Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Truecrypt en 'syst vol info + recycle bin' directories

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verse hardeschijf aangeschaft en wil deze helemaal gaan truecrypten. Echter een tijd geleden dacht ik iets gelezen te hebben op fok of tweakers, dat de 'system volume information+recycle bin' directories schade zou kunnen geven aan versleutelde data op een schijf. Aangezien truecrypt voor mij helemaal nieuw is wil ik dit zeker weten voor ik het gebruik. Het topic plus comment kan ik maar niet terugvinden.

Ik lees op truecrypt.org dat je een schijf als removable kan mounten zodat windows deze dirs niet aanmaakt. Ben echter bang dat dit een keer per ongeluk toch kan voorkomen. Tips/ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 16:59 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het lijkt mij een broodje aap. System Volume Information en Recycle Bin zijn wat het filesystem betreft doodgewone directories met iets andere attributen en NTFS permissies. Die gaan niet voor problemen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is niet meer relevant. Immers gedraagt een truecrypt schijf zich gewoon als een normale schijf met ntfs na mounten in truecrypt. Het zal wel. . (hoop ik)

Nog een paar vragen mbt truecrypt:

Kun je een verse "raw" schijf ook direct laten formatteren door truecrypt ipv windows schijfbeheer of is dit miet verstandig?

Kun je de schijfletter van een harde schijf met ntfs ook al weghalen onder schijfbeheer voordat je truecrypt de schijf laat encrypten?

Kan ik beter gpt of mbr gebruiken op een wd 2tb schijf bij formatteten onder schijfbeheer?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nu ben ik geen TC expert maar ik probeer die vragen toch te beantwoorden aangezien ik TC wel enkele jaren gebruikt heb. Maar op truecrypt.org is prima documentatie te vinden.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:46:
Nog een paar vragen mbt truecrypt:

Kun je een verse "raw" schijf ook direct laten formatteren door truecrypt ipv windows schijfbeheer of is dit miet verstandig?
Met raw bedoel je een nieuwe en nog ongepartitioneerde harddisk? Volgens mij kun je niet met TC formatteren. Wat je doet is:
  • Met schijfbeheer een partitie aanmaken op de raw disk (maar TC kan ook de hele disk encrypten).
  • Met TC die partitie (of de hele disk) encrypten.
  • Formatteren met schijfbeheer.
Je moet TC gewoon als een extra laag tussen disk en filesystem zien in de vorm van een extra driver wat tussen de bestaande softwarelagen gaat zitten om encryptie toe te voegen.
Kun je de schijfletter van een harde schijf met ntfs ook al weghalen onder schijfbeheer voordat je truecrypt de schijf laat encrypten?
Ja.
Kan ik beter gpt of mbr gebruiken op een wd 2tb schijf bij formatteten onder schijfbeheer?
Maakt niet echt wat uit in de meeste situaties. MBR is vooral nuttig als je die disk ook met een ouder OS wilt kunnen gebruiken. Ik geloof dat GPT pas vanaf XP en W2003 ondersteund wordt.

Verwijderd

Ik hoop voor je dat je niet je SSD aan het FDE'en bent. Wear-leveling is nogal een big issue.