Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502569

Topicstarter
Hallo

Ik heb vandaag mijn nieuwe hardware binnen gekregen en het heeft een tijdje gewerkt. Maar toen zette ik er een externe video kaart in (een Nvidia GTX 260) maar het enige wat er daarna gebeurde is een tikent geluid uit het moederbord speakertje. Ik heb de bios al gereset maar dat werkt niet.

overige hardware zijn:
Intel I5 3570K
Corsair Vengeance 2X 8GB 1600 MHz
Kingston hyper X 120 GB

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 502569 op 02-03-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Externe GPU los koppelen. Systeem uitzetten en 20seconde de aan / uit knop inhouden. Hopelijk helpt dat om de CMOS te resetten? Werkte het wel toen je hem aansloot? Controleer ook alle stekkers als dit niet werkt > sluit ze opnieuw aan en koppel andere rand apparatuur los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 91626 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:27:
Externe GPU los koppelen. Systeem uitzetten en 20seconde de aan / uit knop inhouden. Hopelijk helpt dat om de CMOS te resetten? Werkte het wel toen je hem aansloot? Controleer ook alle stekkers als dit niet werkt > sluit ze opnieuw aan en koppel andere rand apparatuur los.
nee werkte niet.

bedankt voor je reactie trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb hier een filmpje van het probleem. Dan is het misschien wat duidelijker wat het probleem is.

YouTube: gigabyte GA-Z77X-D3H problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:42
Start je mobo eens zo kaal mogelijk, dus één dimmetje, geen hdd/ssd en alle overbodige kabels (zoals usb) los. Mocht je die hebben test eens met een andere voeding. Helpt dat niet bouw je mobo dan eens uit en kijk of er geen spacers op de verkeerde plek zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:25:
Start je mobo eens zo kaal mogelijk, dus één dimmetje, geen hdd/ssd en alle overbodige kabels (zoals usb) los. Mocht je die hebben test eens met een andere voeding. Helpt dat niet bouw je mobo dan eens uit en kijk of er geen spacers op de verkeerde plek zitten.
Het is inderdaad de voeding. Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen en hoe ik het op kan lossen? Het gaat om een Be Quit!, Pure Power, L7-730W. Ik ga al testen of het niet aan een specifiek kabeltje kan liggen door ze 1 voor 1 aan te sluiten. Misschien dat daar de oorzaak uit komt.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 502569 op 03-03-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 06:25
Videokaart opnieuw erin zetten, kontroleer alle kabels.
Videokaart in andere pc proberen.

Anders een andere videokaart proberen.
Of andere voeding proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door jan99999 op 03-03-2013 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ben er achter gekomen dat het niet de voeding is. Ik heb de voeding in 2 andere systemen getest en die deden het prima. Ik heb ook een andere video kaart gebruikt (die in een werkend systeem zat) ik heb ook 2 voedingen uit andere systemen geprobeerd en daar kreeg ik hem ook niet aan de praat. Ik heb maar besloten om het moederbord weer terug te sturen naar azerty.
Pagina: 1