niet goed wat het meest relaxt is. Iig wel backlight, die cheapass van 13 euro in die lijst zal misschien perfect zijn, maar wellicht is die van jou weer veel relaxter. Ik vind het erg lastig kiezen. vooral omdat je er maar een paar kunt testen in de winkel :(

Muis zelfde verhaal.

Verwijderd

Je kan het beste gewoon in het diepe springen en er 1 halen. De Logitech serie is al aan het 5e seizoen bezig dus zal zeker wel voldoen aan veel eïssen. Je kan er ook een paar halen en degene die je niks vind terug sturen maar dan komt er een tientje verzendkosten bij, wat gezien je eïssen mogelijk te verwaarlozen valt. Ik vond de oude G15 serie te groot voor mijn bureau en ben toen uiteindelijk beland op de Alienware die met enige moeite mogelijk te krijgen is. Maar functioneren moet hardware altijd of je blij bent met de werking is altijd een kwestie van 'customer perceptie'.

• rebl50
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04-2020
Toetsenborden:

Als de prijs niet uit maakt dan kan ik de Corsair K95 RGB, strakke looks, goede kwaliteit en ook nog RGB backlight zodat je elke knop anders kan aanpassen en het heeft ook nog 18 macro's aan de zijkant, smaen met media keys en een keypad. (RGB instelling heeft een makkelijke interface, alleen ff driver downloaden) :
pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red

Is de K95 te duur, te groot, teveel macro's is er ook nog mijn favoriet; de k70 RGB. Zelfde als de k95 alleen zonder de 18 macro's:
pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)

Muizen:

Voor muizen kan je duur, duurder en duurst gaan. Ook hier heb ik een paar aanbevelingen:
De Razer Naga wordt erg veel gebruikt, is niet super ergonomisch maar heeft wel een shit-load aan macro knoppen onder je duim:
http://tweakers.net/produ...-expert-mmo-gaming-mouse/

Dan is er nog de Logitech G502 Proteus Core (mijn favoriet). deze muis heeft twee macro's onder je duim en 2 aan de zijkant van je linker muisknop. Deze laatsten bij je linker muisknop zijn voorgeprogrammeerd voor je dpi zodat je deze snel en makkelijk kan veranderen. (Heb ermee gespeeld en bij mij klikte ik deze 1 of 2 keer per ongeluk aan)
pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse

En zoals ik eerder al zei, het kan ook duurst. Een muis waar ik al lange tijd op geil is de Razer Ouroboros. deze muis is te customizen in de zin dat deze voor links of rechts te gebruiken is, de plaatjes aan de zijkanten kunnen er af en vervangen worden met andere plaatjes die meegeleverd zijn (Zit vast met redelijk sterke magneetjes). ook kan de lengte en hoek van de achterste plaat veranderd worden met redelijk gemak:
pricewatch: Razer Ouroboros

Hopelijk heb ik je kunnen helpen,
Rebl50 :)

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
rebl50 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:23:
Toetsenborden:

Als de prijs niet uit maakt dan kan ik de Corsair K95 RGB, strakke looks, goede kwaliteit en ook nog RGB backlight zodat je elke knop anders kan aanpassen en het heeft ook nog 18 macro's aan de zijkant, smaen met media keys en een keypad. (RGB instelling heeft een makkelijke interface, alleen ff driver downloaden) :
pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red

Is de K95 te duur, te groot, teveel macro's is er ook nog mijn favoriet; de k70 RGB. Zelfde als de k95 alleen zonder de 18 macro's:
pricewatch: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Red (Qwerty)

Muizen:

Voor muizen kan je duur, duurder en duurst gaan. Ook hier heb ik een paar aanbevelingen:
De Razer Naga wordt erg veel gebruikt, is niet super ergonomisch maar heeft wel een shit-load aan macro knoppen onder je duim:
http://tweakers.net/produ...-expert-mmo-gaming-mouse/

Dan is er nog de Logitech G502 Proteus Core (mijn favoriet). deze muis heeft twee macro's onder je duim en 2 aan de zijkant van je linker muisknop. Deze laatsten bij je linker muisknop zijn voorgeprogrammeerd voor je dpi zodat je deze snel en makkelijk kan veranderen. (Heb ermee gespeeld en bij mij klikte ik deze 1 of 2 keer per ongeluk aan)
pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse

En zoals ik eerder al zei, het kan ook duurst. Een muis waar ik al lange tijd op geil is de Razer Ouroboros. deze muis is te customizen in de zin dat deze voor links of rechts te gebruiken is, de plaatjes aan de zijkanten kunnen er af en vervangen worden met andere plaatjes die meegeleverd zijn (Zit vast met redelijk sterke magneetjes). ook kan de lengte en hoek van de achterste plaat veranderd worden met redelijk gemak:
pricewatch: Razer Ouroboros

Hopelijk heb ik je kunnen helpen,
Rebl50 :)
Ik vrees dat ie in 2 jaar tijd wel tot een keus is gekomen ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Tennisbal
pwillemske schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:43:
[...]

Ik vrees dat ie in 2 jaar tijd wel tot een keus is gekomen ;)
Haha idd. Uiteindelijk heb ik toch niks gekocht. Dank voor je tips anyway :)
Pagina: 1