Ik heb een modem/router van UPC, welke de 5 Ghz wifi band ondersteund, echter niet gelijktijdig met 2,4 Ghz. Vandaar dat ik een tomato router als (wifi) switch achter de modem heb geplaatst. De tomato router is middels de lan poort verbonden met de modem/router van UPC, en de DHCP functionaliteit staat uit.
Ik kan nu dan ook het volgende:
Inloggen op het 2,4 Ghz netwerk van de tomato router waarbij ik een IP adres krijg uit de range van de modem/router van UPC.
Dit zijn de Ip Adressen en ranges die ik gebruik:
UPC Modem/router: 192.168.1.1
DHCP range UPC modem/router 192.168.1.10 - 100
Tomato switch: Static IP adres met 192.168.2.1
Alle subnet masks zijn gelijk, namelijk 255.255.255.0.
So far.. so good...
Maar:
Mijn probleem is nu dat ik, wanneer ik op de 2,4 Ghz wifi ben ingelogd op de tomato "switch", ik het admin panel van tomato niet meer kan benaderen, eg. 192.168.2.1.
En dat is jammer, aangezien ik nog wel de wifi channels wil instellen en dergelijke.
Is hier een oplossing voor zodat deze tomato switch wél behanderbaar wordt met een IP adres?
Moet ik daarvoor de tomato router via de WAN poort verbinden met de UPC modem/router? Want dat lijkt me niet gewenst.
Alvast bedankt!
Ik kan nu dan ook het volgende:
Inloggen op het 2,4 Ghz netwerk van de tomato router waarbij ik een IP adres krijg uit de range van de modem/router van UPC.
Dit zijn de Ip Adressen en ranges die ik gebruik:
UPC Modem/router: 192.168.1.1
DHCP range UPC modem/router 192.168.1.10 - 100
Tomato switch: Static IP adres met 192.168.2.1
Alle subnet masks zijn gelijk, namelijk 255.255.255.0.
So far.. so good...
Maar:
Mijn probleem is nu dat ik, wanneer ik op de 2,4 Ghz wifi ben ingelogd op de tomato "switch", ik het admin panel van tomato niet meer kan benaderen, eg. 192.168.2.1.
En dat is jammer, aangezien ik nog wel de wifi channels wil instellen en dergelijke.
Is hier een oplossing voor zodat deze tomato switch wél behanderbaar wordt met een IP adres?
Moet ik daarvoor de tomato router via de WAN poort verbinden met de UPC modem/router? Want dat lijkt me niet gewenst.
Alvast bedankt!