modem-draad-router-draad

Pagina: 1
Acties:

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De met meerdere buren gedeelde wifi in mijn woning is nogal slecht qua bereik. Nu heb ik hier een oude vertrouwde Asus WL-500g premium router liggen, die ik tussen het netwerk wil gooien om die als persoonlijke accesspoint te gebruiken in mijn woning. Helaas alleen b/g, maar daar doe ik het voor. Op deze router wil ik ook nog een poort gebruiken om mijn pc bekabeld te gebruiken.

Samenvattend schematisch:

modem-->kabel-->router-->kabel-->pc, waarbij ik de wifi van de router wil gebruiken op mijn mobiel.

Via my-friend-google heb ik uiteraard gezocht, het enige wat ik echt vind is oplossingen voor de router als eindstation, zonder dat er nog een kabel van de router naar de pc loopt. Maar wat ik begrepen heb is het volgende:

-de kabel van de modem naar de router moet in een LAN-poort van de router, -->check.
-DCHP moet uitgeschakeld zijn op de router, -->check.

Ik heb de wifi inderdaad draaiende gekregen, alleen heb ik dan geen internet meer op mijn pc. De kabel van de modem naar de router zit in LAN poort 1, de kabel naar de pc vanaf de router heb ik op op alle andere LAN-poorten geprobeerd. Iets doe ik finaal verkeerd of zie ik over het hoofd. Tips zijn dan ook meer dan welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door zacht op 02-03-2013 15:58 . Reden: tpyo ]

• mchome44
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-06 20:54
Je modem is dus de dhcp server ?. Welk ip krijgt je pc ? Staat ip vast ingesteld misschien ?

• zacht
  • Niet online
mchome44 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:35:
Je modem is dus de dhcp server ?.
Ja, ik heb begrepen dat het anders niet werkt, maar misschien zit ik er naast.
Welk ip krijgt je pc ? Staat ip vast ingesteld misschien ?
Ga ik vanmiddag even testen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je hebt je router als AP ingesteld denk ik, dan zal waarschijnlijk geen data meer geleverd worden op de LAN poorten. Kijk of je WDS kunt inschakelen (Eventueel met DD-WRT of een andere open-source firmware), dan kun je op alle manieren data toevoeren en afnemen.

• zacht
  • Niet online
192.168.1.152 is het ip-adres dat ik krijg. De router is niet als AP ingesteld.
Mijn netwerkervaringen stammen overigens uit het tijdperk dat een simpele hub je-van-het was.
Wellicht dat ik toch maar een aankoop ga doen om het wèl voor elkaar te krijgen, met gelijk de mogeleijkheid tot n-wifi. Ik weet alleen niet wat ik dan nodig heb, een switch?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:43

lier

MikroTik nerd

Voor zover ik kan overzien doe je het helemaal goed, zou je een volledige ipconfig /all willen posten?
Het feit dat je een IP adres krijgt geeft (tenzij vast ingesteld) mij aan dat de pc kan communiceren met het modem...

Welke foutemelding krijg je met betrekking tot Internet op je pc?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• zacht
  • Niet online
Alles nog een keer opnieuw ingesteld nadat ik de router een full reset gegeven heb.

ipconfig/all:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/358f3307779ddc5e1946143e8f9139f8.jpg

Foutmelding op mijn pc (browser) was iets in de trend van "geen response van server".

• mchome44
Voor zover nu, je router werkt als switch. DHCP staat uit en de internetkabel zit op een van de lan poorten.
Rechtstreeks op de modem heb je dan wel internet met de kabel?

dus modem-kabel-pc.

• zacht
  • Niet online
mchome44 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:37:
Voor zover nu, je router werkt als switch. DHCP staat uit en de internetkabel zit op een van de lan poorten.
Rechtstreeks op de modem heb je dan wel internet met de kabel?

dus modem-kabel-pc.
Ja, dat werkt prima.

• mchome44
Probeer eens te pingen naar, www.google.nl , 173.194.35.159 en 192.168.1.254.

En plaats de resultaten eens.

[ Voor 21% gewijzigd door mchome44 op 03-03-2013 15:02 ]

• zacht
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/e3dbcaf80efb6bf2d9cc1f7a89cdb140.jpg

• mchome44
Dns wat niet werkt zo te zien. En zou je een andere kabel kunnen testen ivm packetloss.
Probeer eens de Google dns in te stellen bij je tcp ip instellingen. En evt de laatste nieuwe drivers erop zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door mchome44 op 03-03-2013 20:52 ]

• zacht
  • Niet online
Thnx, andere draad heb ik niet bij de hand, de dns test ik morgen even. Het weer is nu te mooi.

• zacht
  • Niet online
DNS veranderen levert niets op. Voorlopig heb ik het even opgegeven, over een paar weekjes misschien weer verder prutsen. Bedankt voor de reacties en hulp.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Je kunt volgens mij DD-WRT op jouw router zetten. Zelf heb ik eenzelfde oplossing op 2 locaties (studentenhuis en thuis) en dat werkt als een tierelier (ik draai linksys/cisco apparatuur met DD-WRT).

• zacht
  • Niet online
BlackWhizz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:23:
Je kunt volgens mij DD-WRT op jouw router zetten. Zelf heb ik eenzelfde oplossing op 2 locaties (studentenhuis en thuis) en dat werkt als een tierelier (ik draai linksys/cisco apparatuur met DD-WRT).
Vandaag maar eens DD-WRT erop gezet, en verdulleme: het werkt. Bedankt voor de gouden tip, en case closed wat mij betreft.
Pagina: 1