Ik ben van plan om een thuisserver te kopen, het volgende wil ik er mee kunnen doen:
Voor de dataopslag wil ik gebruik gaan maken van de nieuwe storage functie/role in Windows Server 2012, licentie kan ik uit MSDNAA halen. Ik wil ook graag voorbereid zijn op IPv6, dus niet dat ik straks nieuwe apparatuur dien te kopen zodra ik thuis IPv6 krijg. De thuisserver wil ik aansluiten op het modem, en vervolgens aan een Switch waarop mijn PC's zijn aagesloten.
Aangezien Server 2012 nog vrij nieuw is, kan ik niet terugvinden of alle hardware compatibel is. Ik verwacht dat het wel functioneerd, wat is jullie mening hierover?
Zijn er nog tips of verbeterpunten aan mijn samenstelling? Zijn er bepaalde componenten overkill of kan ik door een paar euro bij te leggen het systeem verbeteren.
Alle tips en vragen zijn welkom, alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Joey
- Routeren (internet <-> lan met 2 vlan's), dus 1 NIC dient VLAN (trunk) support te hebben
- Virtualisatie (hobbymatig om mee te experimenteren en dingen uit te proberen)
- Storage (momenteel 1,5 TB in gebruik over meerdere systemen zonder backup)
- Webserver met e.v.t. video streaming (toekomst)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 149,90 | € 149,90 |
1 | MSI P45 | € 52,95 | € 52,95 |
1 | Western Digital Blue WD2500AAKX, 250GB | € 44,95 | € 44,95 |
3 | Western Digital Red WD30EFRX, 3TB | € 129,49 | € 388,47 |
1 | Nexus Thrio 310 Silent Case | € 41,80 | € 41,80 |
1 | Intel PRO/1000 GT | € 23,50 | € 23,50 |
1 | Corsair CML16GX3M2A1600C10B | € 78,65 | € 78,65 |
1 | Cooler Master Silent Pro M2 420W | € 59,90 | € 59,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 840,12 |
Voor de dataopslag wil ik gebruik gaan maken van de nieuwe storage functie/role in Windows Server 2012, licentie kan ik uit MSDNAA halen. Ik wil ook graag voorbereid zijn op IPv6, dus niet dat ik straks nieuwe apparatuur dien te kopen zodra ik thuis IPv6 krijg. De thuisserver wil ik aansluiten op het modem, en vervolgens aan een Switch waarop mijn PC's zijn aagesloten.
Aangezien Server 2012 nog vrij nieuw is, kan ik niet terugvinden of alle hardware compatibel is. Ik verwacht dat het wel functioneerd, wat is jullie mening hierover?
Zijn er nog tips of verbeterpunten aan mijn samenstelling? Zijn er bepaalde componenten overkill of kan ik door een paar euro bij te leggen het systeem verbeteren.
Alle tips en vragen zijn welkom, alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
Joey