Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Audio/video streaming via Red5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post hier. Ik ben nieuw en hoop dat ik in het juiste subforum zit. Please don't shoot me if I'm wrong. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik een soortgelijke vraag (helaas niets wat mij kon helpen) vond die ook in dit subforum was geplaatst.

Ik ben zelf niet technisch. Ik heb beperkte kennis van software en programmeren, net hetgeen dat ik nodig heb heb om in grote lijnen te begrijpen wat ik zie en om mijn site te kunnen beheren.

Ik heb me suf geGoogled, al mijn technische vriendjes gevraagd en al in twee andere fora gezocht naar dit probleem, maar kan nergens een gelijksoortige vraag vinden of iets dat mij kan helpen. Ook in GoT gezocht, maar helaas... Dus dit is mijn laatste hoop/redmiddel voor mijn vraag/probleem.

Ik heb een chatsite met daarop sinds kort een chatbox van de software 123flashchat, ik draai de HTML5 client. Ik draai een VPS op een linux server (meer details weet ik niet sorry).
Nu maak ik gebruik van Red5 om audio/video streaming via deze chatbox toe te te laten. Ik weet helaas niet de versie van red5, maar wel dat hij in juli 2012 erop is gezet door de hostingpartij op mijn verzoek. (Zij kunnen mij helaas ook niet helpen met het probleem).
Ik heb de rmtp url netjes ingevoerd in het backend van het chatsysteem en de webcams werken keurig, duidelijk en snel. De streaming van video gaat dus prima. Helaas werkt audio niet. Zowel verzenden als ontvangen werkt bij niemand, ook niet mobiel of via de computer/laptop. De chat vraagt wel om toegang tot de microfoon, maar deze werkt vervolgens niet.

Ik heb dit ook getest in de flash variant van de chatsoftware, maar daar werkt audio ook niet.

Uit de handleiding van Red5 kom ik ook niet verder dan het openzetten van alle poorten. (alle poorten staan open) en nog steeds doet het probleem zich voor.

Ik heb de server al meerdere malen herstart, de audio/video module al een paar keer aan- en uitgezet en opnieuw ingesteld, maar niks helpt.

Ik ben ten einde raad... en iemand verwees me naar Tweakers omdat hier slimme koppen zitten die het wellicht weten. Iemand enig idee in welke hoek ik dit probleem moet zoeken??

Alvast bedankt...

Het werkt op mysterieuze wijze nu ineens wel..... dus laat maar. Kan slotje op. Gelukkig nog niemand zijn tijd verspild!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 22:53 . Reden: probleem opgelost? ]