[Windows 8] klaarmaken voor klant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-09 20:35
Ik kom een klein praktisch probleempje tegen met een laptop voor iemand anders. De laptop is bij mij besteld, tezamen met een licentie voor Office.

Er is mij gevraagd om de laptop gewoon gebruiksklaar af te leveren, dus het installeren van een virusscanner, installeren van de bijbehorende office en zo het geheel kant en klaar af te leveren.

Ik heb het wel eens vaker gedaan met Windows 7, dat is makkelijk. Ik maak een useraccount aan "gebruiker" en daar installeer ik alles vast op. In Windows 8 loop ik daar even op vast, omdat je verplicht bent om een microsoft account aan te maken en die heb ik simpelweg niet, maar ik wil ook niet gaan vragen om wachtwoorden en dergelijke.

Is het mogelijk om gewoon met een eigen microsoft account in te loggen, dan office te installeren en dan het account te verwijderen, zodat de laptop weer "als nieuw" opstart, maar dan met office?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:32
Je kan gewoon een lokaal account aanmaken, net zoals in Windows 7. Zoek het kleine verstopte knopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Craven schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:50:
Je kan gewoon een lokaal account aanmaken, net zoals in Windows 7. Zoek het kleine verstopte knopje ;)
ah gevonden! Dankjewel.

Hoe dan ook, is het dan alsnog wel mogelijk om dat lokale account eruit te knikkeren zodat de laptop "als nieuw" opstart. Zodat ze meteen een kleurtje, computernaam en desgewenst microsoft account kan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 13:51
Ik zou zeggen in audit mode booten en dan weer opnieuw opstarten in OOBE (Out of Box Experience) mode.

C:\Windows\System32\Sysprep\Sysprep.exe /audit /reboot

En dan in Audit Mode aangeven dat de pc in OOBE mode moet booten.

Afbeeldingslocatie: http://www.eightforums.com/attachments/f1/f11/3665d1330726837-user-profiles-relocate-another-partition-disk-win8_relocateusers_009.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, met sysprep met OOBE (Out of Box Experience)

Als je de PC dus helemaal klaar hebt, met programma's etc. Typ dan als laatste commando:
sysprep /oobe

[edit] toch te laat :)

[ Voor 8% gewijzigd door akimosan op 02-03-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
En voor Office 2013 gebruik je, net als in Office 2010, de OPK. Dan hoef je geen productsleutels te koppelen aan een Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je klant dat zou appreciëren maar mij lijkt 't niet onverstandig (ik doe dat ook altijd als ik iemand zijn pc de-crapify) om bv. SumatraPDF al te installeren. Met een beetje geluk ziet die pc dan geen bit van Acrobat Reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Super, dankjulliewel!
Pagina: 1