Nieuwe 15" Laptop met goed 1080p scherm voor ~€1000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:37
Hallo,

omdat mijn huidige Acer nog net met duct tape in elkaar hangt, wordt ik binnenkort waarschijnlijk gedwongen om een nieuwe laptop te kopen. Omdat ik niet dezelfde fout als de vorige keer wil maken (ik had een nog kleiner budget en nog minder tijd) wil ik me goed laten informeren voordat ik een laptop aanschaf. Wat mij voornamelijk stoort aan mijn huidige Acer is de bouwkwaliteit, het scherm en het waardeloze geluid.

Wat ik dus in mijn volgende laptop wil hebben is een stevige laptop (stevig, maar hoeft nou ook weer geen val van >10m te overleven), een goed 15", 1080p scherm voor Photoshop (en dit is heel belangrijk!!) en een fatsoenlijk geluid. Om mijn wensen even op te sommen:

- 15" 1080p scherm met zo hoog mogelijke gamut en het liefst mat
- Goede bouwkwaliteit (maar zoals eerder gezegd hoeft het geen tank te zijn)
- Fatsoenlijk geluid
- 3e generatie i5 of i7
- Goede grafische kaart en het liefst van Nvidia (ik ga geen hardcore games spelen, maar minimaal GT630)
- Budget is ~€1000

Heb zelf natuurlijk ook al rondgekeken en dit zijn mijn bevindingen:

- pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH : Specificaties zijn perfect, maar het scherm is glazend en kan niks vinden over kleurweergave. Verder is het design niet 100% mijn ding en vind ik de bezel echt groot en lelijk.

- pricewatch: Asus N56VZ-S4215H : Ook goede specificaties, alleen jammer van de 6gb RAM. Heb gehoord dat er goed scherm in zit, maar kan nergens echte cijfers zien en weet niet of dit mat of glans is. Deze is ook een stuk beter geprijsd dan de Lenovo Y500.

- pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E : Bij de Sony is het IPS scherm zeer verleidelijk, maar heb ook gelezen van de "orange-gate". Dit is in principe dus een grote no-go, tenzij iemand het kan ontkrachten in de nieuwere batches ofzo. Verder zijn de specificaties niet denderend voor de prijs, maar zijn de looks en het gewicht wel een zeer groot voordeel.

- pricewatch: Dell 15R SE (n0015s11) : Dan is er nog een Dell. Zeer goedkoop met de bekende kortingen, maar ik ben bij Dell altijd bang voor de garantie en een upgrad is best prijzig. Verder heb ik gelezen dat het scherm goed is, maar vind ook nergens cijfers of betrouwbare meningen/reviews. Ook is een minpuntje dat er een AMD GPU inzit, maar hier kan ik nog wel mee leven eventueel.

- Verder heb ik nog een XNB gezien, maar ik ken het bedrijf niet en weet niet in hoeverre de zogeheette Gamut schermen ook daadwerkelijk goed zijn.

Verder is de HDD geen groot probleem aangezien ik van plan ben om hier een SSD in te gaan plaatsen.

Als iemand mij kan helpen met eventuele reviews, eigen menigen, alternatieven of andere bruikbare dingen, zou ik dat heel erg waarderen en ik bedank alvast iedereen voor zijn bijdrage^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
De Sony heeft het beste scherm, is het lichtst en het duurst. De dell is het goedkoopst, de bouwkwaliteit is niet geweldig, maar ook zeker niet slecht, de lenovo heeft een slecht touchpad, en de asus is gewoon goed. Ik zou voor de Asus gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:30
^ with.

Asus: goed geluid, zeker subwoofer en een goed scherm.(mat) Die 6gb ram boeit echt niet, voor 90 euro zet je er zelf 16gb in. Heb hem zelf ook :)

Sony: het beste scherm, maar het geluid is maar so-so. Als je die eis laat vallen of altijd externe boxen of koptelefoon gebruikt is naar mijn mening de sony je beste keuze.

Het orangegate scherm is inmiddels opgelost bij het Windows 8 model.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 04:37
Met deze eisen zal ik voor de Asus N56VZ gaan, zoals lekozz hierboven al zei kun je gemakkelijk het ram uitbreiden als dat nodig is.

Hier vind je een lijst met ram geheugen die in deze notebook werkt ;)
http://tweakers.net/categ...6crsIWtEbbbBVhXH-66wb1voC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik zou voor de Sony Vaio gaan, prachtig scherm, laag gewicht en zeer goede bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

In inspiron heeft ook maar so-so bouwkwaliteit. De sons S heeft bagger™ speakers. En XNB heeft bagger™ alles...

Aangezien je aangeeft dat je niet hardcore gaat gamen kom je dan al snel uit bij de N56. Maar: een tank kopen is in dit budget ook mogelijk. Bijvoorbeeld een 2e-hands latitude E6520/E6530 of thinkpad T520/T530. vergeet niet er een te nemen met 1080p scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:37
Bedankt voor alle reacties :) Hebben me goed geholpen.. Ben nu dus aan 't twijfelen tussen de Asus en Sony. Ik ga deze ook even bij een winkel in het echt bekijken en maak dan mijn beslissing. Ik neig meer naar de Asus, maar het scherm van de Sony is wel heel verleidelijk moet ik zeggen haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb van de week de Dell binnen gekregen maar de bouwkwaliteit vind ik toch echt wel goed. Beter dan de Asus N56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

En je hebt ervaring met de N56? Zo'n beetje all (lees: alle die ik gecocntroleerd heb) melden namelijk dat de bouwkwaliteit van de inspiron gemiddeld is en die van de N56 goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:16
Ik heb ervaring met zowel de N56 als de Inspiron 17R SE (geen idee of dat qua bouwkwaliteit verschilt van de 15R SE). De N56 overtreft de Dell in bouwkwaliteit. Zeer stevig en degelijk. Met de Dell is overigens ook niets mis.

De N56 heeft naar mijn mening een top scherm. Snel, goede videokaart, topscherm en 849 euro.

De Dell heeft een goed scherm. Mindere videokaart, maar ook een stuk goedkoper dan de N56.

De S15 heeft een top scherm, maar vond ik niet beter dan de N56.
Ik ben overigens van mening dat alles boven wat je nodig hebt, onzin is en zonde van je geld.
De S15 vind ik persoonlijk mooier en is lichter.

Mijn denkwijze zou zijn:
De S15 is +/- 400~600 euro (afhankelijk van de configuratie) duurder dan de Inspiron 15R SE. Vind je het dat waard? Zo niet, valt de S15 af.
De N56 is +/- 200 euro duurder dan de Inspiron 15R SE.
Pagina: 1