Systeemkast, afscheid nemen van stacker stc-t01 kast?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Plan was een simpele upgrade van m'n pc, is uiteindelijk een volledige upgrade geworden, behalve videokaart die ik meeneem :)

Ik loop tegen allerlei compatibiliteitsproblemen aan...

Huidige situatie:

Q6600 2.4 -> @3 ghz klokt. in een stacker stc-t01 kast. Je weet wel die kasten die elke nerd 6 jaar terug had :) Mega groot en enorm veel ruimte, dual psu etc etc. 1 ssd, 2/3 hdd (af en toe valt er een uit dus variabel).

Nu ga ik upgraden naar een i3770 pc en wil veel gaan virtualiseren. Neem de SSD mee, koop er 1 bij en nog een normale 2tb harddisk om mee te starten. SSD x 2 voor 2 win 8 + hackintosh.

prima zou je zeggen gewoon stacker kast nemen, probleem is echter dat die Q6600 ongeveer 95 graden wordt max, vaak rond de 75/80 maar gewoon echt heet. Veel ventilatoren etc en ben bang dat een nieuwe case te heet gaat worden, tenzij ik ga investeren in cooling, of lager ga klokken (wat ik niet wil, gaat prima zo, los van temp).
Probleem 2 is dat ik verplicht ben een nieuwe frontbay erbij te kopen want de huidige zijn usb 2.0. Deze stacker case werkt met zogenaamde bays waar er 4 inpassen. Wat dus zal betekenen dat ik wellicht ook nog zo'n case erbij moet kopen (goedkoopste 16,95 euro moeilijk te krijgen). Uiteindelijk dus 26,95 euro.

Zit nu eigenlijk te twijfelen of ik niet gewoon beter ff simpele nieuwe case kan kopen. Eisen zijn minimaal 2 usb 3.0 porten aan de voorkant, liefst nog extra usb 2/of liefst3 porten. (heb er nu 6 en gebruik er soms 4 a 5).

ook wil ik audio front en eventueel zo'n handige sata connector (dan niet esata maar gewoon intern doorlussen, zag dat op een case)

Verder 2.5 aansluitingen, liefst 2 (hoewel de huidige SSD wel zo'n bricket heeft, bij die nieuwe ben ik dat vergeten te bestellen.

Zag deze case als voorbeeld http://r.twenga.nl/g3.php...XRJZD0xMDAzMjQyMjM7&dac=3 probleem is alleen dat deze maar 1 usvb 3 heeft en verder weinig aansluitingen.

Ik ga NIET overklokken met deze pc dus warmte zal geen probleem zijn. Verder vind ik die stacker wel heel vet enzo, maar hij heeft ook nadelen dat je niet snel een hdd erin kan knallen, want dan moet de halve kast uit elkaar (leuk die handige bays... not).

Kast tussen de 30 en zeg max. 55 e. Front panels vind ik wel lachen, zijpanelen open hoeft niet, kijk niet dagelijks naar binnen boeit me niet echt :)

moederbord wat ik nu krijg is MicroATX. Beetje mooie voorkant zoals die link vind ik wel grappig of beter nog zoals dit http://www.computerland.n...di_tower_atx/details.aspx maar dan uitgebreider.

Misschien zijn er ondertussen wel andere leuke oplossingen./extra's. Ben benieuwd. Ik hoef geen dure kast, gewoon vooral veel extra shit erbij voor cheap prijs.

edit: Veel te lang verhaal geworden, mss is een samenvatting nodig :P

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Welke onderdelen ga je bestellen? Of heb je alles al binnen? Indien nee, zou je die hier dan even willen posten, dan kunnen we daar ook nog feedback op geven.

Qua kast zijn dit wel goeie: pricewatch: Corsair Carbide 200R of: pricewatch: Antec Three Hundred Two
Zou het wel bij een kast houden van >45 euro, die bieden wel een stuk meer features als die dingen van 30-35 euro.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

De temps zijn voor een Q6600 met 20% overklok erg hoog en eigenlijk te hoog voor een correcte werking van de hardware. Hier heeft de kast geen schuld aan de extra ruimte zorgt voor meer lucht dus een koelere omgeving.
Tenzij je met USB3.0 gaat werken kan je prima alles aansluiten op een USB2.0 header? Of een 5.25" paneeltje kopen voor 20 eurie. Een kast pimpen kan natuurlijk ook een leuke hobby zijn :)
Onthoud wel dat je van een Top klasse kast terug gaat naar ene kast die net overeind kan blijven staan ,... je moet het maar willen ook zal zn kast nooit beter te koelen zijn als een stacker natuurlijk bij verre niet!
ruim boven je budget maar kijk is naar een Coolermaster HAF of een Corsair Graphite 600T Special Edition pricewatch: Corsair Graphite 600T Special Edition

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16

Wok

Dakloos...

Hoewel buiten je initiële budget, zou ik zeker ook de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black in je overwegingen meenemen :)

De kast kost een paar centen, maar je krijgt er ook veel voor terug: standaard reeds voorzien van twee 140mm fans die nagenoeg onhoornaar hun werk doen en de mogelijkheid om meer fans aan te sluiten. Hardware inbouwen is een fluitje van een cent, er zijn voldoende mogelijkheden om je kabels weg te werken, etc...

Dik €90 voor een kast is best veel geld, maar deze kast is zijn centen absoluut waard. :Y

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Tennisbal
MartijnLoarne schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:09:
Welke onderdelen ga je bestellen? Of heb je alles al binnen? Indien nee, zou je die hier dan even willen posten, dan kunnen we daar ook nog feedback op geven.

Qua kast zijn dit wel goeie: pricewatch: Corsair Carbide 200R of: pricewatch: Antec Three Hundred Two
Zou het wel bij een kast houden van >45 euro, die bieden wel een stuk meer features als die dingen van 30-35 euro.
Een gigabyte Q77M-D2H
I7 3770
16 gb ram wordt mss 32
radeon 6850
2 x SSD
2 tb harddisk

basis kan bijkomen:

2e pciexpress goedkope videokaart
1 of 2 extra HDD
wellicht in toekomst 3e SSD maar niet op korte termijn

Zo even naar die kasten kijken dank

ohja ik heb geen game pc oid, speel af en toe settlers 7 of starcraft, daar heb ik geen upgrade voor gekocht (videokaart zuigt ook daarvoor :) wil server ervaring gaan opbouwen en virtualisatie. Dus wellicht kan het zijn dat dit systeem in de toekomst als ESXi server oid gaat functioneren. Dit hoeft echter niet, wss wil ik triple boot gaan draaien, Win 8/Hackintoh en eventueel dus server testen etc. Zal in begin absoluut niet serieus zijn, meer klooien met VT-D passthough etc en al die andere windows server/XEN etc

[ Voor 22% gewijzigd door Tennisbal op 02-03-2013 21:30 ]

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:16:
De temps zijn voor een Q6600 met 20% overklok erg hoog en eigenlijk te hoog voor een correcte werking van de hardware. Hier heeft de kast geen schuld aan de extra ruimte zorgt voor meer lucht dus een koelere omgeving.
Tenzij je met USB3.0 gaat werken kan je prima alles aansluiten op een USB2.0 header? Of een 5.25" paneeltje kopen voor 20 eurie. Een kast pimpen kan natuurlijk ook een leuke hobby zijn :)
Onthoud wel dat je van een Top klasse kast terug gaat naar ene kast die net overeind kan blijven staan ,... je moet het maar willen ook zal zn kast nooit beter te koelen zijn als een stacker natuurlijk bij verre niet!
ruim boven je budget maar kijk is naar een Coolermaster HAF of een Corsair Graphite 600T Special Edition pricewatch: Corsair Graphite 600T Special Edition
Je hebt volkomen gelijk wbt temp. In de zomer knalt ie er af en toe uit, dan moet ik echt alles uitstoffen. Ik heb trouwens weer een hdd die kapot is, zou dat ook aan temp kunnen liggen (bedenk ik me nu opeens). Zijn wel die goedkope samsung F1 schijven 1 tb waar ik er al tig van versleten heb :)

Stacker downgrade heb je volkomen gelijk in, maar ik merk nu dat ik nauwelijks meer spullen kan krijgen. Moet een andere bay kopen omdat de normale gewoon neit meer te krijgen is. En ik denk dat ik met die nieuwe setup eigenlijk niet enorme temperaturen ga maken en dat die Q6600 er meer aan heeft. Waarschijnlijk zal ik hem iets lager klokken.

150 euro voor een kast vind ik teveel, rond de 90 kan mss wel. Ik kijk zo even goed naar je opties. Ik zal geen casemodding oid gaan doen, bij die stacker kast heb ik ook gewoon 4 fans er meer niet eigenlijk. Vond het wel handig dat ie lekker groot is van binnen, maar is ook weer een nadeel, zo'n megakast

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 02-03-2013 21:37 ]

• Tennisbal
Wok schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:19:
Hoewel buiten je initiële budget, zou ik zeker ook de pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black in je overwegingen meenemen :)

De kast kost een paar centen, maar je krijgt er ook veel voor terug: standaard reeds voorzien van twee 140mm fans die nagenoeg onhoornaar hun werk doen en de mogelijkheid om meer fans aan te sluiten. Hardware inbouwen is een fluitje van een cent, er zijn voldoende mogelijkheden om je kabels weg te werken, etc...

Dik €90 voor een kast is best veel geld, maar deze kast is zijn centen absoluut waard. :Y
Deze net even bekeken en ziet er eigenlijk zeer strak uit :) mss toch iets meer uitgeven. Handig ook dat ik dit een kleinere kast is die ik wellicht in de toekomst als server kan gebruiken. Lastig allemaal.

Over die usb 3 mogelijkheden, dat wil ik zeker hebben aan de voorkant (achterkant heb ik al uiteraard), maar ik weet zeker dat ik dit in de toekomst ga gebruiken en dat gedweil op de grond heb ik een hekel aan, dus liefst makkelijke koppeling.

Heeft deze kast ook zo'n uitwendige SATA aansluiting? (dus geen eSATA) Zag dat in een kast laatst ergens en is op zich handig, moet regelmatig hdd's uitlezen,koppelen (ben nu ook bezig met een kapotte hdd recoveren en er ligt er nog een :) Dat soort aansluitingen schelen me veel tijd. De stacker vind ik echt superonhandig met die waardeloze bays (ok ze zijn goed antitrilling etc) maar praktisch is het echt niet. Even een harddisk veranderen is gewoon een klus van een half uur ipv 3 min.

edit: damn dit is een strakke kast, net even snel filmpje gekeken. Houd wel van deze stijl. Zoek denk zo'n soort strakke stijl, hoef geen lampjes etc in de kast of doodskoppen oid :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tennisbal op 02-03-2013 21:40 ]

Verwijderd

Je kan eSATA ook prima op een bracket van 7eurie op een PCI slot zetten (doe ik zelf ook), dat de header aanwezig is zegt niet dat je hem hoeft te gebruiken of waar die moet komen te zitten, tenzij je dagelijks dingen af en aan koppelt is het geen probleem?.
150 euro voor een kast vind ik teveel, rond de 90 kan mss wel. Ik kijk zo even goed naar je opties. Ik zal geen casemodding oid. gaan doen, bij die stacker kast heb ik ook gewoon 4 fans er meer niet eigenlijk. Vond het wel handig dat ie lekker groot is van binnen, maar is ook weer een nadeel, zo'n megakast
Je hebt nu een Ferrari en dan ga je natuurlijk geen Fiat kopen :) Maar een stacker is natuurlijk wel de grootste cliënt PC kast die je kan vinden mogelijk wil je ook is wat anders :)

Ik moet zeggen de: Fractal Design Define R4 Pearl Black is een leuke kast! Maar als je stevige wil overklokken moet je wel zorgen voor extra koeling. HDD's worden niet graag meer dan 50 graden C..Afbeeldingslocatie: http://www.chillblast.com/images/P/image.php.jpg

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:49:
Je kan eSATA ook prima op een bracket van 7eurie op een PCI slot zetten (doe ik zelf ook), dat de header aanwezig is zegt niet dat je hem hoeft te gebruiken of waar die moet komen te zitten, tenzij je dagelijks dingen af en aan koppelt is het geen probleem?.

[...]
Je hebt nu een Ferrari en dan ga je natuurlijk geen Fiat kopen :) Maar een stacker is natuurlijk wel de grootste cliënt PC kast die je kan vinden mogelijk wil je ook is wat anders :)

Ik moet zeggen de: Fractal Design Define R4 Pearl Black is een leuke kast! Maar als je stevige wil overklokken moet je wel zorgen voor extra koeling. HDD's worden niet graag meer dan 50 graden C..[afbeelding]
Ik ben over :) Ga voor een duurdere kast :) Lees net review op tweakers. Damn ziet er goed uit. Nu nog even kijken of er concurrenten zijn :) Apart proces eigenlijk, wilde eerst een supercheap ding maar is eigenlijk niks voor me :) Zo gaat het bij elk component en ondertussen heb ik een volledig nieuwe setup :)

Pci kaart voor eSata kan idd, maar ik weet niet of dat lastig kan zijn met virtualisatie, maar deze kast heeft toch geen esata header? volgens mij ook geen interne sata doorlus, maar op zich kan ik met een andere oplossing leven en ik koop anders gewoon zo'n usb 3 -> ide en sata connector voor 35 e. Dus ik moet niet zeuren :)

Ik denk dat ik toch iets te fanatiek die Q6600 heb geklokt, met een hittegolf is het echt drama. Dit was het hoogste wat ik kon halen anders liep m'n hackintosh vast :) Ik zal hem wel normaal klokken denk ik, zal hem toch niet superintensief meer gebruiken.

Leuk zo'n upgrade proces, alles wordt 3 keer zo duur als begroot :) maar goed uitgesmeerd over wat jaren stelt het niks voor natuurlijk :)

edit:

Woonde ik maar in Rusland waar amper keus is. Moet ik weer kiezen uit 6 modellen, windows lijkt me niet heel interessant, maar dan 3 verschillende kleuruitvoeringen, wit, grijs, zwart. Last kiezen als ik die kasten nergens kan bewonderen, kan zo snel geen winkel vinden die ze heeft staan, Mycom/Dixons allemaal bezorgen rest ook. Iemand een tip?

[ Voor 12% gewijzigd door Tennisbal op 02-03-2013 22:29 ]

• Tennisbal
Goed bye bye Stacker, ga voor de R4. alleen nu nog die kleur kiezen, wit lijkt me niks, zwart of grey. Vind het erg lastig keuze maken zonder real life experience. Wil zometeen bestellen, iemand een tip>?

update: knoop doorgehakt en R4 grijs met windows gekozen. Komt morgen wss binnen, ben benieuwd :) dank allen

[ Voor 21% gewijzigd door Tennisbal op 03-03-2013 12:17 ]

Pagina: 1