Meest recente data SD-kaart onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Vanmiddag heb ik 'n aantal filmpjes geschoten met mijn camera en wilde die nu, zoals altijd, overzetten naar de HDD. Dus ik steek de kaart in 't slot, loop naar de map toe en ga op zoek naar de data. Blijkt dat er alleen foto's van eerder op staan. Geen video's. Ik heb de camera van tevoren niet ingesteld op een ander videoformaat, niets anders ingesteld dan normaal. De filmpjes waren achteraf op de camera compleet af te spelen. Vandaag heb ik overigens alleen gefilmd, dus ik ben geen foto's kwijt.

Algemene info: ik filmde met een D90, de SD-kaart is een tot nu toe prima functionerende, 1,5 jaar oude SanDisk 8GB Ultra II. Computer: voor specs zie inventaris, draait op Windows 8 Pro x64.

Ik heb in Mapopties aangegeven dat ik alle onzichtbare bestanden ook wil zien. Als ik de zichtbare bestanden wegknip naar een andere schijf, blijft Verkenner aangeven dat er nog data op de SD-kaart staat.

Afbeeldingslocatie: http://i175.photobucket.com/albums/w157/eutomos/Kaartje_zps4d1a6ba6.png

De complete H-map knippen naar een andere locatie duurt nog geen seconde. Dat kan natuurlijk niet als er nog zoveel data op staat. Wat gaat er mis? Is 't nog te redden?

Strava

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Datarecovery zul je denk ik moeten doen.
Vermoedelijk gebruikt je camera de exfat voor het file systeem, en dit is niet zo goed, of je kaart is defect aan het gaan.
Zoek uit wat gebruikt wordt exfat(of andere) en gebruik recovery software om files te zoeken, die beschadigd zijn of verdwenen. (op gathering staat een handleiding of info over datarecovery).
Sd-kaart kan elke seconde defect gaan, dus dat deze het altijd heeft gedaan zegt niks.

Hier info over exfat, YouTube: Forensics and exFat Camera Bastardization Shmoocon 2013 Scott Moulton

[ Voor 5% gewijzigd door jan99999 op 02-03-2013 18:56 ]